Регулаторът отряза CEZ за тримесечното отчитане на електромерите

Регулаторът отряза CEZ за тримесечното отчитане на електромерите

Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) отказа на чешката компания CEZ да намали периода на отчитане на електромерите в Западна България и показанията на уредите да се записват на три месеца, като клиентите плащат сметките си по прогнозни данни и получават една изравнителна фактура.

Основният аргумент за отрязването на собственика на електроразпределителните дружества в столицата, София-област и Плевен е недоверието на потребителите, заяви във вторник Валентин Кирчев, зам.-председател на енергийния регулатор. В същото време той призна, че едномесечното отчитане на електромерите е "анахронизъм", който рано или късно ще се премине на по-голям срок на отчитане, но това няма да стане от 1 юли", каза Кирчев. Причината е, че има недоверие от страна на клиентите в коректността на изчисляването на сметките.

От CEZ заявиха, че още не са се запознали с официалното решение на ДКЕВР, но ще се съобразят с него, вярвайки, че на по-късен етап ще има условия за засичане на уредите на по-дълъг интервал от време. Междувременно компанията ще предприеме широка информационна кампания за популяризирането на европейската практика за отчитане на електромерите по-рядко.

От ръководството на CEZ подчертаха, че засичането на уредите на три месеца щеше да даде възможност на електроразпределителните дружества да оптимизират до известна степен своите разходи, което би намалило натиска за увеличаване на цените на тока. "Нововъведението беше свързано предимно с промяна във вътрешната организация на компанията и нямаше да се отрази на клиентите. Компанията беше подготвена за въвеждането на тримесечно отчитане по начин, който да не засегне интересите на обществото", се посочва в съобщението на собственика на ЕРП-ата.

ДКЕВР също така съкрати срока, който имаха CEZ за възстановяване на прекъснато електричество. Вече тези аварии трябва да се отстраняват за 12 часа вместо досегашните 24 часа. Намалява се и срокът, в който дружеството трябва да извърши проверка на качеството на електроенергията по искане на потребителите. Съкращава се също така периодът за коригиране на сгрешените сметки, както и срокът за възстановяване на надплатените от абонатите суми.

 

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?