Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонт на нови участъци на "Тракия" четири години след пуска им

До края на годината се очаква ЕК да одобри трасето през Кресненското дефиле

7 коментара
Ремонт на нови участъци на "Тракия" четири години след пуска им

Четири години след окончателното завършване на магистрала "Тракия" започват ремонти по новите участъци за сметка на държавата. Активната лента за движение в отсечката между Пловдив и Бургас ще бъде преасфалтирана с 6 млн. лв. от бюджета, съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков в Пловдив.

По същото време в София транспортният министър Ивайло Московски заяви, че очаква до края на годината Европейската комисия да одобри трасето на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле и през 2018 г. да бъдат пуснати обществените поръчки за избор на изпълнител.

И тази година няма да има много пътни ремонти от републиканската мрежа заради обжалването на обществените поръчки. От 15 лота само три не се обжалват и тяхното изграждане започва в събота, каза регионалният министър. От пътната агенция съобщиха, че започва и ремонтът на второкласния път Търговище – Разград.

Изграждането на най-сложния участък от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, доизграждането на магистрала "Хемус", която е от съществено значение за развитието на Северна България, магистралата Русе - Велико Търново и работа по направлението Видин – Ботевград са основните транспортни приоритети, заяви зам.-министърът на регионалното развитие Малина Крумова на форум в София.

Преасфалтиране между Пловдив и Бургас от септември

Преасфалтирането на активната лента на магистрала "Тракия" между Пловдив и Бургас ще започне през септември, след края на активния летен сезон, уточни Нанков. Участъци от това трасе са осеяни с неравности и са на вълни.

Миналата година от пътната агенция признаха, че повърхностният асфалтов слой на магистрала "Тракия" по средната лента за движение е за подмяна, а причината за образуването на деформациите се оказа засиленият тежкотоварен трафик.

Допитване на Mediapool до пътни специалисти показа, че причините за деформациите на пътното платно по новоизградени отсечки са много и различни и зависят от конкретния случай. Основната е многократно увеличеният пътен трафик, за който българските магистрали и градски улици не са проектирани.

Другите са недобри проекти, геоложки изненади, сбъркани асфалтови рецепти, късно навлизане на новите технологии и разбира се – строителство на най-ниска цена.

Чака се подкрепа от Брюксел за трасето през Кресна

Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че най-важното през тази година е да бъдат изпълнени всички законови изисквания и да се намери решение за преминаване през най-критичните 20 км от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле.

"Надявам се до края на годината да получим подкрепата на Европейската Комисия и от следващата година да започнем процедурата по избор на изпълнител и строителство, защото магистрала "Струма" има стратегическо значение за цяла Европа", каза Московски.

В края на мандата си служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов съобщи, че е изпратена апликационната форма за строителството на надземните участъци от магистрала "Струма" за одобрение в Брюксел. Това са строящият се в момента участък между Кресна и Сандански (лот 3.3) и между "Благоевград и Крупник" (лот 3.1), чието строителство трябва да тръгне през август по думите на Нанков.

Така за участъка между Крупник и Кресна (лот 3.2) се подготвя нова апликационна форма за одобрение на парите от Брюксел. Не е ясно обаче дали ЕК приема този подход, макар българските власти да твърдят, че това се прави по техен съвет.

В същото време има риск Брюксел да спре финансирането по програма "Транспорт" в края на годината, защото все още страната ни не е изпълнила предварително условие, което трябваше да е факт до края на 2016 г. Става въпрос за стратегия за развитие на транспортната инфраструктура до 2030 г. Московски съобщи, че се работи по въпроса и стратегията е навлязла в "съгласувателна процедура", чакат се мненията на другите министерства по нея.

Само 3 от 15 пътни ремонта

През тази година ще започнат само три от планираните 15 ремонта на участъци от републиканската пътна мрежа, които се финансират със средства от оперативна програма "Региони в растеж", съобщи Николай Нанков. 

Причината е обжалването на всички останали процедури, чиито изпълнители бяха избрани в края на миналата годината, допълни той. https://www.mediapool.bg/svarzvani-s-peevski-firmi-ne-vzeha-nito-edin-paten-remont-s-evropari-news258691.html Нанков не уточни строителството на кои отсечки тръгва в събота.

Общо 248 километра втори и трети клас пътища с прогнозна стойност от 152 млн. лв. бяха разиграни през 2016 г. в един търг, разделен на 15 обособени позиции. Първите седем победители бяха ясни на 9 ноември, а останалите 8 бяха определени на 29 декември 2016 г.

Интересът към търга беше голям. За 15-те обособени позиции бяха подадени общо 73 оферти от 45 кандидати – фирми и обединения. Наред с всички големи в пътния бранш, в търга участваха и регионални фирми. За разлика от подобни търгове през миналия програмен период, този път нямаше концентрация на поръчките в няколко компании.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #7
  2. brambar
    #6

    Логиката на Борисов към простия народ е: "Има ли асфалт, има, кво тогава искате, карайте". Само че, за да може едно трасе да е годно за употреба трябва да се гледа най-напред геоложкия строеж, дали се спазват изискванията за долно строене и чак тогава идва асфалта. Спомням си преди да я пуснат, че БСП тръбяха, че правят магистрала върху сгурия. Нещо като каца или лодка без дъно.

  3. Илиев Пешо
    #5

    Качеството е ..... И са го приели някои, и няма да понесат отговорност за приемане на некачествен обект. А "ще бъде преасфалтирана с 6 млн. лв. от бюджета" - няма ли гаранция? Това че платното не става се знае от над година, но явно са протаквали, че да изтече гаранцията и да не взимат честно спечелените пари от .... строителя.

  4. Ген. Иван Колев
    #4

    Фирма, която е "построила" шосе, което пък в следващите 1-2-3-4 години трябва да се ремонтира основно, не се допуска повече до търгове за строителство на магистрали. Може такива фирми да кандидатстват за сладоледаджийници, но нищо повече. Как ви звучи? Мисля, че такъв подход би решил много проблеми. И обяснението, че по магистралите пътували много коли и камиони е идиотско. В крайна сметка това е предназначението на магистралите, или се лъжа? ВГермания Италия, Франция, Гърция, Турция и т.н. пътуват също камиони, нали?

  5. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #3
  6. Entdecken
    #2

    Крадците като Борисов и Павлова и помагачите им като Цацаров като ги пратят да копаят собственоръчно на някоя магистрала тогава ще се оправят нещата

  7. Дядо ми Петър
    #1

    Гарантирано от ГРОБ. (Та нали затова си инсталирахме Цацата, та да можем да си крадем стабилно и на спокойствие).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.