Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разделянето на регионалното министерство бави строежа на магистрала "Струма“

Участъкът до Дупница влиза в експлоатация във вторник

8 коментара
Строежът на магистрала "Струма", сн. БГНЕС

Разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на две – на регионалното развитие и на инвестиционното проектиране, бави започването на строежа на участъка от Дупница до Благоевград на магистрала "Струма“. По план това трябваше да стане най-късно в края на май, за да може да се използва активно строителният сезон. Все още обаче няма издадено разрешително за строеж на втората отсечка от магистрала "Струма“, казаха от агенция "Пътна инфраструктура“ пред Mediapool.

 

За да бъде издадено разрешително за строеж на магистралния участък, е необходимо промените в Закона за устройство на територията (ЗУТ) да влязат в сила, коментира Димчо Михалевски, председател на парламентарната комисия по регионално развитие и един от вносителите на законопроекта за разделянето на двете министерства.

 

Законопроектът мина през пленарната зала на второ четене на 18 юли. Сега предстои президентът да издаде указ за неговото обнародване. След като документът бъде публикуван в Държавен вестник, министърът на регионалното развитие ще може да издаде разрешението за строеж на участъка от магистралата, обясни Димчо Михалевски.

 

От президентството уточниха, че документите за обнародване на законопроекта са пристигнали в понеделник на 22 юли. По закон те трябва да бъдат разгледани в срок от 15 календарни дни и тогава президентът ще реши дали да издаде указ или да върне законопроекта за ново разглеждане, обясниха процедурата от президентството пред Mediapool.

 

В същото време във вторник предсрочно с около месец ще бъде пусната отсечката до Дупница до пътен възел "Север“ и така се улеснява трафикът до граничния пункт Кулата, съобщиха от Министерството на регионалното развитие.

 

Изпълнител и на двата участъка от магистрала "Струма“ е консорциум между италианската "Импреза“ и българските "ГБС – Инфраструктурно строителство“ и "Пътстрой 92“.

 

Строителството на близо 17-километровия участък от Долна Диканя до Дупница струва 58.5 млн. лв. без ДДС. По договор обектът трябва да е готов на 1 септември 2013 г.

 

Втората отсечка от 37-километровия участък от Дупница до Благоевград трябва да е готова през май 2014 г. Строителството ѝ ще струва близо 300 млн. лв. без ДДС.

 

В ход е и строителството на последния участък от Сандански до Кулата, който се изпълнява от гръцката "Актор“. Той трябва да бъде завършен в началото на 2014 г.

 

Строителството на най-сложната отсечка от 67 км през Креснеското дефиле, е оставено за следващия програмен период 2014-2020 г. Все още няма взето окончателно решение дали преминаването ще става чрез строителството на един от най-големите шосейни тунели в Европа с дължина 13 км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    А 67км за 1 млрд как ти се струва?

  2. Анонимен
    #7

    тази неразумна и корумпирана идея трябва да бъде спряна-абсолютно ненужно и изкуствено министерство

  3. Анонимен
    #6

    Разделянето на МРРБ на две: МРР и Миннистерство на инвестиционното проектиране е поредната глупост на тройната коалиция (ПЕС, фес, ЕсЕс) и марионетката им Олигарски-Оглушарски.

  4. Анонимен
    #5

    Не съм добре с висшата математика, но с аритметиката за 4-ти клас се справям. Д. Диканя - Дупница 58.5 млн : 17 км = 3.5 млн на км. Дупница - Благоевград обаче 300 млн : 37 км = 8.1 млн на км. Нещо не ми се връзва.

  5. Анонимен
    #4

    Това мнозиство в НС е вредно за България и трябва веднага, без отлагане да си ходи (в дупница ли в гъзница ли)все ми е тази, само да не пречи на развитието на страната с неистовата си жажда за власт.

  6. Анонимен
    #3

    Ако напиша дупница, дали компютърът ще ме цензурира?

  7. Анонимен
    #2

    До администраторите на Медияпул: Моля Ви не допускайте некирилизирани текстове, защото е трудно и жалко да четеш на български с латиница. Нямам мнение по написаното от 1,защото се отказах от мъчителното четене.

  8. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.