Регионалният министър обеща да махне излишни ограничения на скоростта по пътищата

Регионалният министър обеща да махне излишни ограничения на скоростта по пътищата

Регионалният министър Петя Аврамова обеща да нареди проверка на участъците от републиканската пътна мрежа с въведени ограничения на скоростта дали наистина са необходими такива. Ако се установи, че в някои отсечки няма нужда от такива ограничения, те ще бъдат премахнати, каза тя пред Канал 3 в събота.

Тя коментира и отпуснатите миналата седмица от бюджетния излишък 1.35 млрд. лв. за дострояването на магистрала "Хемус", които според нея правели проекта необратим.

"Което и правителство да управлява страната, Северна България ще има осигурена магистрална отсечка. Тези средства осигуряват строителството на 134 км от Боаза до разклона за Велико Търново", посочи тя.

Аврамова припомни, че в момента се строят участъците от Ябланица до Боаза и от Бухово до Белокопитово. "Цялата магистрала има 170 км построени преди години. Това, което ще остане за дофинансиране, освен тези 134 км осигурено финансиране, са още 90 км, за които в следващите години трябва да се намери финансиране”, разясни тя и добави, че има вече има технически проект за трасето до разклона Плевен-Ловеч и иден проект за останалата част. Предстои да бъдат обявени тръжни процедури.

Вече има чужди компании, които се станали членове на Камарата на строителите, така че интересът към строителството в България ще бъде голям, предвид и тези 1,35 млрд за магистрала "Хемус” и останалите участъци, които предстоят като строителство по републиканската пътна мрежа и магистралите, каза още министър Аврамова.

В момента се изпълняват договори за ремонти на виадукти, мостови съоръжения и тунели за 143 млн. лв. Необходими са и 60 млн. лв. за ремонт на всички мостове по републиканската пътна мрежа.

През 2019 година продължава ремонтът на тунел Витиня в тръбата за  София. Виадуктът преди тунела е ремонтиран  и готов, но движението все още няма да бъде пуснато заради  безопасността на  пътуващите. Няма да рискуваме да пуснем движението там, където техническата експертиза е показала, че има проблем с конструкция, заяви Аврамова.

По думите ѝ на строителния бранш се разчита за строежите в България не само в сферата на пътната инфраструктура, а също и за ВиК проекти и проекти  като например по управляваната от министерството оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020.

Споделяне
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?