mediapool.bg Ти си това, което четеш

Ремонтът на най-скъпия участък от магистрала "Тракия" поглъща 30 млн. лв.

Новият асфалт ще издържи на тировете дори и при 50 градуса, обещава регионалният министър
15:54 | 15 май 2018 | 2 коментара

Стартът на ремонта, сн. МРРБ

Ремонтът на най-скъпия участък на магистрала "Тракия" между Пловдив и Стара Загора ще погълне около 30 млн. лв. и трябва да приключи до края на юни, преди началото на активния туристически сезон.

Новата настилка е прогнозирана да издържи на тировете и да няма коловози след това, дори и при 50 градуса. Това обеща министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който провери на място хода на строителните работи, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Дончо Атанасов.

Първи основен ремонт на "Тракия" от построяването ѝ

Това е първият основен ремонт на участък от магистрала "Тракия", откакто е построена. Изграждането на магистралата започва през 1971 г., а първите пет километра са пуснати в експлоатация три години по-късно.

Ремонтираният сега участък от 135-ти до 167-ми километър започва да се строи малко преди промените през март 1988 г. Въведен е в експлоатация през ноември 1995 г.

32-километровото трасе е струвало над 1.3 млрд. лв., парите са от държавния бюджет и заем от Европейската инвестиционна банка. Така средната цена на километър е над 36.5 млн. лв., което го прави най-скъпият участък от изграждането на магистрала "Тракия". Причината за това е курсът на долара, който в този период рязко поскъпва, както и голямата инфлация. Това е посочено в книгата "Пътищата на България" на Камарата на строителите, издадена през 2016 г.

Главен изпълнител на обекта е била пловдивската "Пътни строежи" ЕООД - за пътната част и "Мостстрой" – за мостовите съоръжения. Британската "Мот МакДоналд" е била инженер на проекта, а строителният надзор е бил осъществен от "Пътинвест".

Причината първият основен ремонт да бъде на 22-километрова отсечка между Пловдив и пътен възел "Плодовитово" са образувалите се огромни коловози в активната лента за движение, въпреки че участъкът е от средно натоварените на магистралата. По него средно на денонощие преминават близо 24 хиляди моторни превозни средства. От тях 18 370 са леките автомобили, 5209 - товарните камиони, а 210 са автобусите.

За сравнение по най-натоварения участък от магистралата – веднага след изхода на София преминават над 41 хиляди автомобила, като трафикът спада до 31 хиляди автомобила при Вакарел, сочат данните на АПИ. Това е най-старият участък от магистрала "Тракия", изграден в периода 1971 – 1982 г., на който не е правен основен ремонт от построяването му и е в много по-добро състояние от някои от наскоро изградените отсечки с европейски средства.

Държавната "Автомагистрали" прави ремонта

Сега държавната компания "Автомагистрали" извършва основния ремонт на участъка между 134-ти и 156-ти километър на магистралата. Дружеството отговаря за текущия ремонт и пътното поддържане на магистрала "Тракия" и работата ѝ е възложена по тази линия, обясниха от пресцентъра на регионалното министерство.

Държавната компания е наела подизпълнители, но на страницата ѝ в интернет Mediapool не успя да открие информация кои са те и как са избрани.

В момента се работи по пътното платно в посока Бургас. След като завърши обновяването му, ще започнат и строителните работи в платното в посока София. Целта е ремонтът в двете посоки да завърши до края на юни, преди началото на активния туристически сезон.

Строителните работи предвиждат ремонт на настилката, отводнителни дейности, нова хоризонтална маркировка, възстановяване на пътни знаци и ограничителни системи.

За подобряване конструкцията в участъка, който сега се ремонтира, са положени около 7800 кв. м ПВЦ мрежа, а отделно ще се постави и близо 6800 кв. м стоманена мрежа. В активната лента за движение ще бъде положен и 8 см биндер (основният пласт на всички пътища – бел. ред.)

Ремонтираният участък ще бъде асфалтиран с полимермодифициран битум, устойчив на температура до 50 градуса.

В момента движението на леките автомобили в ремонтирания участък е прехвърлено двупосочно в платното за София. Тежкотоварният трафик е пренасочен по обходен маршрут - от пътен възел "Пловдив Изток" при 133-ти км на магистралата по път I-8 и II-66 до пътен възел "Плодовитово" при 165-ти км и обратно.

Още от Бизнес

Посещението на президента Радев в Русия е: