Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на опасните мостове започва без никаква идея за цената

5-6 родни компании могат да справят с поръчката, но не и в заложените срокове

18 коментара
Ремонтът на опасните мостове започва без никаква идея за цената

Ремонтът на трите опасни моста по магистралите “Тракия” и “Хемус” започва без никаква предварителна идея колко ще струва. Това става ясно от обява на пътната агенция, която даде ход във вторник на обществената поръчка за реконструкцията на виадукта “Вършилата” и този преди село Церово от магистрала “Тракия”, както и на виадукта “Бебреш” от магистрала “Хемус”. Поръчката ще се възложи чрез договаряне с обявление, а не след търг по ЗОП, за да се пести време.

За окаяното състояние на трите съоръжения се знае отдавна, но за спешния им ремонт се взе решение след инспекция на премиера Бойко Борисов на 28 май по време на обилните дъждове. Правителството дори отпусна 43 млн. лева от бюджета за реконструкцията на виадуктите, но дали парите ще стигнат, или са в повече, няма да се разбере в близките месеци.

Според пътната агенция, има “обективни обстоятелства”, които не позволяват цената на ремонта да се калкулира предварително. Ведомството не разполага нито с техника, нито с време за подробен оглед на пътните плочи, греди, ригели и др. носещи елементи на мостовете. Не е ясен и обхватът на критичните участъци. Поради тази причина агенцията не може да определи какви укрепителни дейности и конструктивни подобрения са необходими, за да се приведат съоръженията във вид, отговарящ на съвременните изисквания, се казва в обявлението. Обследването, проектът за реконструкция и изпълнението ще се извършат от избраните изпълнители.

Самата поръчка предвижда ремонт на пътното платно, връхната конструкция и долното строене, както и на прилежащите терени. Тя е разделена на три позиции – по една за трите виадукта. Фирмите-изпълнители ще бъдат избрани след предварителен подбор от пътната агенция, която е посочила финансови и технически изисквания към кандидатите.

5-6 родни фирми могат да се справят, но сроковете не са реалистични

За ремонта на трите моста могат да кандидатстват компании, които имат приходи от строителство и ремонт на мостове, виадукти и други пътни съоръжения за последните 3 години не по-малко от 7 млн. лв. без ДДС. Другото финансово изискване към кандидатите е да имат достъп до собствен финансов ресурс не по-малък от 700 хил. лв. без ДДС.

Техническите изисквания са фирмите да са изпълнявали договори за ново строителство и/или ремонт на 3 моста с отвор над 20 м и дължина над 100 м. Компаниите трябва и да разполагат с подходящ екип за проектиране и строителство.

Срокът за изпълнение на поръчката е 18 месеца.

Според инж. Румен Йовчев, експерт в пътния бранш, критериите към кандидатите не са високи, но реално в България няма повече от 5 фирми, които да извършат ремонта на сложните и високи съоръжения. От големите в бранша това са “Главболгарстрой”, “Трейс Груп Холд”. С изпълнението могат да се справят и по-малките “Мостремонт”, “Пътища и мостове”, Варна, както и “Автомагистрали Черно море”, Шумен, които са ремонтирали Аспаруховия мост, смята Йовчев. Други експерти от пътния бранш посочват и варненската “Хидрострой” като подходящ кандидат за поръчката. Разбира се, има много чужди компании, които отговарят на изискванията и могат да се включат в конкурса.

Според Йовчев обаче проблемът с поръчката е заложеният срок от 18 месеца. Той смята, че само обследването и проектирането ще отнемат 4 месеца. Остават 14 месеца, поне три от които през зимата, когато строителните дейности са невъзможни. Освен това ремонтът трябва да се извършва поотделно за двете платна на магистралите, така че да не се спира движението. Няма как в толкова кратък срок да се изпълни подобна поръчка качествено, смята специалистът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    Това не е ремонт , а РЕКОНСТРУКЦИЯ! Необходим е РАБОТЕН проект с динамични изчисления и проверка на земетръс. А защо се говори само за български фирми????

  2. Анонимен
    #17

    Че то при този полуграмотен премиер кое е ясно,освен криминалното му битие.

  3. Анонимен
    #16

    Отново обичайните заподозрени - любимите спонсори на ГЕРБ трябва да си получат сумите. Никакви ремонти няма да направят, просто ще приберат парите и темата ще отшуми. Мандата свършва, пердето е паднало. Законите за тях не важат. Няма ЗОП, няма МОП, има ТИМ, В.Божков Н.Михайлов и С.Пешов.

  4. Анонимен
    #15

    До 13: Въобще не намесвай Станишев в зала "Армеец", там всичко си мина през ББ, който тогава беше кмет, а правителството само осигури парите, тъй като ББ постоянно ревеше като вдовица. А намалението на цената беше пак договорено с ББ, като тя падна само с 10% за сметка на СМР, които бяха намалени с 30%. Така че недей да пишеш глупости и да манипулираш четящите коментарите!

  5. Анонимен
    #14

    Инж.Румен Йовчев, бивш директор на Мостстрой,- фалиралата фирма, източена и фалирала от ВасилБожков, и при съучастието на Румен Йовчев, Колко ли милиона държавни средства са прибрали двамцата? Държавната фирма "Мосттсрой"беше приватизирана по времето на Иван Костов.

  6. Анонимен
    #13

    На Герб пак им трябват едни пари за изборите и ще си ги получат - Трейс и Главбулгарстроюй са стговорчиви фирми - спомнете си как за зала Армеец Главбулгарстрой се съгласиха да снижат цената с размера на комисионната за Станишев от 10% и какъв вой се вдигна тогава от комунистите, че строителството няма да е качествено.

  7. Анонимен
    #12

    Е как така да няма идея за цената? Нали бат'Бойко каза, че трябват 150 милиона? Отиде, фърли едно око и ги определи. Мостоинженерство от висша класа! Само да не стане като с хидроинженерството на Ахмед Доган...

  8. Анонимен
    #11

    Тази сутрин в свое интервю, Костов каза,че в България не се дискутира политиката, която трябва да води страната, при различните варианти на дълговата криза.Ако Гърция фалира, това ще засегне и България, но никой не си задава въпроса, какво трябва да бъде поведението на нашата страна във връзка с фискалния пакт, който се обсъжда в ЕС, идеята за конфедерация на Европа и прочее.Обсъждат се от медиите водевилни истории, като футболния отбор, в който играел Бойко и прочие, а за важните проблеми, които

  9. Анонимен
    #10

    То пък за какво ли друго има идея - безидейна политика, безидейна стратегия, безидейна икономика и т.н. Свикваме!!!

  10. Анонимен
    #9

    А за рушвета има ли идея?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.