Расте интересът на българите към круизите

Расте интересът на българите към круизите

Над 10 000 българи са били на круизно пътешествие през 2014 г., като в статистиката не влизат децата до 18 години, настанени в една каюта с родителите си, отчетоха в края на сезона от Българското круизно общество в понеделник. Същевременно към месец ноември 2014 г. вече са направени рекорден брой ранни резервации от българи за круизи с дати на отплаване догодина. Според организацията това е изненада предвид това, че традиционният период на круиз промоциите (т. нар. Wave Season) започва в края на декември и продължава до март.

Според круиз обществото българите са привлечени от допълнителните екстри в офертите за пътешествията по вода. Сред тях са бордовите кредити, безплатно пътуване за деца в каютата на родителите, преференциални цени при допълнителен пасажер в каюта, безплатни спа-процедури, вечери и ваучери за казино, както и други преференции.

В последните две години круиз линиите предпочитат да привличат клиенти с по-голямо разнообразие от предлагни от тях елементи добавена стойност, вместо да се конкурират на база по-ниска изходна цена за самия круиз. Тази стратегия всъщност е и от полза за основния канал на резервации - круиз агенциите, които също нямат интерес да предлагат по-ниски цени и съответно да реализират по-малки комисионни, посочват от организацията.

Вече не е достатъчно просто в дадена круиз информационна система да се изберат дестинация и дати на плаване за да се сравнят генерираните цени. Например 480 евро за круиз при една круиз линия не биха могли да се сравнят с цена 560 евро при друга, докато в цената на втората са включени бордови кредит, безплатна вечеря в специализиран ресторант и безплатен пакет напитки.

Информираният клиент не сравнява две цени директно, а се интересува какво стои зад всяка от тях. В допълнение времето на направа на круиз резервацията, периода на плаване и дестинацията се явяват решаващи фактори в уравнението на предстоящия круиз. Офертите в последната минута имат смисъл за българските пасажери единствено ако пристанището за тръгване е в България или близо до страната и не са необходими полети.

Очакванията за 2015 г. като цяло са цените да се запазят на същите нива, но разликите да идват от елементите добавена стойност при различните оферти за пътешествия по вода.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?