Расте броят на мобилните служители

Расте броят на мобилните служители
Значително нараства броят на т.нар. мобилни служители и на хората, които работят в вкъщи (home office). Това сочи изследване, цитирано от “Сиско България” по повод представянето на най-новото решение на компанията за бизнес комуникации Unified Communications Manager, версия 6.0.

Само във Великобритания ръстът на мобилните служители е 150% в периода 1997-2005 г. Според изследване на IDC до 2009 г. повече от 70% от работна сила в САЩ ще бъде от работещи в движение хора. Между 2005 и 2006 г. има увеличение от 20% на мобилните служители само в САЩ. Този тип работници използват широко мобилните технологии и в сравнение със средно статистическия американски гражданин, са два пъти по-често свързани с интернет.

Най-голям е броят на мобилната работна сила в Северна Европа. 50 на сто от скандинавците са мобилни служители. Статистиката показва доста сериозни различия в тази област между различните страни по света. В Северна Европа това е много разпространена практика, докато в Южна Европа по-малко от 10% от заетите са мобилни. Тези различия могат да се обяснят с културни и народо-психологически характеристики, различаващи патриархалните от матриархалните общества. Матриархалните култури (Швеция, Дания, Норвегия) са по-отворени към гъвкавото работно време и мобилната работа, защото отделят по-голямо внимание на семейството. Мъжките култури, като Испания и Италия, имат по-кратка история в осигуряването на равни условия за гъвкава работа на мъжете и жените и съответно мобилните служители са по-малко.

Данни от международно изследване „Предизвикателства пред малките и средни фирми”, проведено през 2006 г. и включващо и 102 български фирми, сочи, че 92% от мениджърите у нас считат, че бързата интернет връзка/ широколентовият достъп са задължителни за техния бизнес. 51% от анкетираните български мениджъри считат, че безжичната мрежа е от критична важност за техния бизнес. Данните от това изследване доказват, че българските компании са изключително напреднали по отношение на приемането на най-модерните комуникационни технологии и дори изпреварват западноевропейските малки и средни фирми.

„Днес потребителите имат нужда от достъп до всички комуникационни услуги в мрежа – пренос на глас, видео, данни, виртуални конферентни срещи – от всяко място и по всяко време”, каза Петър Иванов, директор на Сиско България. „Всеки от нас използва в личния си живот мултимедийните комуникации - Skype, блогове, сайтове с видео формати катоYoutube и за фирмите става все по-важно да предложат същите възможности за комуникация и в бизнес среда”, обясни той.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: