Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Расте броят на мобилните служители

1 коментар
Расте броят на мобилните служители
Значително нараства броят на т.нар. мобилни служители и на хората, които работят в вкъщи (home office). Това сочи изследване, цитирано от “Сиско България” по повод представянето на най-новото решение на компанията за бизнес комуникации Unified Communications Manager, версия 6.0.

Само във Великобритания ръстът на мобилните служители е 150% в периода 1997-2005 г. Според изследване на IDC до 2009 г. повече от 70% от работна сила в САЩ ще бъде от работещи в движение хора. Между 2005 и 2006 г. има увеличение от 20% на мобилните служители само в САЩ. Този тип работници използват широко мобилните технологии и в сравнение със средно статистическия американски гражданин, са два пъти по-често свързани с интернет.

Най-голям е броят на мобилната работна сила в Северна Европа. 50 на сто от скандинавците са мобилни служители. Статистиката показва доста сериозни различия в тази област между различните страни по света. В Северна Европа това е много разпространена практика, докато в Южна Европа по-малко от 10% от заетите са мобилни. Тези различия могат да се обяснят с културни и народо-психологически характеристики, различаващи патриархалните от матриархалните общества. Матриархалните култури (Швеция, Дания, Норвегия) са по-отворени към гъвкавото работно време и мобилната работа, защото отделят по-голямо внимание на семейството. Мъжките култури, като Испания и Италия, имат по-кратка история в осигуряването на равни условия за гъвкава работа на мъжете и жените и съответно мобилните служители са по-малко.

Данни от международно изследване „Предизвикателства пред малките и средни фирми”, проведено през 2006 г. и включващо и 102 български фирми, сочи, че 92% от мениджърите у нас считат, че бързата интернет връзка/ широколентовият достъп са задължителни за техния бизнес. 51% от анкетираните български мениджъри считат, че безжичната мрежа е от критична важност за техния бизнес. Данните от това изследване доказват, че българските компании са изключително напреднали по отношение на приемането на най-модерните комуникационни технологии и дори изпреварват западноевропейските малки и средни фирми.

„Днес потребителите имат нужда от достъп до всички комуникационни услуги в мрежа – пренос на глас, видео, данни, виртуални конферентни срещи – от всяко място и по всяко време”, каза Петър Иванов, директор на Сиско България. „Всеки от нас използва в личния си живот мултимедийните комуникации - Skype, блогове, сайтове с видео формати катоYoutube и за фирмите става все по-важно да предложат същите възможности за комуникация и в бизнес среда”, обясни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BG
    #7

    Ot 5 godini rabotia samo taka, loshoto e che se bachka poveche :-)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.