Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рекорден брой двойки на изпита по математика след 7-ми клас

Една трета от явилите се на първия модул с по-лесните задачи са с двойка

4 коментара
Рекорден брой двойки на изпита по математика след 7-ми клас

Рекорден брой слаби оценки има на националното външно оценяване по математика след седми клас тази година, стана ясно при представянето на резултатите в петък в Министерството на образованието.

На по-лесния първи модул, на който се явяват всички седмокласници, 17 983 от общо 53 212 деца, имат двойки. За сравнение миналата година, когато отново бе отчетен пълен провал на изпита по математика, двойките са били 14 939.

По-малко двойки има на втория модул, който не е задължителен и по него работят само децата, които искат да кандидатсват в т.нар. елитни гимназии и задачите са по-трудни. По него задачи са решавали 32 044 от 53 212 седмокласници, а двойките са 12.11 % или 3881. Или почти два пъти повече спрямо миналата година, когато е имало 2100 слаби оценки.

Резултатите са най-лоши от седем години насам, въпреки че за първи път децата можеха да ползват лист с формули по математика по време на изпита. Освен това тази година е занижена и скалата за оценяване, тъй като тройка се пише при 16 точки резултат на теста при 18 точки през миналата година. Скалата за оценяване всяка година се формира на база общото представяне на випуска, а не е фиксирана.

Според зам.-министъра на образованието Диян Стаматов обаче това не е окончателната картина, тъй като има деца с двойки на първия модул, които обаче са решили вярно задачи от втория и са събрали точки за тройка. Данните обаче все още се обобщават и затова не е ясно колко са общо двойките.

От явилите се 53 579 на националното оценяване по български език и литература на първия модул - тест от 25 въпроса, двойки имат 9481 седмокласници. Миналата година слабите оценки са били по-малко - 8154. Преразказ на откъс от "Родителска среща" на Михаил Вешим, което е втората част от изпита, са писали 39 306 от децата. Като крайна оценка от двата модула двойки имат само 759 ученици, което е по-малко от м.г.

Отличниците по български език и литература са тройно повече от децата със слаби резултати - 2523-а. Миналата година шестиците са били със 150 по-малко. Само едно дете обаче тази пролет има максимален брой от 100 точки на теста.

МОН представи и резултатите от изпитите за външно оценяване след четвърти клас. По думите на Стаматов през тази учебна година няма съществено разминаване между оценките, които учителите са писали на децата през годината и оценките от външното оценяване. Стаматов обаче обясни, че в бъдеще изпитът ще стане вход за природоматематически паралелки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    Господинът BlueWater да изгледа видеото в Ютюб: "Открит урок с Джъмп Мат - Нагледност, извеждане на математически модели и решаване на задачи". Това, което става в урока по математика във втори клас се прави в детската градина - броят и записват с чертички, които ограждат с кръгчета /две момченца и две момиченца са две кръгчета с по две чертички/. Това ли е математическото мислене? Защо се рекламира нещо такова като "прогресивна педагогика"? Ако на изоставащите ученици им позволят да си броят пръстите, да използват калкулатор за пресмятане, това не ги прави добри математици, защото математическото мислене не идва по този начин. Онагледяването подпомага разбирането, но не създава мислене.

  2. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #3
  3. анита хегерланд
    #2

    "Четене с разбиране" ни остави с впечатлението, че в ЕС има общи стандарти за образование. Но ако то е оставено като грижа на страните-членки, то двойките показват, че математиката е непосилна в този й вид и тежестта й трябва да се пренесе към университета: интегралите, функциите, теорията на вероятностите, теорията на множествата и т.н.

  4. BlueWater
    #1

    Има система "Jump Math", която постига 90% отличен успех за всички ученици, но пишман "експертите" от МОН не я въвеждат! www.progresivno.org/jump-math/

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.