Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рекламата в интернет в България бележи ръст от 50% през годината

0 коментара
Рекламата в интернет в България бележи ръст от 50% през годината

Рекламата през интернет в България бележи 50% ръст през 2011 г. спрямо година по-рано. Това стана ясно по време на международния конгрес Webit 2011, който се провежда в София. В него участват 3400 души от 37 държави, които професионално се интересуват от маркетинг, реклама, криейтив, социални медии, интернет, е-търговия, гейминг и инвестиции в стартиращи компании.

"Докато през 2010 г. приходите от реклама в двете основни направления - дисплей реклама (банери) и search (обяви в търсачки) - са били 20 млн. лв., до края на тази година очакваме те да достигнат 30 млн. лв.", заяви Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на събитието, цитиран от Investor.bg.

Според Русев този ръст се дължи преди всичко на засилената реклама в социалните мрежи и по-специално във Фейсбук. Статистиката не е официална, защото Фейсбук и Гугъл не предоставят подобни данни за българския пазар, но е достатъчно представителна, защото е подготвена на базата на рекламните бюджети на бизнеса в тези две основни уеб-направления.

Въпреки този силен ръст българската интернет-реклама все още изостава в развитието си. Докато в Централна и Източна Европа средният дял на рекламата в мрежата е 10-12% от общия рекламен пазар, а във Великобритания - дори 30%,то в България този дял е едва 7 от всеки 100 лева, инвестирани в маркетинг.

Хартиените вестници изчезват до 15 години

До седем години няма да има хартиени вестници в САЩ, а в Европа те ще изчезнат до 15 години, прогнозират анализатори на пазара. Според тях благодарение на дигиталния свят гласът на потребителя обаче ще се чува все по-силно, защото той се превръща не просто в рекламна цел, а в общност, в конкретно име, приятели и интереси.

"Това не е краят на традиционните медии, това е началото на интеграцията между медиите и потребителите", смята Русев. Според него хартията ще стане елитарен продукт за онези, които могат да си го позволят.

Европа става най-големия онлайн пазар през 2012 г.

През 2012 г. се очаква Европа да стане най-големия онлайн пазар, измествайки от първото място САЩ, заяви Ален Йоро, президент и главен изпълнителен директор на браншовата асоциация за дигитален маркетинг IAB Europe.

През тази година в онлайн-индустрията в САЩ ще бъдат инвестирани 22 млрд. долара, а в Европа - 21 млрд. долара. За 2012 г. IAB Europe очаква в САЩ в този сектор да бъдат вложени 24.5 млрд. долара, а в Европа инвестициите да са 25 млрд. долара.

Без изненади най-бързо се развива китайският пазар. През 2011 г. инвестициите в разпространението на онлайн-платформи там са 6 млрд. долара, а само след година се очаква да са двойно по-високи, каза Ален Йоро.

Изследване на Mediascope Europe , което обхваща 15 големи пазара в Европейския съюз, показва, че половината от европейците се влияят от интернет. 50% от европейските потребители на интернет решават да закупят дадена стока или услуга, след като са се консултирали в мрежата. Според друго изследване 44% от европейските потребители искат да участват в изграждането на продукта и рекламата му.

Лошата новина, според Йоро, е, че темата за сигурността в интернет и контролът на данните все по-често попадат в новините. 37 на сто от потребителите не ползват базирани на локацията си услуги, защото се притесняват от злоупотреби с данните им. Затова основното предизвикателство пред индустрията е да намери баланс между тоталната свобода и регулациите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.