Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Реклама на сладолед е обявена за дискриминационна

6 коментара

Комисията за защита от дискриминация (КЗД) излезе с решение, че българска реклама на сладолед е обидна и дискриминационна за хората, които заекват. Става въпрос за рекламата на сладоледа “Магнум Чи-Чи” на “Нестле България” АД. Жалбата е подадена от жена с говорен дефект, която се е почувствала обидена от рекламата.

В рекламата е представен разговор между "заекващ" клиент и продавачка в крайпътно заведение. Клиентът, чиято роля се изпълнява от рапъра Иван Динев-Устата се опитва да попита продавачката къде е Чирпан, но тъй като заеква на всяко произнасяне на сричката “чи“ тя му подава по един сладолед. Накрая все пак той успява да зададе въпроса: “Чирпан в коя посока е?“.

В хода на делото в КЗД от “Нестле България” са обяснили, че посланието на клипа е “за сладолед за из път, а повтарянето от Устата на сричката “чи“ било предизвикано от вида на екстравагантната барманка, чието поведение не позволявало на рапъра да произнесе цялото име на града, към който иска да бъде насочен“.

От КЗД обаче смятат, че чрез рекламата е осъществена дискриминация чрез тормоз както по отношение на жената, подала жалбата, така и спрямо всички хора с говорния дефект заекване.

Според становище на СЕМ в аудиовизуално отношение рекламният клип съдържа доза хумор, не и елемент на подигравка към хората със заекване. По казуса се е произнесъл и Националният съвет за саморегулация, според който жалбата е основателна.

Според КЗД в случая използвания рекламен похват – заиграването с говорен дефект – заекване, е проява на незачитане на човешкото достойнство на лицата със същия или подобен проблем.

КЗД препоръчва на “Нестле България” да се въздържа от рекламиране на своите продукти по начин, който може да постави хора в положение, което накърнява достойнството им и създава враждебна, обидна, застрашителна, унизителна или принизяваща среда.

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София град.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Ами ония идиотски реклами, в които възрастните завиждаха на младите, че ползват някакъв специален тарифен план на мобилен оператор само за млади? Голяма глупост си беше. Аз имам изграден рефлекс... даже и да съм задрямал, да превключвам канала, щом се появи реклама... ама не винаги съм толкова бърз, та току видя някоя простотия

  2. Анонимен
    #5

    Мноо хубаво, ама не знам защо тъпанарите не подават жалби в КЗД за дискриминация, щото има много реклами, в които им се подиграват.

  3. В и К
    #4
  4. Анонимен
    #3

    2, точно по тези признаци си личи нивото на култура, толерантност и цивилизованост / все понятия с които ганьо много обича да се тупа в гърдите и да поучава другите, съвсем очевидно не разбирайки смисъла им / на едно общество. Ще ти дам само един пример, донякъде свързан с твоите, доколкото става въпрос за сценична постановка. Разчитайки на нашенското разбиране за хумор постановчикът определено бе преминал мярката и ползваще подобни нелепи подигравки , с говорен дефект, като комичен елемент. При изнасяне на въпросната постановка на Запад въпросната сцена бе посрещана с пълно мълчание. Всеки път, без изключение!

  5. Анонимен
    #2

    Боже, как някои хора имат време да се занимават с подобни глупости?! Ами дайте да спрем и вицовете за пелтеци, и скечовете в комедийните предавания със заекващи! Да забраним и ролята на хромия принц на Христо Гърбов в "Комиците", защото някой куц човек може да се обиди! А не са ли дискриминирани грозните жени? В рекламите има все хубавици!

  6. Анонимен
    #1

    И к'ви кинти ще цоцне пелтечката?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.