Ремонтът на мотрисните влакове закъснява заради Covid-19

За година са модернизирани три депа срещу 1 млн. лв.

Ремонтът на мотрисните влакове закъснява заради Covid-19

Ремонтът на 22 дизелови и 24 електрически мотриси закъснява заради Covidкризата. Това става ясно от съобщение на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Алстом", в което се отчита напредъка по изпълнението на договора.

През декември 2019 г. двете дружества подписаха 5-годишен договор за поддръжка на 46 мотрисни влака за 137 млн. лв.

Въпреки възникналите неочаквани затруднения и закъсненията в сроковете за изпълнение, причинени от глобалната пандемия, проектът напредна значително през последните месеци, твърдят от двете компаниите.

Какво е свършено до момента

От общо 46 мотрисни влака 26 в момента са в експлоатация. Полагат се усилия за подобряване на състоянието на мотрисите, които не са в движение, така че да бъдат включени в изпълнението на ежедневния график за движението на влаковете.

От месец май до септември са ремонтирани три депа - в София, Варна и Пловдив. В тях са инвестирани над 1 млн. лв., за да бъдат подготвени и оборудвани за извършване на дейности по ремонт и поддръжка на мотрисните влакове.

Вече повече от 50 души на пълен работен ден са постоянно ангажирани в тази дейност. Очаква се броят им да нарасне във фазата на основен ремонт. "Алстом" отваря и офис в София.

"Екипите ни работят за подобряване на съоръженията, като предоставят модерно оборудване и практики за поддръжка, за да намалят времето за престой на съществуващия подвижен състав. Искаме да сме сигурни, че депата ще работят ефективно, за да осигуряват ежедневно повече влакове в експлоатация", казва Давид Лоран, директор обслужване в "Алстом" за Централна и Източна Европа.

За тази цел в момента екипът по поддръжката работи за пускането в движение на четири дизелови мотриси от общо шест по договор, които са трайно извън експлоатация. Те ще бъдат отново в експлоатация през следващите месеци след извършен основен ремонт.

Ремонтираните мотриси ще са с интернет

Работи се и върху подобряване на системите за потребление на енергия и условията за пътуване на клиентите в електрическите мотриси (ЕМВ). Един прототип на ЕМВ се модернизира в депо София с допълнителни функции като безжичен интернет за пътниците и цялостна система за осветление, използваща LED технологии.

Тази програма за модернизация ще обхване целия парк, а по-късно ще бъде надградена с допълнителни иновативни функции, като например пътнически информационни системи и нови дисплеи на пултовете за управление на машинистите.

Подготвя се и програмата за основен ремонт завсички 46 мотриси, която да бъде въведена в режим на изпълнение от първото тримесечие на 2021 г., се казва още в съобщението.

"Въпреки неочакваните закъснения, причинени от световната корона криза, преодоляхме първоначалните затруднения и имаме удоволствието да отчетем добър напредък пред широката общественост и нашите клиенти. Мотрисните влакове ще възвърнат доброто си техническо състояние и усилията затяхното възстановяване ще позволят безопасна експлоатация през следващите десет години", казва управителя на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД Любен Нанов.

"Стартирането на този проект по време на глобална пандемия беше неочаквано предизвикателство, с което "Алстом" се справя благодарение на екипните усилия положени от румънски екип от експерти, български служители, както и множество местни доставчици, които работят денонощно за успеха на този проект", заявява Габриел Станчу, изпълнителен директор на "Алстом" за Румъния, България и Молдова. "Развихме и ще продължим да развиваме местни партньорства, за да осигурим доставката на резервните части, необходими за поддръжката на мотрисите", добави той.

В своя 35 годишен опит "Алстом" е изпълнила над 100 проекта за поддръжка на железопътен подвижен състав в 30 държави. Текущите и бъдещите договори за техническо обслужване обхващат над 13 000 единици, като в една пета от проектите влаковете, поддържани от "Алстом", не са собствено производство.

Споделяне

Още от Бизнес

Как смятате да прекарате Коледа и Нова година?