Не се предвижда смяна на ръководството на Националната гимназия за древни езици “Константин-Кирил Философ“, обяви в петък Министерството на културата. Реакцията е в отговор на искането на уволнени преподаватели директорът на училището Мариела Папазова да бъде отстранена.
В началото на месеца освободените от работа учители имаха среща в министерството, където връчиха папка с нарушенията, които според тях се извършват в гимназията, откакто Папазова е директор. Тя пое поста миналото лято, след като титулярът Силвия Бакърджиева излезе по майчинство
Сред обвиненията срещу Папазова са назначаване на учители без конкурс, връчване на заповеди за писмени обяснения без спазване на срокове и дата на връчване и др. Уволнените учители обаче обвиняват Папазова най-вече в “тоталитарно управление“ и принизяване духа на гимназията до обикновено учебно заведение.
Папазова от своя страна твърди, че нападките срещу нея се дължат на опитите ѝ да въдвори ред в работата и финансовата дисциплина на гимназията. Тя обяви, че всяко едно уволнение в училището е правомерно и законосъобразно. Причините варират от нарушение на трудовата дисциплина, през неспазване на учебния план, до занимаване на учениците с “лични любовни драми", вместо с материала за обучение.
Бивши и настоящи възпитаници на гимназията също бяха въвлечени във враждата между двата лагера като едни подкрепиха уволнените преподаватели, а други застанаха зад директорката.
Министерството на културата призова ръководството, учителите и учениците в гимназията да не предприемат действия, които уронват престижа на училището като водеща образователна и културна институция с национално значение и да се придържат към нормите на етичния кодекс за поведение и за работа.
Ведомството съветва още преподавателите и ръководството “със своя личен пример да съдействат за възстановяване на микроклимата в гимназията, за провеждане на ефективен учебно-творчески процес, за успешно приключване на учебната година, за достойно представяне на випуск 2013 на държавните зрелостни изпити и за осъществяване приема на нови ученици“.
Освен това министерството припомни, че не е в правомощията му да се меси в казуса с уволненията на преподаватели, тъй като това е работа на съда.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Учителите, дето сега шумно протестират срещу Папазова, са повече от странни креатури - не могат да говорят на литературен български като за начало,не са минавали и на психо тест, а някои от тях са и с нетипична за пола им сексуална ориентация, то се вижда от публичните им изяви. Жалка картинка...
Папазова е "напуснала" заради интимни отношения с неин ученик! Така че да не се прави на голяма моралистка! Крадецът вика "дръжте крадеца"!
Мариела Папазова е и.д., есента ще има конкурс за титуляр. За какво да "отстраняват" изпълняващ длъжността за няколко месеца? За кефа на няколко уволнени дсциплинарно учители? МК са прави, че това е работа на съда, а не на министерството.
Папазова е напуснала ,,доброволно"учителското място, което е заемала в Гимназията през 1997 г. Поинтересувайте се защо!?..
Много си жалък, бе, господин министре - ти ще разбереш къде си бил като минат 10 години. Много си жалък да подписваш, каквото ти даде главния секретар. Смотаняк! Ти нямаш идея, че с твоето "решение" тепърва започва уйдурмата!
Възниква един принципен въпрос - нужна ли е изобщо т.нар. "Класическа гимназия" в сегашния си вид при актуалната ситуация в България? Налага се един категоричен отговор и той е НЕ! На какво основание това училище претендира за някаква елитност, след като разиграха пред цяла смаяна България такъв невероятен сапунен сериал със силен привкус на чалга! Само да припомня някои изнесени факти:
1. Учителката по български език Анета Иванова не преподава целия материал на дванадесетокласниците преди матура, …
но за сметка на това им обещава шестици само ако си купят нейната книга (тип "поток на съзнанието"), където дамата в първо лице описва сексуалните си похождения.
2. Учителката по френски език Надя Кюфлиева прекарва учебните часове, като разказва на питомците си разпадналата се интимна връзка, която е имала с учителя по химия в същото училище Кирил Прибойски.
3. Учителят по история Митко Делев не желае (в продължение на пет години) да преподава материала за Възраждането, но редовно влиза в час с огромно закъснение, пиян и с бутилка в ръка.
4. Учителката по физическо възпитание Илонка Джалева представя болничен лист за оправдаване на отсъствие от работа, но в периода на същото отсъствие свири като съдия женски футболен мач в Лондон.
5. Учителят по философия Орлин Йорданов използва учебните часове, за да насъсква децата срещу директорката на училището, която на митинг пред Министерството на просветата сравнява с ХЕИ, защото ... третирала учителите като хлебарки. Каква интелектуална извисеност, какъв полет на метафоричното мислене.
6. Преди 2 години небезизвестната Гергина Тончева предизвиква училищен бунт, защото уволнява тогавашния учител по физическо под предлог, че във Фейсбук има негова снимка, на която той е гол до кръста. Това впрочем е и причината за пенсиониране на 80-годишната Тончева.
7. Настоящата директорка на училището Мариела Папазова е прекарала основната част от досегашната си кариера като ... спортна журналистка. Странно как тогава не е намерила общ език със злополучната футболна съдийка Илонка.
8. В продължение на близо десет години кандидатите за обучение в НГДЕК спадат драматично. През последните две приемни кампании за 100 места кандидатите бяха около 130.
9. Съотношението "момичета-момчета" в някои класове е отчайващо - само по двама-трима представители на "силния пол" в клас.
10. Запокитването на гимназията в самия край на София, с почти невъзможен транспорт, беше достойният и заслужен финал на опитите на Гергина Тончева от позиция на силата да се самонанася в сградите на други софийски училища. "Да би мирно седяло, не би чудо видяло..."
11. Основното някогашно преимущество на това училище, а именно относително прилична подготовка за кандидатстване в Софийския университет, е вече тотално девалвирано. В България има над 50 университета и борбата е между самите тях за примамване на студенти, а не, както някага, между кандидат-студентите за влизане в университет. В същото време НГДЕК тотално губи битката с езиковите гимназии като добра подготовка за обучение в чуждестранен университет.
На практика славната някога Класическа гимназия приема неискани и неспособни да влязат другаде питомци, а вади на пазара на труда завършени лузъри - с недостатъчна езикова и общообразователна подготовка, но с безкрайно самолюбие и претенции. Защо не се направи една справка колко от сегашните ученици на НГДЕК използват наркотици и какъв процент от завършилите пред последните години са попълнили армията на българските наркомани?!
Това училище в момента съществува не заради учениците си, а за осигуряване на псевдо-заетотост на бившите си питомци, некадърни да намерят реализация някъде другаде. Ако не вярвате, поискайте една друга статистика - какъв процент от сегашния учителски щат на гимназията се състои от нейни бивши ученици. Редно ли е да се поддържа учебно заведение, чиято единствена цел е кадровото самозадоволяване? Впрочем отговорът вече става очевиден. Тъй като кадровото самозадоволяване не може да продължава безкрайно, щатът жестоко отеснява и едни бивши питомци на НГДЕК (Мариела Папазова и сие) се хваща гуша за гуша с друго поколение бивши питомци (Орлин Йорданов и сие).
Изходът е само един. Час по-скоро НГДЕК трябва да излезе от здрачните селения на Министерството на културата и да влезе на общо основание под егидата на Министерството на образованието, като се приложат всички правила, валидни за нормалните училища. Само такъв вид дисциплина може да спаси училището, да му даде шанс да се изравни с наистина елитните езикови гимназии и да запълва тази тясна (и обречена през 21 век да става все по-тясна) ниша на интереса към класическото образование. Профилиране в тази област - да, но специално третиране - категорично не! Докъде води специалното третиране воглаве с Министерството на културата гледаме вече четвърт век.
Jaluk opit za izmakvane ot problema ot strana na ministerstvoto, dokato pred ochite im ruhva edno elitno uchilishte
Към 1. Напротив, един вестник я потърси http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2013-04-05&article=447017: Това са едни капризи, които нямат място в училище. - Чии капризи са? - На дадена шепа хора, на които не им се работи, не си гледат работата и когато им се налага наказание, те протестират. Не разбирам нито морала им, нито съвестта им, нито постъпките им, защото това е училище, а не политическа сбирщина за боричкане. Това е училище и не може да се държи сметка какви ще са последиците. Вярвам, че училището е силно и то ще преодолее това и ще стане още по-силно. Но не заслужава това безумие.
Завършил съм НГДЕК преди почти 30 г. Наскоро случайно попаднах на "спор" между двете страни, излъчван по ТВ, в някакво предаване на Л. Кулезич. Оставям настрана просташкото поведение на псевдожурналистката, която се държеше като фелдфебел и говореше на всички на малки имена, прекъсваше и не изслушваше. Представителите и на двете спорещи страни, за съжаление, не можаха да кажат нито един смислен аргумент, по един стегнат и ясен начин, в защита на своята теза. Така и не разбрах за какво всъщност става …
въпрос, но останах с чувството, че в дъното стоят някакви чисто личностни простотии. Изключително ниско ниво на всички участващи в разговора! Единствено учителят по история каза нещо ясно и конкретно (че на учениците въобще не е преподавана частта за Възраждане), но останалите неграмотници, воглаве с простата Кулезич, не разбраха че това е нещо сериозно и го неглижираха. Срам ме е от тези хора, много ниски топки, много селски пръчки. Нивото на гимназията, даже при комунизЪма, беше по-високо...
а на другите гимназии?