Заради евтините оферти за отсечката до летището

Разширението на метрото до Бизнес парка може да започне още през 2012 г.

Разширението на метрото до Бизнес парка може да започне още през 2012 г.

Ниските цени в последния търг за разширение на софийското метро дадоха повод на “Метрополитен” АД да се замисли за изграждането на още една отсечка и то още през този програмен период.

 

Става въпрос за участъка от “Младост” 1 до Бизнес Парк София, като проектът ще включва две метростанции – до магазин “Хит” в “Младост”, а третата – до бизнес парка, ще остане за изпълнение след 2014 г. Това обяви във вторник изпълнителният директор на общинското дружество “Метрополитен” Стоян Братоев.

 

По думите му за двете метростанции ще са необходими 50 млн. евро, а на последния търг за метрото от “Цариградско шосе” до летището са икономисани 25 млн. евро. Офертите на участниците в конкурса бяха отворени в понеделник, след което се разбра, че 5-километровия участък с четири нови метростанции ще струва около 136 млн. лв. без ДДС при индикативна стойност на проекта 130 млн. евро. Целият участък от метрото от “Младост” 1 до Бизнес парк София се изчислява на 80 млн. евро, уточни Братоев.

 

Той каза, че отсечката на метрото до Бизнес парк София и “Младост” 4 е дори по-важна от тази до летището, защото ще е от полза на повече жители и работещи в района. При отпадането на проекта “Бетин – Белене” от програма “Транспорт” (138 млн. евро) обаче Европейската комисия предпочете освободеният ресурс да се насочи към интермодални проекти, какъвто е участъкът от метрото до летището. Той ще свързва въздушен, железопътен и автомобилен транспорт.

 

Заради ниските цени на търга транспортният министър Ивайло Московски вече готви неофициални срещи с представители на ЕК, на които да отправи молбата за финансиране на метрото до Бизнес парка, каза Братоев. Ако получи положителен отговор, предложението ще бъде внесено на следващото заседание на Комитета за наблюдение на програма “Транспорт”, след което проектът евентуално ще получи окончателно одобрение.

 

Най-голямото притеснение на Братоев е, че това може да отнеме време, а за да се завърши участъкът до края на този програмен период – декември 2013, строителството трябва да започне още тази година. Всичко зависи от партньорите ни от Брюксел, тъй като “Метрополитен” и строителните компании могат да справят с организацията и строителството, каза Братоев.Запитан как си обяснява ниските цени в търговете за метрото, той каза, че фирмите нямат работа и подбиват цените, за да получават поръчки.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?