Общо 5530 сигнала са подадени до омбудсмана за миналата 2011 година, което е с около 50 на сто повече отколкото за предходната 2010 година. Това показва доклада на омбудсмана за миналата година, който беше приет във вторник от Народното събрание. Броят е рекорден за периода на съществуване на институцията, отчете общественият защитник Константин Пенчев.
Най-много са жалбите за нарушени права на потребители от доставчиците на обществени услуги – топлофикация, електроснабдяване, водоснабдяване, мобилни и интернет комуникации - 1328.
Значителен е броят и на оплакванията в областта на социалната политика - 971, сигналите, свързани с проблеми на собствеността - 854. Има много жалби, свързани с незаконното строителство, правоохранителната и съдебната система, здравеопазването и образованието.
Като акцент в дейността на омбудсмана за 2011 г. е посочен контролът за спазване правата на детето, правата на хората с увреждания и на социално уязвимите групи.
В доклада са представени и резултатите от направените проверки по многобройните сигнали, свързани с прояви на лоша администрация в сферата на градоустройството и проблемите на собствеността; с правото на достъп до качествено здравеопазване и образование; правото на добра администрация и правото на чиста околна среда.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент