Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Развитието на морските и речните портове стават приоритет

5 коментара

Разширение на пристанищата във Варна и Бургас и разработване на подробен план за развитие на морските и речните пристанища, са сред приоритетите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, който преди да заеме поста бе шеф на варненския порт и капитан далечно плаване.

 

“Крайно време е да се намери територия за разширение на пристанищата в Бургас и Варна“, каза Папазов пред журналисти във Варна, където се провежда международна конференция за морските пристанища. По думите му така ще се освободи централната част на тези градове от една страна и ще се създадат условия за дългосрочното им развитие, от друга.

 

“Много важна е и връзката на пристанищата с другите видове транспорт и най-вече с железопътния, който е приоритет и за Европейския съюз“, допълни Данаил Папазов. Според него пътната инфраструктура на Европа е претоварена и през следващите години може да се очаква нарастване на обемите на товарите както по направлението Рейн – Майн – Дунав, така и по железопътната мрежа. Затова и нашата страна трябва да предприеме последователни стъпки за развитието на този транспорт.

 

Министърът подчерта, че в пристанищната система на Европа се наблюдава дисбаланс в развитието на северните и източните пристанища. Това е не само предизвикателство пред бъдещото развитие на българските портове, но и възможност за отваряне на ЕС към пазарите на Изтока. Нарастващият обем товаропотоци през Черно море към Европа повишава значението на река Дунав като стратегически транспортен коридор. В този контекст българското правителство ще фокусира усилията си върху развитието и модернизирането на българските пристанища и превръщането им в ефективни конкурентоспособни европейски транспортни центрове, заяви Папазов.

 

Комисарят по въпросите на транспорта Сийм Калас, който също се включи в конференцията, отбеляза, че бъдещото развитие на пристанищата ще бъде свързано с подобряване на свързаността на портовете с другите видове транспорти. Според него модернизирането на пристанищната среда ще спомогне за насърчаване на развитието им като икономически субекти, които могат да предложат по-добри услуги на своите клиенти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Данаиле,за какво разрастване на бълг.п-ща говориш.Нали миналата година,патрона ти Бойко,откри Дунав мост 2.По пряк път към Европа от това,здраве му кажи.Напротив,нашите портове ще западат все повече и повече.Световноя превоз на товари се контейнезира отдавна,а ние нямаме условия/особено във Варна/да приемаме такъв тип кораби с по-голяма вместимост и газене/Аспарухов мост-41.52м.клиърънс,до далекопроводите/,липса на качествена претоварна техника.Тук евентуално ще остане скрап/ако го има/и зърно/по време на кампаниите.

  2. Анонимен
    #4

    боцмана. Г-н Министре,ако четете, или Ви прочетат тези редове,трябва да ви стане ясно,че регистрираните кораби под флага на РБ са 17 във Варна и 4 в Бургас.Това първо.Подведомствената ви Администрация,вече "администрира"джетовете по плажовете-задължение на плажните концесионери.Също и рибарските лодки и кораби-това би трябвало да е задължение на ИАРА.Това второ.Ако наистина сте капитан с плавателен стаж,би трябвало да предприемете веднага мерки за отмяна действуващия КТК и върнете стария КТМ,от 1970г и то само със 2 корекции-имената на корабите,плаващи под флага на РБ и тонажния лимит на право на собственост на плавателни съдове.Това трето.

  3. В и К
    #3

    Приоритет най-вече на тимаджиите...

  4. Анонимен
    #2

    Настоящият режим на корабоплаване през Черноморските проливи оскъпява транспорта и стоките към и от Черноморските пристанища. Но, няма разбиране и ум за това, особено в РъБъ! Ако се построи тръбопровод за пренос на часто от нефта вместо с кораби, ще се облекчи корабопловонето към и от Черното море! И това ще го разбират някои, но както винаги с известно закъснение.

  5. Анонимен
    #1

    абе tapanar министър! какви портове бе, ние нямаме товари и никой не се интересува да превозва товари с кораби през Босфора, за да ги товари у нас на влакове!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.