Развитието на дигиталния свят е шанс за икономиките

ИТ-гурута от цял свят представят технологичното бъдеще на конференцията DigitalK

Инвестициите в иновации и в стартиращи компании, както и непрестанно развиващият се дигитален свят са шансовете за по-ускорено развитие на националните и световната икономика, които в момента все още плахо се съживяват след финансовата криза. Това становище изказаха участниците в шестото поред издание на технологичната конференция DigitalK 2016 г., организирана от вестник "Капитал“ и инвестиционните фондове LAUNChub и Neveq. Двудневната проява бе открита в четвъртък от говорещ автомобил и с ефектно интерактивно светлинно шоу.

Четирите ѝ основни фокуса са иновациите, технологиите, инвестирането и стартъпите, отделно ще бъдат демонстрирани най-новите постижения в сферата. В проявата участват представители на технологичния елит като Facebook, Lenovo, Viber ,SAP, BMW и Microsoft, както и редица управители на успешни стартъп проекти и представители на инвестиционни фондове за начинаещ бизнес.

В момента дори развити икономики като американската не могат да надхвърлят средно годишен ръст на БВП от 1.84% , но инвеститорската политика в нови начинания и изобретения може да влее свежи сили и да доведе до по-съществен ръст на икономиките, посочиха участниците в конференцията, на която бе обсъдена и силата на брандовете.

Има много голям инвестиционен капитал, който чака, заяви пред участниците Хюбърт Котони от Европейския инвестиционен фонд. Проблемът е, че пазарът в Европа все още е силно фрагментиран и свръхрегулиран, макар да се работи усилено за уеднаквяване на политиките и стандартите в Евросъюза.

"За тази година имаме около 200 млн. долара, които искаме да инвестираме, включително и в български компании", обяви Дейвид Старк от фонда OurCrowd. Сред изискванията за финансиране на фирми е те да имат продукт и поне малко задвижен реален бизнес.

"Успешният стартиращ бизнес трябва да е уверен в потенциала, но също така и да е наясно със слабите си страни, коментира Касар Юнис, главен оперативен директор на един от най-големите инвестиционни фондове Y Combinator. Фондът е инвестирал в около 1000 стартиращи компании, включително български, чиято обща стойност днес е над 65 млрд. долара. Десет от тях се оценяват на по над 1 млрд. долара, а 100 други вече струват по над 100 млн. долара.

"Една от най-честите грешки на основателите на компании е, че сякаш остават слепи за слабостите на компаниите си и не им обръщат внимание, вместо да ги отстранят", посочи той.

"Повечето предприемачи, когато се обърнеш към компанията им и им посочиш конкретен проблем, обикновено започват да обясняват защо нещата са такива, каквито са, но без да адресират самия проблем – изглежда почти сякаш нямат представа за него", допълва Юнис.

"За да създадете бизнес, трябва да сте налудничав", смята той и обяснява, че за фонда му е от изключително значение не толкова бизнес идеята, колкото авторът ѝ.

"Когато инвестирам, гледам кой е предприемачът пред мен, разглеждам идеята му и това какво е постигнал до момента, както и какви са вродените му умения, и правя предположение дали бизнесът е добър и искам да го купя", казва Юнис. "Ставам много притеснителен, когато компании започват да наемат масово хора", заяви мениджърът. Според него можеш да уволниш 25% от служителите на Google и компанията няма да усети разликата.

Развитието на дигиталния свят е знак, че непрекъснатото внедряването на иновации е начинът една компания да се задържа на върха, стана ясно от думите на Деян Кастелиц, главен технически директор на генералния спонсор на конференция Мтел. "Умните технологии позволяват дистанционен достъп до здравеопазване и образование, като размиват границите между индустриите“, каза той при откриването на проявата.

Колкото и добър да е един продукт, той не може да разчита само на това, за да бъде успешен, а трябват усилия за изграждане и поддържане на връзка с клиентите. Именно емоционалната връзка диктува действията на клиентите, когато им се показва, че техните нужди са добре познаване, смята  Алекс Хънтър от компанията Attache.

"73% от хората казват, че изобщо няма да се трогнат, ако брандовете които използват, изчезнат. Същевременно 80% от изпълнителните директори смятат, че предоставят прекрасно клиентско преживяване, докато само 8% от клиентите мислят така", заяви Тимо Елиът от SAP.

Споделяне
Още по темата
Още от IT

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?