Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Райънеър" ще лети до Пловдив без компенсации за празни седалки

7 коментара
"Райънеър" ще лети до Пловдив без компенсации за празни седалки

Летище Пловдив и най-голямата нискотарифна авиокомпания в света – ирландската "Райънеър", преговарят да започнат съвместна работа от есента, потвърди пред Mediapool изпълнителният директор на порта Дойчин Ангелов. Той отрече информацията, че компанията ще получава компенсации за незаети места от Фонда за развитие на Летище Пловдив, който ще се финансира от общините в пловдивския и смолянския региони. Такава практика няма никъде в света, няма да има и тук, каза Ангелов и допълни, че твърденията са или некомпетентни, или се разпространяват нарочно.

"Райънеър" обаче често е обвинявана, че поставя условия на местните власти за предоставяне на финансова помощ, за да гарантира присъствието си на летищата им. Последният такъв случай е от януари тази година, когато от френският град По се оплакаха, че са изнудвани от ирландската компания да се увеличат държавните субсидии за авиокомпаниите.

Империята на екстравагантния скъперник Майкъл О'Лиъри

"Райънеър" (Ryanair) е най-голямата в Европа нискотарифна авиокомпания по размер на флота и брой превозени пътници. Седалището ѝ е в Дъблин.

За разлика от повечето си конкуренти "Райънеър" не лети до главните летища, а до по-малки и отдалечени летища, но добре свързани с автобусен или железопътен транспорт с големите градове, което води до спестяване на високи летищни такси.

Бурният растеж на компанията през последните години се дължи на силно комерсиалната ѝ стратегия. Самолетите ѝ са облепени с реклами отвън и отвътре. По време на полетите стюардесите рекламират различни продукти – козметика, сувенири, финансови и банкови услуги и т.н., извършват и продажба на лотарийни билети, храни, напитки, часовници, сувенири, фотоапарати, застраховки, алкохол и дори видео игри.

Средно цените на билетите на "Райънеър" са около 20-40 евро за еднопосочен билет (например Стокхолм – Барселона) и 60-90 евро за двупосочен билет.

Собственик на авиокомпанията е ирландският бизнесмен Майкъл О´Лиъри, известен с екстравагантността и скъперничеството си. О'Лиъри е прочут и с острия си език и скандалните изявления, като един от последните му "бисери" е идеята да наложи такса за ползване на тоалетна по време на полетите на самолетите на компанията. Няма прошка и за дебелите – те пък трябвало да плащат за две седалки. Превозвачът обмисляше и продажба на билети на правостоящи.

О'Лиъри нарича Европейската комисия "дяволска империя", а комисарите – "слабоумни".

"Фонд за развитие на Летище Пловдив – южната врата на България" бе учреден на 20 май и скоро ще се регистрира в съда. В него участват общините Родопи, Асеновград, Хисар и др. "Основната цел на фонда е набиране на средства, които да служат като гаранция и компенсация при привличане на нискотарифната авиокомпания "Райънеър", пише авиационното списание "Аеро" в деня на учредителното събрание – 20 май. За сега се планира всяка община във фонда да дава по 0.50 лв. на свой жител, като в замяна ще получава реклама като туристическа дестинация. Към фонда все още не се е включила най-голямата местна община – Пловдив, чиито градски съветници отхвърлили идеята.

Дойчин Ангелов е оптимистичен за изхода на преговорите с "Райънеър". Те трябва да приключат до края на юни, а в следващите няколко месеца летището ще се подготви да обслужва полетите на нискотарифния превозвач. Аерогарата бе основно модернизирана през 2009 г., когато бе построен новият пътнически терминал за 45 млн. лева, но засега няма достатъчно трафик за запълва на капацитета му.

"Райънеър" има едни и същи изисквания към всички около 135 европейски летища, с които работи, обясни Ангелов. За да поддържа ниските си цени, компанията работи с портове със слаб трафик. Компанията има и изискване за скоростно и опростено обслужване на пътниците, да не преминават през пътнически ръкави и т.н. Целият цикъл от слизане на пътниците от един полет, качването на следващите и отпътуването на самолета трябва да е 25 минути, обясни Ангелов.

В края на март правителството намали наполовина таксите за кацане и обслужване на пътници на пловдивското летище.

По думите на Ангелов полетите на "Райънеър" може да осигурят трафик на летището от стотици хиляди дори милиони пътници.

Шефът на пловдивския порт обясни, че е много рано да се коментират линиите, които ще обслужват ирландците от и до България. С "Райънеър" и с другите компании, с които преговаряме за редовни линии, обсъждаме дестинации до Западна Европа с голяма българска диаспора, каза Ангелов.

Той съобщи още, че предстои разкриване на редовни линии от Пловдив до Истанбул и Атина, но отказа да уточни подробности. През есента ще се възстанови и спряната единствена редовна линия на пловдивското летище до Москва на руската компания "Сиберия Еърлайнс", оперираща вече под новото си име S7.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mango
    #9

    posmali malko, brato!

  2. rr
    #8

    e napylno vyzmozna velichina - na praktika letishteto ste obhvane trafika za cjala Juzna Bulgaria. Ot dosta vreme sledja indikaciite, che letishte Plovdiv (Krumovo, de) mozhe da stane hub na njakoja ot niskobudgetnite aviokompanii i mnogo bih se radvala tova da stane chas po-skoro. Inache e uzhasna myka za chovek, kojto ne e ot Sofia, da pytuva do BG. Goljama BG diaspora ima v Germany (letishta kato Frankfurt-Hahn ili Saarbruecken) biha bili super izhodni to4ki, kato ste obhvanat dosta narod, kojto

  3. 07
    #6

    дори и на един българин е добре дошла.Живея на 20 км от летището и съм наистина заинтересуван..Защото хляба е над всичко, нали приятели..

  4. hopeful
    #5

    А дано ни огрее и нас слънцето на евтините пътувания. Няма нужда от много обяснения - където стъпи Рианаир, печели пътника и тия, които предлагат местни услуги.Интересно че това, ако стане, ще огрее много народ, а коментарите са малко.

  5. АЛЬОША
    #4

    КЕЛЕПИРА НАД ВСИЧКО

  6. mo.lko
    #2

    osobeno zhaltoto kare i si lichi, che nikoga ne e stapval na borda na ryanair ili vaobste ne razbira ot aviokompanii i aktionerni druzhestva!!!

  7. Бунак
    #1

    Относно форумецът, дето оспорва жълтото каре на статията - споко- то е копи-пействано от други публикации, от Гугъл. Днес Райънеър обявиха в Пловдив "супер-цената" от 33 евро билет Пловдив - Лондон. Пет пъти нищо не отговориха за допълнителната цена - ретищните такси. Много авиокомпании работят така - билет, обслужване, оллинклузив и прочее, а някъде в текста има мъъъничка звездичка. Под него с мъънички буквички е описано какво НЕ влиза в цената а то е почти всичко останало, иначе задължително. Който

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.