
Само във Великобритания ръстът на мобилните служители е 150% в периода 1997-2005 г. Според изследване на IDC до 2009 г. повече от 70% от работна сила в САЩ ще бъде от работещи в движение хора. Между 2005 и 2006 г. има увеличение от 20% на мобилните служители само в САЩ. Този тип работници използват широко мобилните технологии и в сравнение със средно статистическия американски гражданин, са два пъти по-често свързани с интернет.
Най-голям е броят на мобилната работна сила в Северна Европа. 50 на сто от скандинавците са мобилни служители. Статистиката показва доста сериозни различия в тази област между различните страни по света. В Северна Европа това е много разпространена практика, докато в Южна Европа по-малко от 10% от заетите са мобилни. Тези различия могат да се обяснят с културни и народо-психологически характеристики, различаващи патриархалните от матриархалните общества. Матриархалните култури (Швеция, Дания, Норвегия) са по-отворени към гъвкавото работно време и мобилната работа, защото отделят по-голямо внимание на семейството. Мъжките култури, като Испания и Италия, имат по-кратка история в осигуряването на равни условия за гъвкава работа на мъжете и жените и съответно мобилните служители са по-малко.
Данни от международно изследване „Предизвикателства пред малките и средни фирми”, проведено през 2006 г. и включващо и 102 български фирми, сочи, че 92% от мениджърите у нас считат, че бързата интернет връзка/ широколентовият достъп са задължителни за техния бизнес. 51% от анкетираните български мениджъри считат, че безжичната мрежа е от критична важност за техния бизнес. Данните от това изследване доказват, че българските компании са изключително напреднали по отношение на приемането на най-модерните комуникационни технологии и дори изпреварват западноевропейските малки и средни фирми.
„Днес потребителите имат нужда от достъп до всички комуникационни услуги в мрежа – пренос на глас, видео, данни, виртуални конферентни срещи – от всяко място и по всяко време”, каза Петър Иванов, директор на Сиско България. „Всеки от нас използва в личния си живот мултимедийните комуникации - Skype, блогове, сайтове с видео формати катоYoutube и за фирмите става все по-важно да предложат същите възможности за комуникация и в бизнес среда”, обясни той.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент