Ремонт на некачествени участъци от "Марица" с бюджетни пари заради фалит на строителя

Магистрала "Марица", сн. МРРБ

Българският данъкоплатец ще плаща ремонта на магистрала, построена некачествено от две фалирали фирми. За пореден път се налага да се правят текущи ремонти на участъци на магистрала "Марица", строени през 2007 година. Причината е в пропуски при изпълнението, за които се е знаело още по време на строежа, каза шефът на пътната агенция Лазар Лазаров в петък. Той обаче не можа да отговори на въпроса защо не са предприети мерки по отстраняване на проблемите по време на гаранционния срок на магистралата.

"Сместа, която е положена там, не отговаря на температурните изисквания за този регион и в момента, в който се стопли времето и започнат големите жеги, асфалтът започва да се нагъва от тежкото движение", каза Лазаров. На въпрос, защо този проблем не е решен навреме, Лазаров, препрати за отговор към отговорните по темата през 2007 година. Има хиляда доклада, че там има некачествено изпълнение, но не е отстранено, обясни той.

Отговорност трябва да носи строителят, който обаче е фалирал към днешна дата, каза Лазаров. "Фирмата "Пътни строежи" я няма, фалирала е", лаконичен бе Лазаров.

"Ние ще направим текущ ремонт. Надяваме се да не се появят нови, но никой не може да гарантира. Има опасност да се появят нови такива места, които пак ще бъдат ремонтирани и пак ще се изкърпват", коментира Лазаров.

За да няма повече проблеми в този участък, е необходима пълна реконструкция, но пътната агенция няма пари за това към момента.

Регионалният министър Лиляна Павлова пък коментира в парламента, че правителството е успяло не само да се вмести в бюджета за ремонта на 80 километра от  магистралите "Тракия" и "Хемус", но и да добави рехабилитацията и няколко съоръжения и виадукта в тази сума до 100 млн. лв.

"Намалихме времето за ремонт. Следим строго за качеството на изпълнението“, посочи тя. По думите ѝ, в постановлението на Министерския съвет, с което се отпускат средствата за ремонтите много ясно е записано кои участъци от магистралите да се ремонтират.

"Правителството на „Орешарски“ обяви поръчката за по-малко на брой километри, за много повече средства, отколкото предвиждат тези. 50% от средствата са били по линия на Европейската инвестиционна банка, но те не са безвъзмездни“, каза тя във връзка със обявената от предишното правителство процедура за ремонт на същите участъци. По думите ѝ, това са средства от заема, който България има по линия на транзитни пътища.

Споделяне
Още от Бизнес