Регистрираните агитиращи "за" електронния вот са повече от противниците

Регистрираните агитиращи "за" електронния вот са повече от противниците

Ден след последния срок, в който партиите и инициативните комитети можеха да се регистрират като страна по референдума за електронното гласуване, който ще се проведе с местните избори, стана ясно, че агитиращите "за" ще са повече от застъпниците на противниковата теза. 

Според постъпилите заявления в ЦИК с "да" ще ни агитират 22 партии и коалиции и 5 Инициативни комитета, а с "не" 5 партии и 10 комитета.

Като защитници на електронното гласуване са се вписали инициативни комитети с представители: Мануела Малеева, Йоана Ванкова, Цветелина Попова, Борислава Стоянова и Победа Кирилова. 

Партиите, които ще защитават тази теза са ГЕРБ, Реформаторския блок, АБВ, Зелените, Глас Народен, РЗС, ДЕОС, Българска социалдемократическа партия, Радикалдемократическа партия, Нова алтернатива, Обединени земеделци, Български демократически форум, Българския партия либерали, Социалистическа партия български път, партия Бургас, Движение "Демократично действие", партия Възраждане, Новото време, Новите лидери, Клауза България, Българска нова демокрация, Движение 21.

Партиите, които ще агитират срещу електронното гласуване, очаквано са оглавявани от "Атака". Останалите формации, които ще защитават тази теза са: Движение за радикална промяна Българска пролет на Велизар Енчев, Движение България напред, Движение Европейска интеграция и Партията на българските жени, която преди бе в състава на НДСВ.

Инициативните комитети против електронното гласуване се представляват от Цоло Линков, Цветелина Попова, Фани Флоридова, Павла Цветкова, Радослав Маринов, Нестор Мильов , Митка Ангелова, Ивайло Петров и Емил Иванов.

Защитниците на тезата "за" електронното гласуване в повечето случаи посочват довода, че то ще улесни вота и ще увеличи самите гласуващи. Противниковите аргументи най-често се позовават, че онлайн гласуването би застрашило тайната на вота. 

Според Изборния кодекс всички пожелали да вземат участие в агитационната кампания, които са събрали необходимите подписи и не са се явявали на избори, на които са получили над 1% подкрепа, ще ползват медийни пакети в размер на 40 000 лева. С тези средства те ще могат да популяризират позицията си.

Споделяне
Още от България