Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рекламата – ахилесова пета на Фейсбук

2 коментара

Измислени профили, несъществуващи кликове - социалната мрежа Фейсбук би трябвало да следи дали и как се съблюдават създадените от нея правила, като дава и личен пример. Вместо това обаче самата тя нерядко ги погазва, предаде Дойче веле.

Само това липсваше. Най-напред акциите на Фейсбук се сринаха на борсата до нечувано нисък курс, а сега социалната мрежа трябва да се отбранява срещу обвиненията за фалшифицирани акаунти и неверни данни за броя на кликовете. Както се вижда - някогашният фаворит на инвеститорите е изправен пред тежко изпитание още в самото начало на борсовите си изяви. Затова сега най-важното е да се вземат съответните мерки.

Дали рекламите в мрежата изобщо дават ефект?

Една новооснована американска фирма обвинява мрежата, че 80 процента от кликовете на фирмения сайт не са от заинтересовани потребители, а организирани по компютърен път. Фейсбук смята да проучи въпроса. Още повече, че този вид упреци са традиционни и са били отправяни нееднократно и към Гугъл. Обичайно става дума за конкуренти, които се опитват да навредят на съперниците си, като увеличават неимоверно кликовете им, за всеки от които се плаща.

Независимо каква е причината, тя трябва да бъде разкрита максимално бързо. Тъй като рекламата е основният източник на доходи за Фейсбук, тя е респективно и ахилесовата пета на предприятието. Междувременно все повече нарастват съмненията, че рекламите в това социално пространство не са особено ефективни.

От доносниченето може да има и полза

Неразумно би било в и без друго тежката ситуация допълнително да се проиграва доверие. А Фейсбук като че ли върви точно към това. Мрежата бе принудена да признае, че 83 милиона от профилите не са реални - или са дубликати на съществуващи профили, или са измислени - например по името на някое домашно животно, или пък са специално създадени акаунти, от които се разпространява спам. Очевидно Фейсбук не разполага с инструменти, с които да реагира както трябва срещу нарушенията на правилата в мрежата - например срещу използването на псевдоними.

Наскоро мрежата призова потребителите да докладват за приятелите си, които са се регистрирали с фалшиви имена. Доносниченето определено не е препоръчително качество, но щом и самият Марк Зукърбърг погазва правилата, регистрирайки профил на кучето си, какво да кажем за останалите?

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Да му писне на човек от тъпи и кресливи реклами! За чий са му рекламите на "Сурат Тефтер", пардон, на "фейс Бук"!

  2. В и К
    #1

    Рекламаджиите са плесента на човечеството, които в най-добрия случай са безполезни. Който и както може трябва да им показва, че мястото на тази професия е в канала.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.