Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Различното плащане за пътищата се промуши през лично-партийни интереси

6 коментара
Различното плащане за пътищата се промуши през лично-партийни интереси
Парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации одобри в четвъртък на първо четене предложените от правителството промени в Закона за пътищата, чрез които се въвежда новата европейска директива за диференцирано плащане при ползването на пътищата.

Законодателните корекции бяха приети с големи резерви от депутатите и то основно, заради утвърдилото се мнение по време на заседанието, че е по-добре между първо и второ четене на законопроекта да се сформира работна група от експерти, която да работи върху внесената от правителството законова база. Председателят на комисията Йордан Мирчев подкрепи предложенията на Министерски съвет и заяви, че това е последното му участие по този законопроект.

Мирчев отправи индиректно обвинения към министъра на транспорта Петър Мутафчиев, който не присъстваше в комисията, че заради него се създало напрежение между коалиционните партньори БСП и НДСВ. Личният конфликт между Мирчев (НДСВ) и Мутафчиев (БСП) на заседанието придоби размерите и характера на латиноамерикански сериал.

"Аз няма да оглавя работната група, ако министърът не дойде тук и на "Врабча" и не се извини", закани се Мирчев. От думите му стана ясно, че проблемът между него и транспортния министър Петър Мутафчиев е възникнал в резултат на подхвърлени реплики на заседанието на Министерски съвет към министъра по европейските въпроси Гергана Грънчарова (НДСВ), които според Мирчев са били :"Стягайте си редиците, защото ми проваляте закона!"

Не желая този закон да се превръща в средство и натиск към представителите на НДСВ в правителството, заяви Мирчев. Всяко изказано от мен мнение към предложенията на транспортното министерство се превръща в обвинение , че НДСВ бойкотира закона и ще носи политическата отговорност за евентуални наказания от Брюксел, уточни председателят на парламентарната комисия.

Въпреки възникналия депутатски-министерски конфликт на лична и партийна основа, повечето от членовете в комисията бяха убедени, че предложеният текст не е добре направен.

Румен Ангелов от БНС коментира, че липсва политиката на правителството за дългосрочно ползване на пътищата. Група народни представители от комисията по транспорт и телекомуникации са подготвили 10 въпроса до транспортното ведомство по въпроса, коментира Йордан Мирчев.

Сред тях е и питането ще продължи ли да се прилага винетната система и след въвеждането на тол таксите и по какъв начин ще се финансират ремонтът и поддръжката на републиканската пътна инфраструктура, ако отпаднат винетните такси. Не е ясно и какви ще са тол таксите, които планират да се въведат, коментира Мирчев.

Той поясни, че по най-оптимистични прогнози едва в началото на 2011 година ще се въведе платеното преминаване за изминато разстояние у нас (тол системата) и то само в участъка от София до Бургас. При останалите магистрали, които в момента се строят – Люлин, Марица и Струма, и които се финансират с европейски безвъзмездни пари, няма да се вкарва платеното преминаване.

Основателно ли е само заради една отсечка да вкарваме изцяло тол системата и да премахнем винетките, попита Йордан Мирчев. Предложените така промени в Закона за пътищата дават възможност за превозните средства над 3.5 тона да не плащат нищо за пътуването си в страната, а леките автомобили да заплащат и двете такси – винетни и тол.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Водач на леко МПС
    #7

    Предложените така промени в Закона за пътищата дават възможност за превозните средства над 3.5 тона да не плащат нищо за пътуването си в страната, а леките автомобили да заплащат и двете такси – винетни и тол. Това е принципът на Коза Ностра от 30те - 50 год на САЩ - семейство на мафията държи само два бизнеса - превоз на свръхтежки товари с тирове за разбиване на пътищата и всеобхватна пътноремонтна фирма - кръгът е затворен. Подробно е описано в Кръстникът на Марио Пузо.

  2. Дядо Петър
    #5

    Ненаситни комуноиди и присламчили се царисти и доганисти.А вече и поели към кокала гербери.

  3. незабравил
    #4

    Забрави да добавиш за цвят костовата секта - в бяло

  4. Пътищар
    #3

    дЕПУТАТИТЕ четат закона, както дявола евангелието: новата европейска директива не задължава плащането на две такси!!!тол и винетки.Напротив тол таксата е отречена отЕС.Под този предлог се променя закона в угода на концесионера за АМ"Тракия"

  5. шофьор
    #2

    Тол системата е като тапа и създава допълнителни причини за задръствания по пътищата в пиковитете часове. За примери няма нужда да се ходи далече: може да се погледне магистралата Ниш-Белград в края на август. Чакане, чакане, нерви, предреждане и т.н. Не случайно в Германия (родината на аутобаните) няма тол система.

  6. нане
    #1

    Те да махнат винетките и да сложат колкото искат висок тол за магистралите. Язе ке си пърпоря с трабанцедеса по черните пътища, пък да му мислят тези с луксозните возила

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.