Разследва се инцидентът с Драгалевския лифт, при който пострадаха деца

Разследва се инцидентът с Драгалевския лифт, при който пострадаха деца

Софийската районна прокуратура е образувала досъдебно производство срещу неизвестен извършител по повод инцидента с Драгалевския лифт на Витоша, при който в неделя пострадаха три деца. Разследва се незнание или немарливост, които са причинили средна телесна повреда. Назначени са експертизи и вече са започнали разпити на свидетели, предаде БТА в сряда, цитирайки Софийската районна прокуратура.

 

Основната версия за инцидента на собственика на съоръжението – "Витоша ски", е саботаж, което обаче бе определено като несъстоятелна теза от природозащитници.

 

Проверката на съоръжението от страна на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор е приключила в понеделник и е установено, че инцидентът е станал заради разхлабено съединение на устройството, което придържа седалките към въжето – т.нар. хващач.

 

Досега подобна техническа неизправност не се е случвала, коментира Юлиан Иванов от агенцията. Тези съединения подлежат на контрол в началото на всеки сезон и такъв е правен в началото на зимата преди ски сезона. Освен това хващачите се наблюдавали ежедневно от обслужващия персонал. По тази линия “Витоша ски“ не може да бъде обвинена, че е извършила нарушение, смята експертът.

 

Поддържаме лифта в изправно състояние, каза Радослав Пеев, началник сектор "Писти и машинен парк" във "Витоша ски". По думите му дружеството по наредба било длъжно да прави техническа преглед на лифта веднъж годишно, но то извършвало такъв преди зимния и летния сезон.

 

Според Тома Белев, бивш директор на Природен парк "Витоша" и настоящ председател на Асоциацията на парковете в България, обаче Драгалевският лифт е силно амортизиран и трябва да се подмени с ново съоръжение от концесионера “Витоша ски“. Същото трябва да стане и с неработещия Княжески лифт. Ако собственикът на лифта е затруднен да направи тези инвестиции, не е лошо да се помисли дали продажбата на "Въжени линии" от Столична община не може да се преразгледа и общината да върне собствеността си върху тази част от електрическия градски транспорт, за който има достатъчно средства по европейските програми, каза още Белев.

 

Пеев също призна, че съоръженията, макар и да са поддържани, не отговарят на никакви съвременни норми. Представителят на “Витоша ски“ допълни, че "не сме се отказали от обновяване на ски зоната, желаем го повече от всички, тъй като е недопустимо да се возим на съоръжения на повече от 60 години"

 

Според Тома Белев е трудно да се приеме версията за саботаж, тъй като няма логика това да прави служител на фирмата, а основният конкурент за туристите по тази дестинация е Столичната компания за градски транспорт, но двете фирми нямат практическо съревнование

 

Маршрутът Драгалевци - Бай Кръстьо - Голи връх - Платото - Златните мостове - Копитото - Княжевски лифт - Княжево беше най-натоварения и много любим на поколения софиянци. Сега Дирекцията на парка получи от оперативна програма "Околна среда" достатъчно средства за ремонт на алеите, но остава задачата за възстановяване на Княжевския лифт и безаварийно ползване на Драгалевския, посочи Белев. Така стотиците хиляди любители на планината ще могат отново да посещават високата ѝ част, ползвайки публичния транспорт, добави той.

Споделяне
Още от България