Рекламата на “Орбител” за “Оня Любо” може да се върти

Рекламата на “Орбител”, в която се прави сравнение на цените на услугите на дружеството с тези на БТК, може да остане в ефир, докато съдът окончателно реши спора. Това се казва в определението на Върховния административен съд (ВАС), разпространено от компанията във вторник.

Определението на съда не подлежи на обжалване и остава в сила до окончателното решаване на казуса за сравнителната реклама. Така на практика петчленен състав на ВАС потвърди определението на тричленния състав от края на миналата година, с което се отмени решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Телекомът бе санкциониран от КЗК с 10 хил. лв. заради това, че сравнява директно своите цени с тези на БТК, защото така увреждал имиджа на конкурента. Освен глобата, КЗК разпореди спиране на клипа. От “Орбител” обаче оспорваха нейното решение във ВАС, който го определи като незаконосъобразно.

Подобно на БТК в рекламния си клип “Орбител” също използва герой с името Любо, но той призовава потребителите да говорят по-евтино, като пряко сравнява тарифите на двете конкурентни компании.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?