Регионалните медии увеличили рекламните си приходи с 20 на сто

Регионалните печатни медии и радиостанции са увеличили с 20 на сто рекламния си пазар за първото полугодие на 2007 г. спрямо същия период на миналата година. Ръстът за цялата 2006 г. пък е 45 на сто в сравнение с предходната година, сочат данни, представени в петък от "Етерна медиа" на Национална конференция на регионалните медии в София.

За реклама в регионални медии през миналата година са дадени 65 млн. лв., което формира 15 на сто от общите рекламни бюджета за страната. Това е троен ръст в сравнение с 2001 г.

Общата аудитория на регионалните медии надвишава 5 млн. души, което означава, че всекидневно 4/5 от българите получават информация благодарение на местните вестници, радиостанции и телевизии. Сега общият тираж на регионалните печатни медии е 1.5 млн. броя.

Проучването показва още, че увеличението на рекламния пазар в регионалните медии се дължи основно на силните кампании на банките, както и на големите търговски вериги. На местно ниво все още е ограничено присъствието на традиционно големи рекламодатели като производителите на автомобили, козметика и битова химия, хранителни стоки и напитки.

"Въпреки динамичното си развитие регионалният рекламен пазар все още има неизползван потенциал и медиите биха могли да реализират доста по-големи приходи от реклама. Това може да стане, от една страна, с ясно профилиране и повишаване на качеството на продукта, и от друга, с привличането на чуждестранни инвестиции", посочи Силвия Недкова, управител на "Етерна медиа".

Според анализа регионалните печатни издания и радиостанции, в които през 2006 г. са се влели западни капитали, са отбелязали ръст на рекламните приходи между 30 и 60 на сто.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: