Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рекорден брой желаещи да строят отсечка от "Струма"

12 коментара
Рекорден брой желаещи да строят отсечка от "Струма"

Търгът за отсечка от магистрала "Струма" постави нов рекорд по интерес от страна на строителния бранш като събра 19 оферти. Това стана ясно при отварянето на документацията в пътната агенция в сряда, на което присъстваше и регионалният министър Росен Плевнелиев. Освен обичайните местни и чужди играчи, в надпреварата се включиха и непознати за българския пазар компании. Това са голямата германска фирма "Макс Бьогл" в съдружие с българската "Инжстрой", турската STFA, италианските "Сочета Италиана Пер Кондоте Д’Акул" и "Текнис", която си партнира с местната "Ипс". Испанската "Копаса", която има опит с търгове за строителство у нас, е подала оферта заедно с непознатата "Ортис", също испанска.

От българските компании "Трейс Груп Холд” кандидатства заедно с СК-13 и хърватската "Конструктор". "Главболгарстрой" подаде оферта заедно с италианската "Импреза” и българската "Пътстрой 92", обединени под името Консорциум "Марица". Сдружение "Автомагистрала Струма 2011" е съставено от българската "Пътинженеринг", "М Монтана" (и двете са на Васил Божков) и австрийската "Порр Техновал". Другата оферта е на сдружение "Пътища Струма 2011", в което участва "Пътностроителна техника" (също на Васил Божков) и испанската "Аксиона".ИСА 2000 кандидатства заедно с португалската "Лена". Самостоятелно в конкурса участват гръцката "Актор”, австрийската "Алпине Бау”, турската "Доуш иншаат” и испанската "Конструксионес Рубау".

Фирма на Васил Божков с австрийски партньор ще строи част от “Марица“

Сдружение “Марица Хайуей”, в която участват българската “Пътностроителна техника“ и австрийската “Порр Техновал”, е класирано на първо място в конкурса за строителството на Лот 2 (Димитровград – Харманли) от магистрала “Марица”, съобщи регионалният министър Росен Плевнелиев. Ако няма обжалване на процедурата, той се надява до един месец строителството да започне.

Офертата на “Марица Хайуей“ от 122.137 млн. лв. без ДДС при прогнозна цена от 200 млн. лв. счупи рекорда за най-евтино строителство на магистрала в България – 1.83 млн. евро за км. Пътната агенция възложи допълнителни проверки изпълнима ли е офертата на сдружението и резултатите са положителни.

Все още не е сключен договор с избрания изпълнител за Лот 1 (Оризово – Димитровград) на “Марица“ - италианската “Чи Ем Чи ди Равена“ заради жалба на друг участник в конкурса – испанската “Рубау“.

Първата жалба беше отхвърлена от Комисията за защита на конкуренцията и компанията обжалва решение пред Върховния административен съд. Той от своя страна прекрати делото и върна на антимонополната комисия казуса за доработване. Преди два дни обаче КЗК окончателно е отхвърлила жалбата на “Рубау”.

Последната стъпка е отново ВАС, които се очаква да се произнесат окончателно по случая. Очаква се компанията да подаде жалба от ЕК, ако и това последната инстанция се произнесе в полза на пътната агенция.

Апликационната форма на магистрала “Марица” вече е готова и одобрена от ДЖАСПЪРС. До няколко дни се очаква формално тя да бъде готова, обясни Плевнелиев. След това документът трябва да бъде изпратен в Брюксел за окончателно одобрение.

Компаниите наддават за строителството на 17-километровата отсечка от Долна Диканя до Дупница, чиято индикативна стойност е 100 млн. лева без ДДС.

"Днес отново е поредният рекорд. Деветнайсет компании никога досега не са подавали оферти, а над 50 закупиха документация", коментира регионалният министър Росен Плевнелиев. Той припомни, че досегашният рекорд за подадени оферти се е държал за автомагистрала "Марица" – Лот 2 - 14.

"Няма друг коментар освен, че доверието е огромно, след като 19 компании участваха за автомагистрала “Струма”. Впечатляващо е, че първата оферта, която отворихме днес, е на нов играч – огромна немска компания. Впечатляващо за мен е, че палитрата от участници се разширява”, каза още регионалният министър.

Неговите очаквания са за оферти от около 3-3.2 млн. евро за километър, въпреки че от търговете за магистрални отсечки досега може да се съди, че предложенията ще са за около 2 млн. евро на километър.

Оценителната комисия за Лот 1 на "Струма" ще работи със съкратен срок от 30 дни, вместо досегашните 45. До началото на август трябва да има избран изпълнител за отсечката, а реалното строителство да започне в началото на септември.

По продължение на трасето на Лот 1 на "Струма" ще се строи ограда за зайци и надлез за мечки, "както в Гърция", съобщи още Плевнелиев. Мостът за мечки е ще се строи, защото се е оказало, че те не се чувстват комфортно в тунелите. "Чак сега разбрах, че мечките въобще не са влизали в тунела при ГКПП "Илинден”, който строихме с години за 50-60 млн. лв.”, заяви министърът. На надлеза за мечки ще бъдат засадени специални храсти и изградени бабуни. За заешката ограда Плевнелиев обясни: "Наричат я заешка, защото се оказва, че зайците копаят основите на оградите, слагани до момента”. Оградата покрай цялата магистрала ще бъде с бетонна основа.

Плевнелиев призна, че с два месеца се изостава от графика за пускането на търга за отсечката от "Струма" от Сандански до Кулата (Лот 4). Виновен за това бил бившият пътен шеф Веселин Георгиев. "През 2008 г., както си се разхождал по трасето, заради бензиностанции или парцели и аз не знам точно за какво, е променил трасето и то не съвпада с оценката за въздействие на околната среда (ОВОС)", каза министърът.

Категорично ще се строи тунел с дължина 13.5 км през Кресненското дефиле, потвърди Плевнелиев. "Трасето за участъка Дупница - Благоевград - Сандански е ясно, на финалната права сме, остава само да се направи ОВОС с оглед строителството на самата магистрала", посочи той. Прогнозната стойност на цялата магистрала "Струма" е 1.08 млрд. евро. Това е по-ниска оценка, от оценката, която са дали "Тройната коалиция” – за 2 млрд. евро, допълни министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. батко
    #12
  2. пътищар
    #11
  3. Владко
    #10
  4. Мнение
    #9
  5. цецо
    #8
  6. Вили
    #7
  7. N
    #6
  8. осъзнат
    #5
  9. Димчо Михалевски
    #4
  10. boomadafaka
    #3

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.