Расте броят на нередовните платци на ЧЕЗ

През последните два-три месеца са нараснали нередовните платци на ЧЕЗ, която снабдява с електроенергия Западна България, съобщиха от дружеството в понеделник. Компанията вече е отправила предупреждение до 35 хил. абоната за просрочие на задълженията им към електроснабдителната фирма. Това е доста повече от същия период на миналата година и според компанията се дължи на промяната на електронната проверка и плащания от страна на потребителите.

Близо два месеца тази услуга бе неактивна и се задейства отново преди около месец, но явно проблемите с някои клиенти продължават.

Забавянето на издължаването на сметките обаче застрашава плащанията на ЧЕЗ към доставчици като НЕК и др.

От дружеството припомнят, че срокът за погасяване на сметката е 10 дни. В случай на просрочване компанията прилага последователно мерките "напомняне" и "преустановяване на електрозахранването", допълват от ЧЕЗ.

За да се избегнат неприятните ситуации със спирането на електроснабдяването, от ЧЕЗ са разработили и предлагат на своите абонати превантивни мерки - от миналата година е въведена безплатната услуга "sms известяване", която предупреждава клиентите за изтичане на срока за плащане, напомнят от дружеството. Предлага се и опция за временно прекъсване на електрозахранването за онези от клиентите, които отсъстват по-дълго от дома.

Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?