Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рекордна година за "Загорка" на българския пазар след продажбата й през 1994 г.

0 коментара
Рекордна година за "Загорка" на българския пазар след продажбата й през 1994 г.

Изминалата 2015 г. се оказа най-силна за "Загорка" АД след приватизацията на пивоварната през 1994 г. - ръст на обемите (1.6%), на приходите (14.6%) и на печалбата (27.6%) спрямо година по-рано, отчете компанията.

След две години на спад през 2015 г. българският бирен пазар обръща тренда и отчита ръст от 1.2% на продаденото количество бира, сочат данните на Съюза на пивоварите у нас и на консултантската компания "Нилсен" (Nielsen).

Според "Загорка" АД този ръст обаче е по-голям и възлиза на 3.8%, каза изпълнителният директор на компанията Николай Младенов.

"Загорка" е лидер на българския пазар с 33.6% дял. Основна причина за добрите резултати на компанията през миналата година се дължат най-вече на бранда "Загорка Ретро", каза Младенов. По думите му само за една година брандът е успял да заеме 4% дял по обем и 6% по стойност от целия бирен пазар у нас.

Инвестициите в иновацията достигат над 50% от общите инвестиции на компанията, които възлизат на над 5.339 млн. евро. Иновацията обаче се е отплатила, като само от нея са генерирани приходи за около 25 млн. лева, посочи Младенов.

Той обясни, че жизнения цикъл на иновациите обикновено е три години. "От това, което виждаме, нашата хипотеза е, че "Загорка Ретро" може да стане от иновация в продукт от портфолиото ни и той да има съвсем друг живот", коментира Младенов относно плановете за бранда.

Останалите марки на компанията отчитат по-лоши резултати от бранда "Загорка". "Ариана" бележи спад от 3.2% по стойност, а останалите марки – спад от 0.7%.

Очакванията за тази година са биреният пазар у нас да запази миналогодишните си рекордни нива. Причините са прогнозите за ръст на брутния вътрешен продукт на страната, подобряване на резултатите на туристическия сектор и намаляване на безработицата, посочи Младенов. По данни на компанията през първото тримесечие биреният пазар отчита едноцифрен ръст.

През тази година компанията планира различни кампании за всяка една марка на "Загорка" АД – Heineken, Загорка Специално, Загорка Ретро, Ариана и Amstel.

Ще бъдат представени и нови вкусове, основно през бранда Stolichno. Опаковките ще бъдат и с нов редизайн.

Пивоварна "Загорка" е създадена преди повече от 110 години в Стара Загора, като през 1994 г. "Загорка" АД се присъединява към глобалното семейство на Heineken. В портфолиото на компанията са включени марките Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno и сайдера Strongbow.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.