Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на Дунав мост при Русе ще затруднява движението 2 години

6 коментара
Ремонтът на Дунав мост при Русе започва през юни и ще продължи 2 години. Сн. БГНЕС, архив

Докато българската част на Дунав мост при Русе се ремонтира, движението ще е в една лента и ще е организирано със светофар. До края на юли трябва да започне да работи и фериботна линия, която да поеме част от товарния трафик.

Това каза регионалният министър Виолета Коритарова в неделя пред БНТ. По думите ѝ по-големи задръствания от тези в момента не се очертавали.

Основният ремонт на Дунав мост, който ще струва около 45 млн. лева, беше обявен преди няколко дни. Той ще започне в края на юни и ще продължи около 2 години. Българската част на моста, свързващ България и Румъния при Русе, не е ремонтирана от 70 години. Само преди няколко седмици се за пореден път се отвори огромна дупка. Резултатът бе десетки спукани автомобилни гуми.

Българската част от моста е около 1100 м. Предвижда се сега да бъдат сменени панелите на моста, хидроизолацията, пътната настилка, както и всички метални елементи на моста.

"Анализите ни показват, че няма да има по-големи задръствания от тези в момента, но за да сме обективни, предвиждаме започването на информационна кампания, която своевременно да информира за организацията на движение", обясни Коритарова. Тя добави, че е възможно в много кратки периоди движението по моста да се спира изцяло, но за това хората щели да бъдат информирани.

Пътища в "незадоволително" състояние

Коритарова за пореден път обясни, че състоянието на пътищата в България е незадоволително. На среща с ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" и с областните пътни управления в страната тя е възложила да бъде изготвен анализ в рамките на една седмица, за да се знае къде трябва да се планират належащите ремонти.

Едни от основните действия, които ще бъдат предприети, включват осигуряване на безопасност на критичните точки на пътната инфраструктура, почистването на треви и храсти, възстановяване на пътната маркировка и липсващите пътни знаци, премахване на елементите, които пречат на видимостта на кръстовищата, поясни Коритарова.

Тя заяви, че през последните три години пътищата в страната не са ремонтирани, тъй като няма действащи договори за текущо поддържане. Правени са само аварийни ремонти, но и за тях финансовият ресурс вече е изчерпан. Затова и министерството възстановило процедурите за избор на изпълнители за текущите ремонти.

Ремонти и на "Тракия", но след лятото

Министерство на регионалното развитие и благоустройството трябва да плати 200 милиона лева на строителни фирми за извършени дейности по договори за пътно поддържане, обясни Коритарова и допълни, че лихвите по тях са още почти толкова.

Регионалният министър каза още, че автомагистрала "Тракия" има нужда от ремонт в областите Сливен и Ямбол, но това ще стане след края на активния туристически сезон, за да не се създават задръствания през лятото. Коритарова посочи още, че са възстановени всички ремонтни дейности на автомагистрала "Хемус".

Коритарова коментира и катастрофата край Аксаково с кола на НСО, превозваща съпредседателя на “Продължаваме промяната”, при която загина човек. По думите ѝ има пропуски в работата и затова директорът на Областното пътно управление във Варна е отстранен. Това стана, след като участъкът, в който стана катастрофата, беше преасфалтиран дни след инцидента. Ремонтът е бил възложен още на 13 май, обясни служебният министър и допълни, че въпреки това е трябвало да се изчака, за да приключат всички следствени дейности.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #6
    Отговор на коментар #5

    А в Булгар вече 50 години се строи АМ Хемус, и е доникъде. ПОЛОВИН ВЕК! Сега 2 години, кво е то? Нищо! Дори работещите няма да могат да се пенсионират.

  2. Антон
    #5

    Шегаджии.... Мостът "Йоресунд" свързващ Копенхаген с Малмьо е комбиниран с жп, с обща дължина 8 км., от които 5 км. - от изкуствен остров - преминава в тунел под протока.... И е построен за 4 год. - с думи - 4 ГОДИНИ!...Ч-Е-Т-И-Р-И!...

  3. rusonefil
    #4
    Отговор на коментар #1

    Руски боклук, не спами!

  4. rusonefil
    #3

    Полуграмотните мисирки от Работнически Медиапул да ни обяснят как се прави ремонт без затруднения!

  5. Kruger
    #2

    Разбира се "...че няма да има по-големи задръствания от тези в момента". И без анализ с просто око се вижда, че застръстванията са на граничните проверки, а не на самия мост. И двете гранични полиции могат много, много по-добре да се организират и да ги намалят.

  6. Мостът е строен от България. Ще се ремонтира с български пари по българските закони за обществените поръчки. Които са подчинени на евро*йските правила за обществени поръчки! С ЕНП имаме растеж 1%! Под стакмистическата грешка! Устойчиво най-бедни в евро*ейския съюз.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.