Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на "Хемус“, а магистрала няма

13 коментара
Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на "Хемус“, а магистрала няма

“Автомагистрали” са сключили договор за доставка на озеленяване на магистрала “Хемус”, но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви строителният министър Гроздан Караджов в неделя. По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо. Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България.

“Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от АМ “Хемус”, които не са изградени. Един единствен от тях е сключен по ЗОП (б.р. Закон за обществени поръчки), той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен “инхаус механизма“, каза той пред бТВ.

Министърът припомни, че “Автомагистрали” няма необходимата техника, нито необходимите служители, за да реализира процедурите. По въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1.3 млрд. лв.

“Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по “инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка - с “инхаус”, започва строителството без да има нито един проект", посочи той и обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.

Министърът добави, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект.

“На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път от Русе до Велико Търново. Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ “Хемус”, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова“, коментира Караджов.

Министърът добави, че проект за тунел под Шипка също няма.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #13

    Фактът, че е сключен договор за озеленяване на магистралата е супер иновативен ход, който не бива да се пропуска и подценява. Това, което новото правителство се опитва да направи, е да стопира всички строежи, докато натрупат негативи, за да ги припише на предишното управление.

  2. kompetenten
    #12

    И тия т.нар. инхаус процедури трябва да бъдат забранени моментално, всичко да минава по ЗОП. То не че реално има нещо инхаус, дейностите не се извършват от дъщерни дружества, просто по най-наглия начин са заобикаляли закона!

  3. kompetenten
    #11

    Гордостта на ГЕРБ и лично на ББ, магистралите - пътища няма, и парите обаче ги няма! Лошото е, че и виновни няма да има, с тая прокуратура ...

  4. Стига рИвахте!!! Разбрахме от вас,че предните за нищо не ставали, дайте да видим вие к'во можете!?!?

  5. .text
    #9

    ГЕРБ/ДПС са сключили договора за озеленяване "на зелено" в изпълнение на "зелената сделка". Докато са яли зелеви сарми.

  6. rusonefil
    #8

    Пак общи лафове и търсене под вола теле. Това, че е сключен договор нищо не значи. Платено ли е нещо по тоя договор? Ето това е същественият въпрос и не случайно по него нито дума.

  7. o.petti
    #7

    Държавата знае как да похарчи парите ти, юроде. Плащайте данъци. Плащайте!

  8. Нато Натов
    #6
    Отговор на коментар #4

    Според най-съвременната ГЕРБ - технология, първо се озеленява, после сде строи.

  9. efir2
    #5

    Вече съм напълно убеден, че тези имат намерение напълно да спрат всичко в сферата на инфраструктурата, което могат.

  10. Мазен Кумунис
    #4

    Ами така се строи магистрала! А калинките на русофилистика Фелдфебел Рундьо и неговото комунистическо правителство какво построиха през последната година? Нищо! Ни магистрала, ни озеленяване! ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.