Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на два тунела на магистрала "Хемус" ще струва 75.5 млн. лв.

До 5 декември се подават оферти в обществената поръчка

3 коментара
Ремонтът на два тунела на магистрала "Хемус" ще струва 75.5 млн. лв.

До 5 декември 2022 г. се приемат оферти в обществената поръчка за основен ремонт на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на магистрала "Хемус", съобщи агенция "Пътна инфраструктура".

Индикативната стойност на поръчката е 75 475 000 лв. без ДДС.

С изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат осигурени необходимите условия за безопасност на движението в тунелните съоръжения, в съответствие с изискванията за обектите, разположени по основната TEN-T мрежа, включваща най-важните международни връзки в Европейския съюз.

Обществената поръчка е в две обособени позиции.

В първата позиция е ремонтът на тунел "Топли дол" при 39-ти км на магистрала "Хемус". Индикативната стойност на ремонта му е 35 650 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на строителните дейности е 18 месеца.

Тунел "Топли дол" е въведен в експлоатация през 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м.

Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове в тръбата за София.

Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна.

За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението.

Ще бъдат обновени асфалтобетонова настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.

По втората обособена позиция са ремонтно-възстановителните дейности на тунел "Правешки ханове" при км 54-ти на магистрала "Хемус".

Прогнозната стойност на строителните дейности е 39 825 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 18 месеца.

Тунел "Правешки ханове" се намира на около 1.8 км от пътния възел за Правец. Построен е в края на 80-те години на миналия век.

Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м.

Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове.

Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи.

Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .tеxt
    #3

    А ремонта на ремонта колко ще ни струва?

  2. xa_poznai
    #2

    Е как бе, Ганьо (дето е на запад ама това не му помага) иска всичко евтино, бързо и качествено само да не трябва той да го прави. Тогава всичко се обръща на обратно! И много е важно Ганьо да се изходи - той строи тунели всеки ден, знае как вървят цените и за колко време стават. Също така е специалист по обществени поръчки и има обширен поглед върху международните тенденции в тунелното строителство.
    И като чета подобни инфантилни мнения направо се чудя какъв човек трябва да си и какво ниво на интелект

  3. Мюнхен
    #1

    Те още магистралата не са направили- някои от нас няма да доживеят да я видят- започнаха ремонт да правят. И дали има нужда от такива "ремонти" ? И защо ремонтът на един тунел ще трае година и половина? Да ги възложат на една немска фирма и за два месеца ще направи ремонта и на двата тунела, ако наистина има нужда от такъв.Но това тук никога няма да се случи, защото Шишков няма да може да си оправдае името.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.