Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Размяна на шефски позиции в БДЖ

Георги Друмев става изпълнителен директор, а Маргарита Кариди - шеф на директорския борд

2 коментара
Новият - стар изпълнителен директор на БДЖ Георги Друмев и Маргарита Петрова-Кариди - председател на директорския борд

Размяна на началнически позиции има в ръководството на "Холдинг БДЖ". От петък Георги Друмев е новият изпълнителен директор на държавните железници, а Маргарита Петрова-Кариди е председател на Съвета на директорите, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Двамата заемат местата съответно на Никола Василев и Григори Григоров, които бяха освободени от постовете си от служебния транспортен министър Георги Тодоров в края на юни. Мотивът за уволнението им беше влошените показатели на "Холдинг БДЖ" спрямо 2020 г., закъсненията на пътническите влакове, лошата организация на товарните превози, забавената модернизация на локомотивите и нарушения при обществени поръчки.

Георги Друмев и Маргарита Петрова-Кариди влязоха преди това в директорския борд на железниците като независими членове след проведен конкурс от Агенцията за публични предприятия и контрол.

Георги Друмев беше изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" за четири месеца през 2017 г. по време на служебното правителство на Огнян Герджиков, назначено от президента Румен Радев. След идването на третия кабинет на ГЕРБ той беше сменен.

Преди това - по времето на кабинета на Пламен Орешарски, който бе подкрепен от БСП и ДПС, Георги Друмев беше управител на "БДЖ Товарни превози" в периода 2013 - 2014 г. През това време състоянието на БДЖ също не беше добро.

Сега основните приоритети в работа на Георги Друмев ще са да подобри изпълнението на графика за движение на влаковете чрез осигуряване на надежден и безопасен подвижен състав и да повиши качеството на предлаганата услуга, се казва в съобщението на МТИТС.

Транспортното министерство го представя като специалист в областта на железниците с дългогодишен опит в системата, без да посочва позициите, които е заемал досега. Казва се още, че има управленски опит и в търговски дружества от ресора на Министерство на отбраната без да са посочени кои. Справка в публичните регистри показва, че в периода 2019 - 2020 г. Георги Друмев е бил управител на държавните оръжейни заводи "Терем Хан Крем" и "Терем Овеч", който вече е ликвидиран.

Георги Друмев е завършил Висшето военно транспортно училище "Тодор Каблешков" със специалност "Технология и организация на железопътния транспорт".

За председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" е избрана Маргарита Петрова-Кариди. Министерството на транспорта не дава никакви данни за нейната биография. От публичната информация за нея става ясно, че дълги години тя е работила в банките "Пиреос" и ДСК, като се издига до поста изпълнителен директор. Завършила е математическа гимназия и Икономическия университет със специалност банково дело и корпоративни финанси. Не е ясна каква е причината Кариди да смени банкерската дейност с държавните железници, които са в тежко финансово състояние и заплащането е значително по-малко.

В Съвета на директорите освен Георги Друмев и Маргарита Петрова-Кариди с мандат до 3 февруари 2024 г. влизат още "уволненият" Григори Григоров и Светломир Николов, показва справка в Търговския регистър.

В съобщението на МТИТС е посочено, че в момента се провеждат конкурси за избор на нови членове, които да попълнят състава на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД. По неофициална информация на Mediapool конкурсите са за местата на Никола Василев и Григори Григоров. Двамата влязоха в директорския борд в края на 2018 г. след решение на тогавашния министър на транспорта Росен Желязков от ГЕРБ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Другарки и другари, БДЖ е отживелица. Не вкарвайте пари в този динозавър. Нашият релеф е разнообразен и е по-скоро хълмист, планински, тук не може да се развие високоскоростен превоз, както това се прави в други европейски страни, където пътуването е мащабно и теренът позволява модернизиране?!

  2. efir2
    #1

    Поредната "редорма" на служебното правителство - да върнем хората на Орешарски на власт.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.