Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ръстът на българския туризъм тройно по-голям от този на световния

Отрасълът се ориентира към регионални пакети услуги

2 коментара
Николина Ангелкова, сн: БГНЕС

Българският туризъм бележи значително по-голям ръст през 2016 г. от отрасъла в световен мащаб, стана ясно по време на Конгреса на световните цивилизации и модерния туризъм, който бе открит във вторник в София. В него участваха генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай, българският министър на туризма Николина Ангелкова и 12 министри и заместник-министри на туризма и културата от Испания, Ирак, Гърция, Молдова, Сърбия, Малта, Кения, Румъния, Турция и Азербайджан.

Приходите от туризъм в България до октомври 2016 г. надхвърлят 5.5 млрд. лв. до октомври, което е с 14.7% повече от същия период на 2015 г., заяви Ангелкова по време на форума. Това е над три пъти повече спрямо растежа от 4.2 на сто на световната индустрия като цяло през настоящата година, според изнесените от Рифай данни.

През 2015 г. туристите в световен мащаб са били почти 1.2 млрд., при близо милиард през 2012 г., допълни той.

У нас пък чуждите туристи ще надхвърлят 8 млн. души, което за пръв път ще е повече от населението на страната, каза Ангелкова.

Най-сериозните дефицити са свързани с толерантността и разбирателството, а туризмът и пътуванията помагат светът да стане по-добро място, заяви Талеб Рифай. Каквото и да работим, нашето съпътстващо задължение е да направим света по-добро място, смята той и посочи, че седем процента от световната търговия и 30 на сто от световните услуги се дължат на туризма.

Едно от основните предизвикателства във възраждането на световните цивилизации е как обектите да бъдат съхранени, като същевременно привличат и по-голям брой туристи, коментира Николина Ангелкова и допълни, че върху тази задача работят българските институции.

Според нея е важно България да работи със съседните ѝ държави за развитие на съвместни продукти. "Това важи, особено за дългите пътувания и туристите от Китай и САЩ, като работим върху различни варианти“, каза Ангелкова. По думите ѝ на регионално ниво трябва да се правят обща реклама и маркетинг на туристическите продукти.

"Комуникациите са на ново ниво и ние трябва да постигнем по-задълбочено познание едни за други“, каза йорданската принцеса Дана Фирас, която също бе гост на форума. По думите ѝ историческото и културно наследството трябва да бъде трансформирано по начин, който да е разбираем и в полза на всички.

Министърът на туризма на Кения Наджиб Балала посочи, че пътуващите днес хора не се интересуват само от плаж, а искат да научат повече за историята на страната, която посещават. Когато планират пътуване хората искат да посетят поне две държави и това задължава съседските страни да разработват общи туристически продукти, смята той.

Помежду си държавите не трябва да се считат за конкуренти в отрасъла, а напротив, защото когато хората посещават дадена дестинация искат да виждат все по-голямо сътрудничество и приемственост, коментира министърът на туризма на Малта Едуард Луис.

Генерален секретар на туристическата политика и развитието на Гърция Йоргос Циалис обаче смята, че трябва да се развиват алтернативни видове туризъм и е необходимо да се направи диверсификация на туристическите продукти, защото не трябва да се предлага всичко на всеки.

"Нито една държава не е просъществувала самостоятелно, а всичко е резултат от наследените култура и история“, включи се в темата и заместник-министърът на културата и туризма на Турция Хюсеин Йайман. Той съобщи, че турската държава е определила четири насоки за развитието на модерния туризъм – изготвяне на списък с обектите, интегриране на този вид туризъм с други творчески сектори, реклама и международно партньорство. Той потвърди, че Турция е отворена за всякакъв вид сътрудничество и коментира, че именно това е инструментът за възраждане на наследството на световните цивилизации.

Министърът на културата, туризма и антиките на Ирак Фарияд Равандози акцентира, че трябва да се предприемат категорични действия незаконната търговия с антики да бъде спряна, защото тя е основен проблем, не само за Ирак, но и за всички държави по света.

Изграждането на обща фасада на туризма чрез сътрудничество между държавата и частния сектор е ключът към развитието на модерния туризъм като възможност за преживяване на наследството от световните цивилизации. Тази теза бе застъпена от Михаела Врабете, държавен секретар на Министерството на туризма на Румъния. Тя добави още, че целенасочени действия трябва да бъдат предприети за това малките местни организации да бъдат привлечени за развитие на туристическия продукт.

Генералният директор на Агенцията по туризъм на Молдова Станислав Русу коментира, че във всичко трябва да бъде запазена автентичността. Това е особено важно за модерния туризъм като средство за възраждане на световните цивилизации.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. daskal
    #2

    Пред всички нас, но най-вече пред законодатели и властимащи стои една неотложна необходимост - час по-скоро да бъдат закрити министерства, агенции и изобщо институции, които са напълно излишни, паразитиращи и вредни за държавата, страната и хората! Така нареченото министерство на туризма е на едно от първите места в този списък. Да има нещо подобно е все едно да имаме агенция по водопадите или министерство на годишните сезони.

  2. анита хегерланд
    #1

    От психологическа гледна точка туристите се различават и по това, от какъв регион пристигат. Западните туристи обичат комфорта, защото почивката за тях е отдих. Трябва да се създаде ниша за състоятелни туристи. Те не се хранят на шведска маса, не ходят на ресторант и не ходят с децата си навсякъде, т.е. трябва да се създадат услуги, които да поемат всичките им нужди. Източните туристи са подвижни, обичат предизвикателствата. На тях може да им се осигурят турове с кораб, автобус, железница, за да могат да снимат много обекти.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.