Разходите за реклама на цигари в САЩ растат, но продажбите намаляват

През 2001 г. най-големите американски цигарени компании са изразходвали рекордните 11,2 милиарда долара за реклама и промоции, но въпреки това продажбите им намаляват, предаде АП. Това става ясно от разпространено вчера проучване на Федералната комисия по търговията, в което последните налични данни са за 2001 г.

Спрямо 2000 г. изразходваните през 2001 г. средства за реклама са със 17 процента повече. Основната част от разходите за маркетинг и реклама - 4,8 милиарда долара, са били за безплатни цигари или други стоки, подарявани при покупка.

Производителите са изразходвали и около 4 милиарда долара за получаване на различни търговски привилегии, като например по-видно място за продуктите си в магазините. Но въпреки това продажбите на цигари от производителите на търговците на едро и на дребно са спаднали през 2001 г. - с 3,8 процента годишно, отбелзва докладът.

Същевременно разходите за реклами на цигари в списания и вестници са спаднали през 2001 г. - до 173 милиона долара в сравнение с почти 300 милиона долара през 2000 г. Рекламирането на цигари по телевизията и радиото в САЩ е забранено със закон от 1971 г., отбелязва АП.

По БТА

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?