Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разединени релси за малко да доведат до нов жп инцидент

9 коментара
Разединени релси за малко да доведат до нов жп инцидент

Нов железопътен инцидент е предотвратен тази сутрин благодарение на бързата реакция на машиниста, съобщиха от "Булмаркет рейл карго". Причината е дупка в релсите, оставена при ремонта на съоръжението.

Инцидентът е от тази сутрин - 9 юли. В 6:54 часа товарен влак пътуващ с 32 вагона с дизелово гориво с общо тегло 2437 тона от гара "Дружба" за гара "Русе Север" получава разпореждане от дежурния ръководител движение на гара "Плиска" да премине със скорост от 10 км/ч в участъка от гара "Плиска" до гара "Хитрино", заради ремонт на железния път.

На километър 124+300 машинистът вижда, че релсовият път е разединен и релсите се разминават една спрямо друга. Незабавно спира влака и уведомява дежурния влаков диспечер.

На място прави снимки на състоянието на железния път, от които се вижда, че по време на ремонта са оставени несъединени релси, инструменти и други свързващи елементи на и около релсите.

Със сигурност композицията щеше да дерайлира дори и при тази ниска скорост на движение.

Не е ясно какви можеше да са последствията и щетите, посочват от "Булмаркет рейл карго".

След товарния влак се е движил пътнически влак от гара "Каспичан" за гара "Русе". В 7:37 часа влакът е получил разпореждане да се върне обратно в гара "Плиска".

Отговорност за състоянието на железопътната инфраструктурата носи Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), напомнят от "Булмаркет Рейл Карго".


Снимки: Булмаркет

Версията на НКЖИ е по-различна. Според държавната компания тази сутрин в 6:30 часа товарен влак на "Булмаркет рейл карго" е спрян на жп гара "Плиска" с предупреждение, че в междугарието има повреда на железния път.

Съгласно всички нормативни изисквания на машиниста е връчена заповед движението на влака да се осъществява с повишено внимание и готовност за спиране. Веднага на мястото са изпратени аварийни екипи на НКЖИ и движението е преустановено. След бързи аварийни дейности по железния път, в 7:49 часа движението на влаковете е възстановено, се казва в съобщението на НКЖИ.

Участъкът Хитрино - Плиска е в ремонт и скоростта на влаковете е ограничена до 25 км/ч. Изпълнител на ремонтните дейности е "Страбаг Рейл" ДЗЗД.

Считаме за некоректен начина, по който ситуацията е представена от "Булмаркет" и че тенденциозното и избирателно оповестяване на железопътни събития не е начин да убедим обществото в предимствата на жп транспорта, се казва още в съобщението на НКЖИ.

По данни, изнесени от служебния министър на финансите Асен Василев, в периода от 1 януари 2019 г. до 31 април 2021 г, НКЖИ е получила общо 3.9 млрд. лв. от държавния бюджет за подобрение на железопътната инфраструктура.

От началото на годината има няколко инцидента с дерайлирали влакови композиции, а през 2019 г. влак на "Булмаркет рейл карго" дерайлира в гара "Пловдив". По данни от съдебните експертизи причината е счупена стрелка. Делото по този инцидент още не е приключило.

Железните пътища в България са в изключително лошо състояние. Въпреки отпуснатите средства не се забелязва съществено подобрение на инфраструктурата и възможност за по-сигурен, ефективен и бърз железопътен транспорт в страната, посочват от "Булмаркет рейл карго".

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. преспав
    #9

    Чета и си мисля - дали това не беше слоган на една партия - "Направено от .....". То всичката им рабата беше такава. Прли положжение че 40 % от парите са връщани като "ресто" - т.е. като рушвет, какво друго може да се очаква.

  2. Борис
    #8

    Има две възможности: това или е диверсия, или в НКЖИ и "Strabag Rail" работят кръгли идиоти.

  3. Dante Alighieri
    #7

    При Тато ЖП катастрофите беа по-убави!

  4. Отговор на коментар #5

    Преди 31 години си поставихте цел да ги задминете във всичко! Всичко лошо! Ще упорствате, докато ги задминете! Колко влакове имаше тогава, колко десетки пъти по-малко влакове има сега? Колко системи за автоматизация и контрол имаше тогава, колко има сега?

  5. 1107a
    #5
    Отговор на коментар #4

    1 май 1969 г. – най-кървавият инцидент в историята на БДЖ. Край плевенското село Чомаковци пътнически вагон дерайлира от движение. Инцидентът убива на място 27 души, други 38 са ранени.На 10 декември 1972 г. гара Венчан, Провадийско – бързият влак „Албена“ се блъска в товарна композиция. Загиват 21 души, а няколко десетки са ранени.На 13 юни 1976 г. – 11 души загиват в жп катастрофата до плевенското с. Ясен в нощта срещу 13 юни 1976 г. На влизане в гарата международен влак връхлита в композиция от

  6. Демокрацията не прощава! ЕНП не прощава също!

  7. Контрапункт
    #3

    Относно последното изречение - "Булмаркет" да не си превишават правата и да не обобщават състоянието в страната! Нека припомним, че последните 3 по-сериозни жп инцидента в България станаха с тяхно участие и по тяхна вина, а не на някой друг

  8. Коментарът е изтрит в 14:37 на 9 юли 2021 от автора.
    #2
  9. Нато Натов
    #1

    Това си е атентат или терористичен акт, кой както го разбира. Да не би партизаните на Баце да са започнали диверсии по ж.п. транспорта?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.