Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разтрогнат е пореден договор за пътен ремонт, спечелен с най-ниска цена

24 коментара
Разтрогнат е пореден договор за пътен ремонт, спечелен с най-ниска цена

Агенция “Пътна инфраструктура” прекрати трети поред договор за ремонт на пътища, финансиран с европейски средства, заради некачествено изпълнение от строителя, избран с нереалистично ниска цена. Това стана ясно от думите на Лазаринка Стоичкова от ръководството на агенцията. Любопитното в случая, че два от разтрогнатите контракти са с една и съща фирма – старозагорската “Пътстрой” на Александър Желязков, която с ниските си цени отстрани от търговете за пътни ремонти по Оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) – фаза II, утвърдени и големи пътни компании.

Миналата седмица е прекратен договорът за ремонт на пътя Смолян – Пампорово – Стойките, каза Стоичкова по време на първа копка на рехабилитацията на отсечката Батак – Доспат, която се финансира с пари от същата програма.

Отсечката от Смолян до Стойките (над 26 км) бе най-скъпият лот от втората фаза на мярката за ремонт на второкласни и третокласни пътища по ОПРР. При прогнозна цена от над 32 млн. лева с ДДС, “Пътстрой” заедно с варненската "Инжстройинженеринг" спечели търга за участъка с оферта от 14.65 млн. лева. По-малко от година по-късно агенцията анулира договора заради неспазване на сроковете и лошо изпълнение.

За отсечката ще се обяви нов търг, а от обединението на “Пътстрой” и "Инжстройинженеринг" ще се търсят неустойки.

Това е третият прекратен договор от втората фаза на европрограмата за ремонт на пътища.

Първият бе разтрогнат през ноември 2011 г. Той е с обединение "АБС Радо Олрат" за ремонт на пътища в Ловешка област. Сдружението, в което влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон", спечели с изключително ниска цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август, в края на годината имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това е причината да прекратим договора и да търсим неустойка от фирмите, обясниха тогава от АПИ.

Вторият е с консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, в което влизат дъщерната на бургаската “Понс строй” - “Понсстройинженеринг”, старозагорската “Пътстрой” и ямболската “Пътна компания”. Обединението счупи рекорда за най-евтин ремонт на километър с оферта от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 километра пътни участъци между търговищките села Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ – 15 млн. лв. Няколко месеца след сключването на договора всички бяха наясно, че фирмите няма да се справят с изпълнението.

Лазаринка Стоичкова обясни в понеделник, че при всички прекратени договори за ремонт с европари се налагат най-тежките санкции – 30 на сто от стойността на договора и задържане на банковата гаранция на изпълнителя.

Стоичкова даде ход на рехабилитацията на 25-километровата отсечка от второкласния път Батак – Доспат. Изпълнител е обединение "Виа Конструкт Лот25", в който участват "Джи Пи Груп" ООД, "Агромах"ЕООД и "Автомагистрали Хемус"АД. Стойността на договора е 11 303 387 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 122 календарни дни. На целия участък ще бъде монтирана нова стоманена предпазна ограда, както и стоманен парапет. Предвиден е ремонт на прилежащите банкети, бордюри, тротоари, откоси. Ще бъдат ремонтирани 88 водостоци, ще се изградят и 11 нови.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #24

    Ами по-добре да се разтрогват при некачествено изпълнение отколкото да имаме пак спрени еврофондове ,явно хората имаме много къса памет. Това е нормален контролен механизъм.

  2. Анонимен
    #23

    Не разбирам защо се прекратяват договори за строителство с фирми, вместо да се изпипа договора така, че за всеки просрочен ден от срока /или отклонение от качеството/ да се дължат солидни неустойки. Така се прави навсякъде по света. Като фалират няколко фирми и всеки ще си прави сметка как печели търгове и нещата ще си дойдат на място.Елементарно Уотсън.

  3. Анонимен
    #22

    Не е ли време ЗОП да се пеработи коренно, но не м полза на мутрите и партийните спонсори, а в полза на държавата??? Какъв е този кретенизъм - "НАЙ-НИСКА" цена??? Защо не се искат референции от няколко известни и порядъчни възложители?? Ако у нас такива няма, да потърсим и чужди. Доказалите многократно, че не стават за участие, като например ЩРАБАГ, да бъдат изгонени със закон или да внасят 3 пъти по-високи гаранции за добро изпълнение.

  4. Анонимен
    #21

    живия Илия Павлов
    Никой не иска да разбере,че търговете и сега не се провеждат компетентно и по правила
    обаче пак страдаме ние.Преди километрите които изменавах до Гумощник бяха 70 км.,а
    сега близо 90 км.,защото трябва задължително да мина през Троян,и какво става трябва да
    сипя повече бензин,и благодарение на " компетентното " управление на Б.Б. и ГЕРБ с пен-
    сията която ми "увеличаваха" всяка година ми е добре.КОГАТО ОТИВАТЕ

  5. Анонимен
    #20

    Другарю Борисов,бива ли така?Да Ви ментят разни прошлевци,Вас слънцето и въздуха на нашата мила Татковина.Предлагам веднага да обуете спортните гащуря и по един футболерски шут по дирниците на тия новокапиталисти гдето излагат Вас и оная дебелана-дете на активни родители в борбата срещу капитализъма-др.Павлова!

  6. Анонимен
    #19

    Ми тя практиката сама доказа колко нефелна е перфектната им система за обективна оценка, базирана на единствен критерий най-ниска цена. Истина, известна още едва ли не от римско време. Само че на чобаните им трябваха години и стотици милиони напразно прахосана народна пара, великодушно отпусната персонално от велможата им, за да позагреят малко албанските реотани, имплантирани в безмозчъните им кутии...Чудя се докога ли Европа ще гледа безучастно този гротесков цирк, разиграващ се последните години по нашите ширини...

  7. Анонимен
    #18

    Така е, защото Бойко - един очевидно неинтелигентен субект взема решенията заедно с крепосните си селяни, за дейности които не разбира и няма как да разбере. В случая, известно количество пътни мрежи ще изчакат три-четири години до нов търг, чудо голямо, в сравнение с умиращите от неснабдяване на лекарства, по решения на същите крепостни селяни - министри, заедно с неадекватния им ръководител. Време е за нови избори, преценявайте кандидатите поне по делата и опита им.

  8. Анонимен
    #17

    Защо изобщо се сключват договори които са очевидно нереалистични? Тъпа държава. По време на абсолютизма крал Луи е обичал да казва че държавата, това е той. Следвайки от това, при демокрацията, държавата това е народа. Умни хора ли сме ние българите наистина, каkто ни внушаваха едно време?

  9. Анонимен
    #16

    11ти, ми то точно защото същесвуват тези условия за качество фирмите не могат да изпълнят договорите, които са подписали. Като резултат им се прекратяват договорите искат се неустойки и такива фирми фалират - пазар, хехе. Има начин да се подобри това, но не е панацея - например развитите държави искат фирмите, които кандидастват за обществни поръчки да спазват практики, които позволяват да се оцени способността на дадена фирма да свърши работата в бюджет и на време и съответно се дава предимство на такива фирми с доказана добра история.

  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #15

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.