Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ръководството на БДЖ уволнено, министърът на транспорта остава

50 коментара
Ръководството на БДЖ уволнено, министърът на транспорта остава

Изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков е освободен от заемания пост, считано от сряда, съобщиха във вторник от правителствената пресслужба. Заедно с него от железницата си тръгват и управителят Димитър Петков и заместник-директорите Николай Николов и Георги Иванов на "Пътнически превози" ЕООД. Освободени от постовете си заради допуснати слабости в работата са и директорът на дирекция "Безопасност и контрол" в БДЖ Иван Лалов и директорът на поделение "Пътнически превози"- София, Христо Иванов.

Това става близо две седмици след трагичния инцидент с влака София – Кардам на 28 февруари, при който загинаха деветима пътници, а и до днес все още не са известни причините за пожара, изпепелил кушет-вагона и спалния вагон в композицията.

От правителствената пресслужба уточниха още, че транспортният министър Петър Мутафчиев също си бил подал оставката, но премиерът Сергей Станишев не я приел. За готвената оставка на министъра никой нищо не знаеше, освен изявленията му, че е готов да я подаде “всеки момент”, но поне до петък миналата седмица, пък и в почивните дни в многобройните си публични изяви той не каза и дума да я е депозирал при премиера.

В петък Мутафчиев каза, че ще отстрани временно Олег Петков от поста, за да не пречи на разследването на инцидента. Няколко часа по-късно се отметна от думите си, като обяви, че отстраняването на директора не се налагало, защото от следствените служби не считали, че той може да попречи на следствието.

Във вторник транспортният министър запознал премиера Сергей Станишев с резултатите от проверките на мобилните групи, назначени след трагедията във влака. Изводите на специалистите са, че държавният превозвач БДЖ ЕАД “не е осъществявал своевременен и засилен контрол”. Специалистите са установили, че “локомотивите отговарят на изискванията за пожарна и аварийна безопасност и машинистите са обучени за действия”. Проверени са 37 пътнически влака, в които са включени над 90 вагона, 14 спални и 15 кушет-вагони.

При 23 от тях са били констатирани “пропуски”, основно свързани с пожарогасителите. Констатирано е и неизправно осветление както в кушет-вагоните, така и в останалите купета на влаковете. Осем кондуктори на спални и кушет-вагони са били хванати от проверяващите да "нарушават трудовата дисциплина".

Директорът на железопътния превозвач Олег Петков обаче е бил освободен, защото проверяващите мобилни групи са установили, че ръководството на БДЖ не е предприело мерки да запознае персонала с новите мерки за сигурността на пътниците. Мерките бяха обявени от министър Мутафчиев на 5 март и ден след това от БДЖ обявиха, че започват да ги прилагат. Сред новите правила бе и забраната за пушене във всички видове вагони, както и забраната за превоз на опасни товари във влаковете.

Ще се надяваме на Европа да разбере причините за пожара във влака София – Кардам

Премиерът е приел доклада да транспортния министър и е препоръчал той да се обърне към Европейската железопътна агенция за разследване на произшествия за помощ при установяване на причините за пожара в нощния влак София – Кардам, пише още в правителственото прессъобщение.

Според Сергей Станишев комплексна проверка за състоянието на кушет-вагоните, която в момента тече, трябвало да се разшири и да обхване всички вагони.

Както стана ясно, все още се чакат резултатите от техническата експертиза за състоянието на кабелите в изгорелите вагони. Това съобщиха пък от Министерство на транспорта. Дотогава няма да има официална версия за причината за пожара.

Специалисти от железницата коментираха пред Mediapool, че е много вероятно пожарът да е възникнал заради проблеми в електрическата инсталация, защото кутията с кабелите на вагоните се намира именно под шестото купе, откъдето се предполага, че е тръгнал огънят. Едва след като излезе специализираният технически доклад за състоянието на кабелите, ще бъде изготвен окончателният доклад с най-вероятните причини за възникването на огъня във вагоните.

Според експертизите на Дирекция "Оперативно техническо издирване" (ДОТИ) – София в МВР за пожара във влака за Кардам, пожарът е тръгнал от едно място. Разследването е доказало, че огънят не е възникнал от леснозапалими вещества или взрив. Не са открити следи от бензин, петрол или други нефтопродукти.

Не са отхвърлени напълно версиите за терористичен акт или за техническа неизправност на вагоните. До момента следствието не се е спряло на някоя от версиите като основна. Нямаме данни, че пожарът е резултат от терористичен акт, поясни заместник-окръжният прокурор на Плевен Валери Мирчев, който е наблюдаващ прокурор по делото.

Разпитани са били почти всички пътували в злополучната нощ във влака, поясниха от ДОТИ. Част от очевидците са били разпитани и повторно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

50 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kalchomaniq
    #51

    е егати приключението....цял вагон се запалил ...те го мислят 100 години! ама то като са наързани 100 човека .... на далаверите и всеки пази другия............

  2. Митко
    #50

    ТРЯБВАШЕ ЛИ ДА ИЗГОРЯТ ЖИВИ ГОРКИТЕ ХОРА,ЗА ДА УВОЛНЯТ ТОЗИ ГНУСЕН ТЛЪСТ ЧЕРВЕН ПЛУЖЕК!

  3. реваншист
    #49

    Те се държат не като екип,а като организирана престъпна група

  4. БДЖ
    #48

    Аз съм железничар.Абе хора,ако изпълнявам и половината изисквания към вагоните,то няма да има влакове изобщо.ЗА съжаление това не е само в БДЖ,а е посевместно в милата ни татковина.Мисля ,че още нищо не сме видели...

  5. ха - ха
    #47

    Като разбра, че ще стане дебела, министърът предпочете да отстрани шефа на БДЖ, за да спаси себе си.Споко, обаче след месец, два като затихне бурята, ще го върне. Така е у нас вече 45 + 19 лета.Ама докога?

  6. uparen
    #46

    zasega!

  7. Luka
    #45

    Vnuka na Oleg Koshevoi osvoboden,da se gotvi Uliana Gromova-Pramova

  8. Стрелочник
    #44

    Да го уволня............А-а-а.не,не..........Е,ще го уволня..........Не,не,няма,все пак-наш човек.......Край,уволнявам го,някой трябва да опере пешкира....Уволнявам го............

  9. таратор
    #43

    Защо временно, а не завинаги?

  10. АК47
    #42

    и то в затвора..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.