Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Растат катастрофите по ремонтирани пътища

Интерактивна карта ще показва рисковите пътни участъци

4 коментара
Растат катастрофите по ремонтирани пътища

Увеличава се броят на катастрофите по нови и ремонтирани пътища. Причината е в безразсъдното шофиране и грешки на водачите. От началото на годината до 25 юни жертвите на пътя са 240, като само за юни те са 59. За миналата година загиналите на пътя са 611. Това показва анализ на МВР за пътно-транспортните произшествия, които през последните дни зачестиха. Данните бяха представени по време на форум за Деня на безопасността на движението по пътищата - 29 юни.


За да се предотвратят тежки инциденти в конфликтни участъци се разработва интерактивна карта, която ще показва всички пътища с концентрация на катастрофи у нас. Целта е хората да имат повече информация и да преминават с повишено внимание през тях, каза председателят на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова.

Забрана за изпреварване на опасните участъци

"Съвместно с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) направихме преглед на всички участъци с концентрация на катастрофи. Обследвани са близо 80 пътни отсечки и в момента се подготвят препоръки за тяхното допълнително обезопасяване", каза Крумова.

По думите ѝ следващата стъпка е да се набележат мерките – за промяна на организацията на движение и за обезопасяване на всички критични точки, на които често стават произшествия.
"Има мерки, които можем веднага да предприемем. Конкретен пример е Кресненското дефиле, където за последните 8 години са станали 525 тежки инциденти, а основна причина са рискови изпреварвания. Затова ние сме дали конкретно предложение за организация на движението в този участък с пълна забрана на изпреварването в него", каза Крумова. Отсечката е с дължина от 16 км.

"Още по-важно е да направим цялостна категоризация на безопасността на пътищата, нещо по-което вече работим съвместно с АПИ и на базата на идентифицираните дефицити, да се изготви програма за повишаване на безопасността – превантивно преди да станат участъци с концентрация", каза още Малина Крумова.

Най-опасните пътни участъци у нас

Справка на Пътна полиция показва, че над 160 са опасните участъци по пътища в страната.

Това са изходите на градовете в посока на магистралите, пътят Русе - Бяла, Креснеското дефиле, отсечката между Бургас и Варна и още много други.

Девет са най-опасните пътни участъци с концентрация на катастрофи с убити и ранени.

Три от 9-те опасни участъка са на скоростния път Русе - Маказа, който е с дължина 261 км. Първият опасен участък е между Русе и Бяла. На разстояние от 50 км има 7 места с концентрация на катастрофи.

Другата инфарктна точка за шофьорите по първокласния път между Велико Търново и Дебелец. Третият участък с най-много катастрофи е по същия главен път между Казанлък и Стара Загора.

Кресненското дефиле, което е част от направлението Видин – Кулата, също е сред най-черните участъци с най-много челни катастрофи. По същото направление има още един опасен участък - при разклона за Драгичево и Рударци.

На пътен възел "Коритна" до село Български извор на пътя София - Велико Търново също стават много катастрофи.

Един от най-черните участъци по главния път Дуранкулак - Малко Търново е на входа за Варна откъм Златни пясъци.

Проходът Боаза край Търговище е сред рисковите отсечки от София до Варна.

Друг опасен участък е по второкласния път между Прохода на републиката и Гурково.

Хората, а не състоянието на пътищата, са причина за катастрофите

За миналата година 96.73% от пътно-транспортните произшествия в страната са станали поради нарушения на водачите на превозни средства. Само 0.39 на сто от катастрофите са заради пътните условия. 593-ма души са загинали именно поради нарушение на водача. Това сочат данните на МВР, каза министърът на регионалното развитие Петя Аврамова.

Подобни са и данните от Годишния индекс на безопасно шофиране за миналата година. Според тях причина за 93% от пътно-транспортните произшествия с жертви са човешките грешки.

Превишаването на позволената скорост, определяно като "неволно", е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори на леки и лекотоварни автомобили, което е довело до катастрофи. 71% от запитаните 1000 водачи са отговорили, че това им се е случило поне веднъж за последните 12 месеца.

Това налага извода, че за да се подобри безопасността на пътя, е необходимо да се обърне сериозно внимание на поведението на водачите, каза Аврамова.

Доказателство в тази посока са и случаите на катастрофи през последните няколко седмици, които станаха предимно на новоремонтирани пътни участъци, допълни тя.

Статистиката показва тревожна тенденция на нарастване на броя на нарушенията и инциденти по новопостроени и ремонтирани пътища, заяви Аврамова. Това обаче в никакъв случай не означава, че МРРБ и неговите структури няма да полагат усилия за привеждане на пътищата в още по-добро експлоатационно състояние. Пътната безопасност е топ приоритет, работата по който не спира, допълни регионалният министър.

В ремонт са 824 км пътища за над 500 млн. лв.

Мащабна инвестиционна програма за строителство на нови магистрали и пътища и ремонт на съществуващите представи Петя Аврамова.

В изпълнение са 119 км стратегически инфраструктурни пътни проекти. Работи се по магистралите "Хемус", "Струма", "Европа", както и по скоростния път Видин – Ботевград.

В ремонт са около 824 км републикански пътища за над 500 млн. лв. За подобряване на безопасността им се поставят ограничителни системи за 18.6 млн. лв. С приоритет са участъците от магистралите.

Полага се пътна маркировка за 5.5 млн. лв., също с приоритет по магистралите, първокласните пътища и обектите с превантивен ремонт. По магистралните участъци са ремонтирани над 1000 м предпазни оградни мрежи, отчете Аврамова.

Тя отбеляза, че средствата в бюджета на АПИ, обаче, са ограничени. Само за възстановяването и подмяната на ограничителните системи са необходими около 200 млн. лв., а най-малко 30 млн. лв. са нужни за маркировка, каза регионалният министър.

За да постигнем напредък в пътната безопасност е необходимо автомобилите да са технически изправни и надеждни, инфраструктурата да е безопасна и щадяща, а водачите да са подготвени и дисциплинирани, каза заместник-министър на транспорта Ангел Попов. Той допълни, че по тези политики работят заедно всички отговорни за това министерства.

Международната кръгла маса "Ефективни модели и инструменти за повишаване на безопасността на транспортната система" се провежда в Деня на безопасността на движението по пътищата – 29 юни. В нея участват експерти от водещи международни организации в областта на пътната безопасност, сред които на Конфедерация на пътните администрации в Европа (CEDR), Европейския съвет за безопасност на транспорта (ETSC), Белгийския съвет за пътна безопасност (VIAS Institute) и др.

Основни теми в експертната част на събитието са практиката на европейските пътни администрации за прилагане на инструменти за превенция и повишаване на безопасността на инфраструктурата; механизмите за подобряване на взаимодействието на човека с инфраструктурата; българският и чуждият опит при провеждането на инспекции по пътна безопасност.

Обсъдени бяха и новите изисквания на Директива 2008/96 за повишаване на пътната безопасност, както и иновативни начини за финансиране на пътната инфраструктура.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #4
    Отговор на коментар #2

    С първата част на изявлението Ви съм съгласен. Но ако във втората се абстрахираме от електрическото задвижване, то концепцията Ви съвпада с тази на другаря Хрущов.

  2. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #3
  3. BlueWater
    #2

    Глупости, глупости и пак глупости! Крайно време е пишман експертите от всички държавни и общински структури, които се занимават с пътната инфраструктура и спазването на Закона за движение по пътищата да разберат, че ХОРАТА НЕ СА БЕЗГРЕШНИ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДАТ! Трябва пътищата и инфраструктурата да се изграждат така, че грешките на хората да не водят до смъртни случаи! Трябва да се стимулира използването на на бързи, удобни и надеждни средства за обществен транспорт с електрическо задвижване. Да се ограничава използването на лични МПС и да се поощрява използването на споделени МПС. За междуградски транспорт да се използват бързи и надеждни влакове вместо автобуси и самолети.

  4. Практик от София
    #1

    "Това налага извода, че за да се подобри безопасността на пътя, е необходимо да се обърне сериозно внимание на поведението на водачите", каза Аврамова.

    Каква е връзката между шофьорското поведение на хората и тяхното политическо поведение ?

    Най-голям ли е относителният дял сред подпийналите нарушители на самонадеяни патреоти с трицветни знаменца в купетата ?
    Повечето сгрешили в клякането възрастни водачи и водачки червени бюлетини ли кътат в пазвите си ?
    Увлеклите се от високи скорости и неправилно

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.