Разписания на автобуси и влакове се нагаждат за комбинирано пътуване

Разписания на автобуси и влакове се нагаждат за комбинирано пътуване

Министерството на транспорта е в процес на нагаждане на разписанията на автобуси и влакове, за да може до края на мандата на правителството България да има обща транспортна схема, която да комбинира по удобен начин пътуването с различните видове транспорт до различните дестинации.на страната. Това съобщи в петък ресорният министър Петър Мутафчиев, който посети Бургас за обсъждането на интермодалния превоз на пътници от и до града и откри нов терминал на летището.

Общата транспортна схема бе обещана от Мутафчиев при поемането на мандата, идеята е пътниците да могат да получават информация за най-удобния маршрут до избраното място, с бързи връзки и комбинации на транспорта. По думите на министъра сега се стиковат разписанията на автобуси и влакове, после това ще стане и с въздушния и водния транспорт. За изработването на софтуера, който ще комбинира маршрутите при търсене, са необходими 2-3 млн. лв., допълни Мутафчиев и отбеляза, че се надява това да стане по линията на публично-частното партньорство. Подготвя се регламентът за създаване на такива джойнт-венчъри, каза още той.

Чрез публично-частно  партньорство и структурните фондове ще се търсят възможности за финансирането на  проекта за създаване на общ транспортен възел от  жп гара, морска гара и автогара в Бургас, който бе публично обсъден в морския град.

Идеята е заимствана от големи пристанищни градове, обясни транспортният министър и допълни, че подобни интермодални превози на пътници може да се реализират и във Варна.

Там обаче автогарата е далеч от железопътната и морската.

По-късно през деня Мутафчиев се срещна с кметовете на Поморие, Царево и Ахтопол.Тези три общини миналата седмица получиха безвъзмездно публичната собственост върху пристанищата си и сега ще могат да реализират плановете за развитие на яхтения туризъм. Общината в Поморие планира да строи втори кей на порта, който да е разположен амфитеатрално, да се изгради митнически контрол и да се развие сегашният морски пристан. За проекта са необходими около 12 млн. лв.

Кметът на Община Царево Петко Арнаудов съобщи, че за изграждането на пристанищата в Царево и Ахтопол ще бъдат необходими между 20 и 40 млн. лева. Все още няма окончателно решение дали пристанищата ще бъдат яхтени или смесени за акостиране на яхти и развитие на риболов.
"Яхтеният туризъм не е характерен за България, но ние можем да го стимулираме, изграждайки модерна инфраструктура", отбеляза транспортният министър.

Несебър и Созопол обаче надали ще се впишат в яхтения туризъм и ще се преотстъпят на общините, стана ясно от думите на Мутафчиев.Той  обясни, че в Созопол има проблеми със собствеността, а Несебър е единственото дълбоко пристанище, което може да приема големи кораби, но след изграждането на комбинирания транспортен възел в Бургас може и това да стане, тъй като Бургас ще може да приема големи плавателни съдове.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?