Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разширението на метрото до Бизнес парка може да започне още през 2012 г.

8 коментара
Разширението на метрото до Бизнес парка може да започне още през 2012 г.

Ниските цени в последния търг за разширение на софийското метро дадоха повод на “Метрополитен” АД да се замисли за изграждането на още една отсечка и то още през този програмен период.

 

Става въпрос за участъка от “Младост” 1 до Бизнес Парк София, като проектът ще включва две метростанции – до магазин “Хит” в “Младост”, а третата – до бизнес парка, ще остане за изпълнение след 2014 г. Това обяви във вторник изпълнителният директор на общинското дружество “Метрополитен” Стоян Братоев.

 

По думите му за двете метростанции ще са необходими 50 млн. евро, а на последния търг за метрото от “Цариградско шосе” до летището са икономисани 25 млн. евро. Офертите на участниците в конкурса бяха отворени в понеделник, след което се разбра, че 5-километровия участък с четири нови метростанции ще струва около 136 млн. лв. без ДДС при индикативна стойност на проекта 130 млн. евро. Целият участък от метрото от “Младост” 1 до Бизнес парк София се изчислява на 80 млн. евро, уточни Братоев.

 

Той каза, че отсечката на метрото до Бизнес парк София и “Младост” 4 е дори по-важна от тази до летището, защото ще е от полза на повече жители и работещи в района. При отпадането на проекта “Бетин – Белене” от програма “Транспорт” (138 млн. евро) обаче Европейската комисия предпочете освободеният ресурс да се насочи към интермодални проекти, какъвто е участъкът от метрото до летището. Той ще свързва въздушен, железопътен и автомобилен транспорт.

 

Заради ниските цени на търга транспортният министър Ивайло Московски вече готви неофициални срещи с представители на ЕК, на които да отправи молбата за финансиране на метрото до Бизнес парка, каза Братоев. Ако получи положителен отговор, предложението ще бъде внесено на следващото заседание на Комитета за наблюдение на програма “Транспорт”, след което проектът евентуално ще получи окончателно одобрение.

 

Най-голямото притеснение на Братоев е, че това може да отнеме време, а за да се завърши участъкът до края на този програмен период – декември 2013, строителството трябва да започне още тази година. Всичко зависи от партньорите ни от Брюксел, тъй като “Метрополитен” и строителните компании могат да справят с организацията и строителството, каза Братоев.Запитан как си обяснява ниските цени в търговете за метрото, той каза, че фирмите нямат работа и подбиват цените, за да получават поръчки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Крайно време е София да заприлича на модерен европейски град.Метро е необходимо и до летището, и до Бизнес парка. Трябва да се изгради и да заработи възможно най-бързо! Поздрави за строителите и ръководителите им!

  2. Анонимен
    #7

    Gospod da dava jivot i zdrave na nai dobriat 4ovek kogoto mnogo dobre poznavam,4ovekat blagodarenie na koito sofia ima metro,tozi 4ovek e iz.direktor na metropoliena ing.stoian bratev.S nai golimo uvajenie kam Vas Peter Velkov.

  3. Анонимен
    #6

    "Метрото към Младост ще е по-смислено от това до летището" ?!? Едва ли. Летище София обслужва близо 3,5 млн души пътници, освен наземен персонал и т.н. Като добавим и множеството строежи в близост до аерогарата - като например този на "Тишман еърпорт сентър", наистина няма как да се съглася, че двете спирки до Бизнес центъра са с предимство пред летището. Хубаво е наистина до всички зони на София да има метро, това ще е страхотно облекчение за града, но е нормално да се почне със свързването на летището. Тази линия ще бъде изключително натоварена, така че единствените недоволни може би са някои таксиметрови фирми.

  4. Анонимен
    #5

    И към летището, и към бизнес парка е нужно метро. В Младост не може да бъде като в Дружба, защото ще минава през сърцето на Младост: Деница и магазин Хит. Въпреки това движението ще трябва тотално да се реорганизира. Дано да се направят най-накрая и няколкото булеварди в Младост, започнати и спряни през Бай Тошово време, ако ги имахме сега, движението щеше да е много по-добро.

  5. Анонимен
    #4

    Дано само не го направят както "метрото" до Дружба-2 - което за сведение е на половин час път пеша (по-точно няма път) през ями, кал и трънаци от най-най-близките блокове в Дружба. Кой академик го измисли това, ума ми не може да го побере! Да бяхте открили направо спирка в Елин Пелин, щеше да ни е по-близо!

  6. Анонимен
    #3

    Никога не съм ползвал метрото и нямам намерение да го ползвам. Ако Господ искаше хората да се движат под земята, щеше да ги направи къртици. Предпочитам да ходя пеша.

  7. Анонимен
    #2

    До предходния: За метрото до Бизнес Парк си прав, но София е може би единственото летище в европа което няма връзка с метро, ж.п. или автогара (за радост на бакшишите). Вероятно ще се ползва и от много живеещи в жк "Дружба".

  8. Анонимен
    #1

    дано! Метрото до Бизнес Парк София ще е много по-полезно и смислено от това до летището

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.