Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разрешителен режим и рейтинги за автошколите предлага КЗК

1 коментар
Разрешителен режим и рейтинги за автошколите предлага КЗК

Да се въведе разрешителен лежим за работа на автошколите, тяхната дейност да се регулира не само от държавните контролни органи, но и от браншова организация, както и на базата на оценките от вътрешните изпити на кандидат-шофьорите да се определя качеството на обучение, предлага Комисията за защита на конкуренцията в свое становище относно конкуренцията при обучението на бъдещите водачи на моторни превозни средства.

В анализа, чието изготвяне започна през 2015 г., се посочва, че въвеждането на разрешителен режим за извършването на обучение на кандидат-шофьори ще намали предпоставките за допускане на произшествия на пътя.

За да бъдат стимулирани курсистите да търсят качествени услуги е необходимо въвеждане на стандарти за обучение и провеждане на изпитите. Това ще се отрази върху подобряване на качеството на курсовете, смята антимонополният орган.

Той препоръчва да се обмисли евентуалното предоставяне на основната част от регулирането на дейностите по обучение на организация, обединяваща автошколите. По този начин би могло да се постигне по-голяма ангажираност от страна на автошколите-членове на организацията, както и по-своевременен и адекватен контрол върху осъществяваната от тях стопанска дейност.

КЗК допълва, че би могло също така да се разгледа възможността, при която т.нар. "вътрешни изпити“ по смисъла на Закона за движение по пътищата да бъдат организирани и провеждани от самата организация. По този начин резултатите от вътрешните изпити на кандидатите биха могли да бъдат съпоставени и съответно да се направят изводи относно качеството на обучението на различните автошколи, смята комисията.

Становището ѝ идва в момент, в който транспортният министър излезе с идея за реформа в провеждането на курсовете да шофьори, разделянето на законодателството за правилата за движение по пътищата, регистрацията и прегледите на автомобилите и др. До това се стигна след поредният скандал с арестувани шефове в държавната агенция "Автомобилна администрация" за корупция, продажба на книжки и чадър над превозвачи.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    За да се намалят произшествията по пътищата, новите шофьори трябва да минават през психологически тест, в който да се проследи доколко кандидатът е агресивен шофьор и "отнема предимство" и до каква степен може да се ориентира в пространството. Това е важно за да може водачът да има правилна оценка на пътя. Сложните пътни съоръжения изискват комплексна преценка на всички сигнали.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам