Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разбрахме се с Румъния за таксите за Дунав мост ІІ

14 коментара
Снимка: БГНЕС

Таксите за преминаване на Дунав мост ІІ ще се плащат на румънския бряг на реката, но по-голямата част от приходите ще са за България, тъй като страната ни е направила по-големите инвестиции по изграждането на съоръжението и отчисленията ще са им пропорционални. За това са се разбрали министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски и Септимиу Бозашу, държавен секретар на румънското транспортно министерство, съобщиха от българското ведомство.

Двамата са подписали споразумение за създаване на съвместния оператор на комбинирания автомобилен и релсов мост при Видин и Калафат. Точният размер на таксите за преминаване на съоръжението ще се уточняват в допълнителни консултации, но страните са се разбрали, че данъкът върху добавената стойност ще се начислява според румънския закон за пътуващите към Румъния и по българския – за влизащите в нашата страна. Точният метод за разпределянето на приходите от моста ще се определи окончателно след въвеждането в експлоатация на съоръжението.

“Отговорността налагаше да приключим тази важна задача, за да гарантираме пускането в експлоатация на моста през тази година и да защитим българския интерес”, каза Ивайло Московски. По думите му първото заседание на българо-румънското дружество за управление на Дунав мост ІІ ще се състои на 12 март, когато най-вероятно ще бъде решена и датата за неговото откриване.

В началото на февруари премиерът в оставка Бойко Борисов обяви, че лентата на моста ще бъде срязана вероятно в Деня на Европа – 9 май.

България и Румъния ще създадат смесено дружество с равен брой акции. Неговото седалище ще е във Видин и то ще се управлява от тричленен директорски съвет и четиричленен надзорен, в който ще има равен брой представители на двете държави. Шефът на надзора ще се върти на ротационен принцип между България и Румъния.

Операторът на моста ще образува фонд “Рехабилитация”, в който ще се отделя 10% от печалбата на дружеството, предназначени само за реконструкция на пътя и рехабилитация на мостовото съоръжение, допълват още от транспортното министерство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Вярната информация! Мостът бе договорен по време на Правителството на Иван Костов, с решаващото съдействие на Германия, Австрия и Европейската комисия и лично на Траян Бъсеску (министър на транспорта на Румъния през 2000 год.) За това има подписани документи. Относно разпределението на приходите: има ясно разписано междудържавно споразумение - в съответствие с вложените инвестиции от двете страни. Вложените инвестиции се доказват съгласно утвърдените документи от супервайзорите на строителството. Министърът в оставка Ив.Московски отново не компетентен да води преговорите.

  2. Анонимен
    #13

    Хм, това с плащането на таксите нещо ме притеснява. Ние ще броим минаващите, пък след това ще чакаме от румънците да ни внесат лептата??? Като ги знам комшиите, да не излезе, че половината от пътуващите за Румъния са скочили от моста в Дунава...де да знам. Данте, той интереса клати феса - долу горе по същото време, когато се пръкна идеята за моста, край Тутракан щяха да правят ферибот. Мина време, бая вода изтече - засега има само драга за пясък...Комшиите край Босфора не искат да чуят за пътуване през цяла Румъния, та и те поналяха водица в мелницата на Дунав мост 2.

  3. Анонимен
    #12

    За моста се бориха много, работиха и много обикновени служители, но това няма никакво значение. Важното беше да стане по-добре за България, а иначе успехът винаги си намира много родители, неуспехът все остава сираче. Иначе, като чета напоследък коментарите и исканията, които се поставят тук и там - смятам, че основната задача на което и да е правителство на България трябва да бъде ограмотяването, възпитанието в уважение на частната собственост и предприемчивостта, това че отговорността за собственото ти бъдеще е само в твоите ръце, заедно с всички останали, ако искаме да бъдем в обща държава.

  4. Dante Alighieri
    #11

    Тиквата може да открива само свинеферми и външни тоалетни, там му е силата. Мостът е дело най - вече на този, който принуди власите да кандисат да се построи мост на нестратегическо за техните интереси место, каквото е Видин. Защото ония на север от Дунава имат интерес моста да е при Силистра, възможно най - далече на изток, за да ползват пътуващите почти 100% пътната мрежа на Влашко. А как се нарича въпросния човек, който с блестяща дипломация принуди власите да кандисат, знаете ли? Не е Тиквата, не е и Сергей, и Симеон не е. Жокер искате ли?

  5. Анонимен
    #10

    Защо в дружеството за управление на моста България и рРумъния ще имат по равен брой акции и равен брой служители след като България е инвестирала 230 млн. , а Румъния 94 млн. Откъде накъде ще има паритет. Пак са ни прекарали румънците. Нашите хаховци, особено пък този тъмният, са големи шушумиги.

  6. Анонимен
    #9

    Ей то това комунистите, или по-меко казано опортюнистите, са нагло племе. Построиха им магистрали - недоволни, за какво им били тези магистрали - асфалта не се ядял, построиха им мост - пак недоволни. Абе хора, защо не се радвате когато се гради, в крайна сметка те се строят за нас. А това дали ги е направил Бойко или не, е друг въпрос. Ясно е, че имаше силна воля от страна на Бойко да се направят всички тея неща и хората ще си кажат на изборите какво мислят.

  7. Анонимен
    #8

    6, кое бил довършил тиквата-буда? Тракия ли, дето е пред затваряне за ремонт на отсечките, строени по времето на тиквата? Люлин ли? И вече беше затворен... Що не видиш как във времето са се развивали цените на 1 км, особено по време на тиквата-буда... Да, тиквата се опита да довърши народа, затова народът го изрита...

  8. Анонимен
    #7

    6, на мама пед*алчето малограмотно, малограмотно, още безмозъчно, като тиквата-буда и всички останали гробци преп*икани... За твое сведение строителството на моста започна през 2003, а тиквата само му увеличи стойността (за да прибере комисионна, естествено) и сега се извършват довършителните работи... Ама то ти мозък нямаш, пък ний очакваме да мислиш...

  9. Анонимен
    #6

    До долните бвама лумпена. То и магистралите бqха започнати преди 40 години, ама Бойко ги довърши. Нали бе толупи?

  10. Анонимен
    #5

    4, прав си, с изключение на факта, че когато дойде времето мостът да се открива, няма тиквата да е този, който ще реже лентичката... И слава Богу!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.