Заради некачествено изпълнение

Разтрогнат е пореден договор за пътен ремонт, спечелен с най-ниска цена

Разтрогнат е пореден договор за пътен ремонт, спечелен с най-ниска цена

Агенция “Пътна инфраструктура” прекрати трети поред договор за ремонт на пътища, финансиран с европейски средства, заради некачествено изпълнение от строителя, избран с нереалистично ниска цена. Това стана ясно от думите на Лазаринка Стоичкова от ръководството на агенцията. Любопитното в случая, че два от разтрогнатите контракти са с една и съща фирма – старозагорската “Пътстрой” на Александър Желязков, която с ниските си цени отстрани от търговете за пътни ремонти по Оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) – фаза II, утвърдени и големи пътни компании.

Миналата седмица е прекратен договорът за ремонт на пътя Смолян – Пампорово – Стойките, каза Стоичкова по време на първа копка на рехабилитацията на отсечката Батак – Доспат, която се финансира с пари от същата програма.

Отсечката от Смолян до Стойките (над 26 км) бе най-скъпият лот от втората фаза на мярката за ремонт на второкласни и третокласни пътища по ОПРР. При прогнозна цена от над 32 млн. лева с ДДС, “Пътстрой” заедно с варненската "Инжстройинженеринг" спечели търга за участъка с оферта от 14.65 млн. лева. По-малко от година по-късно агенцията анулира договора заради неспазване на сроковете и лошо изпълнение.

За отсечката ще се обяви нов търг, а от обединението на “Пътстрой” и "Инжстройинженеринг" ще се търсят неустойки.

Това е третият прекратен договор от втората фаза на европрограмата за ремонт на пътища.

Първият бе разтрогнат през ноември 2011 г. Той е с обединение "АБС Радо Олрат" за ремонт на пътища в Ловешка област. Сдружението, в което влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон", спечели с изключително ниска цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август, в края на годината имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това е причината да прекратим договора и да търсим неустойка от фирмите, обясниха тогава от АПИ.

Вторият е с консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, в което влизат дъщерната на бургаската “Понс строй” - “Понсстройинженеринг”, старозагорската “Пътстрой” и ямболската “Пътна компания”. Обединението счупи рекорда за най-евтин ремонт на километър с оферта от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 километра пътни участъци между търговищките села Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ – 15 млн. лв. Няколко месеца след сключването на договора всички бяха наясно, че фирмите няма да се справят с изпълнението.

Лазаринка Стоичкова обясни в понеделник, че при всички прекратени договори за ремонт с европари се налагат най-тежките санкции – 30 на сто от стойността на договора и задържане на банковата гаранция на изпълнителя.

Стоичкова даде ход на рехабилитацията на 25-километровата отсечка от второкласния път Батак – Доспат. Изпълнител е обединение "Виа Конструкт Лот25", в който участват "Джи Пи Груп" ООД, "Агромах"ЕООД и "Автомагистрали Хемус"АД. Стойността на договора е 11 303 387 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 122 календарни дни. На целия участък ще бъде монтирана нова стоманена предпазна ограда, както и стоманен парапет. Предвиден е ремонт на прилежащите банкети, бордюри, тротоари, откоси. Ще бъдат ремонтирани 88 водостоци, ще се изградят и 11 нови.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?