Рекордната цена за ремонт на столичния бул. “Мария Луиза” падна наполовина

“СК-13 Пътстрой” печели с 2 млн. лв. отсечката от надлез “Надежда” до Лъвов мост

Близо два пъти падна цената за ремонта на столичния булевард “Мария Луиза” от прогнозната на “Метрополитен” 4 млн. лева. Търгът се печели от “СК-13 Пътстрой”, които дадоха най-ниска цена от 1.99 млн. лв. без ДДС за 2.3 км участък от надлез “Надежда” до Лъвов мост. Това стана ясно от скоростно отворените ценови оферти – само седмица след обявяването на участниците на 18 април.


С изграждането на отсечката се бърза, за да е готова до август, когато се очаква да пристигне лично председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу, който ще пререже лентата на втория метродиаметър от “Надежда” до бул.”Черни връх”.

“Ценовият рекорд не се състоя. Искахме да участват сериозните фирми, затова заложихме такава висока гаранция за участие”, коментира Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен”.

Високата гаранция от 40 хил. лв., която съгласно Закона за обществените поръчки е до 1% от стойността на обекта, действително привлече всички големи в пътния бранш. От тях единствено “Пътища и съоръжения” на Цоло Вутов не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти.

Най-висока цена даде “Джи Пи Груп” - 3 169 515 лв. Зад фирмата стои Васил Златев, баща на изпълнителният директор на “Лукойл България” Валентин Златев.

Втора по размер на цената беше офертата на "ГБС-Инфраструктурно строителство" - 3 037 354 лв.

"Трейс Груп Холд" на Николай Михайлов даде 2 716 976 лв., "ПСТ Холдинг" на Васил Божков - 2 671 083 лв.

Изненадващо цената на "Щрабаг" беше най-близко до тази на победителя - 2 414 233 лв. През последните две години обикновено австрийците дават едни от най-високите цени на пътни търгове.

Освен ремонт на бул.”Мария Луиза”, ще се направи и велоалея от 2300 метра. Предвидено е и ремонт на тротоарите с цветен унипаваж с дебелина 6 см. Ще се направи и озеленяване с трева и храсти.

Освен това бъдещият изпълнител трябва да работи, без да се спира движението по булеварда. За целта трябва да разработи проект за временна организация на движението по време на строителството. Планирано е ремонтът да продължи три месеца.

Средствата за скъпия ремонт идват от общинската фирма “Метрополитен”, която е възложител на ремонта и в този участък се изгражда вторият лъч от столичното метро.

Още по темата
Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: