Ремонтът на пътя към пещерата "Леденика" най-после тръгна

Новите търгове за поддръжката на пътища ще бъдат пуснати в началото на ноември

Ремонтът на пътя към пещерата "Леденика" най-после тръгна

Ремонтът на пътя от Враца до пещерата "Леденика" (17 км) най-после тръгна, след като повече от година беше загубена в обжалване на тръжната процедура. Министърът на регионалното развитие Николай Нанков даде старта на строителството във Враца.

През следващите години там ще бъдат направени редица пътни отсечки, които са в плачевно състояние. Предстои да започне ремонтът на 24-километров участък от пътя от Михайлово, през Хайредин, Хърлец, Крушовица и Мизия, към Оряхово. За него правителството осигури 9.6 млн. лв. от държавния бюджет. Включихме и ремонта на пътя Белимел – Монтана, ще довършим надлеза, свързващ ремонтирания участък на бул. "Васил Кънчов" с пътя за Криводол, изреди обектите Нанков.

Винаги сме казвали, че Северна и в частност Северозападна България ще бъдат приоритетно разглеждани като инвестиции през настоящия мандат, допълни регионалният министър. Той констатира, че толкова инвестиции за пътната инфраструктура във Враца в рамките на две години в предишни мандати не е имало.

Новите обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на пътната инфраструктура ще бъдат обявени в края на октомври, началото на ноември, съобщи още Нанков. Четиригодишните договори с настоящите изпълнители изтичат през 2018 г.

"Прави се необходимата подготовка за зимата. Ще се стараем с добро качество, необходимите материали и техника да се справим и този зимен сезон", каза регионалният министър.

Ремонтът на пътя Враца – Леденика ще струва над 14.4 млн. лв.

След година и два месеца ремонтът на пътя от Враца до пещерата "Леденика" трябва да приключи. 17-километровият участък е връзка към магистрала "Хемус", каза Нанков. Според него след ремонта Враца ще стане още по-привлекателна туристическа дестинация, защото всички любители на туризма и спелеологията ще могат да дойдат.

Проектът е сложен, в него е включено едно тежко мостово съоръжение, укрепвания на скатове, преминаване на река Лева при Дома на туриста във Враца, в началото на пътя към пещера "Леденика", каза Нанков. Той посочи, че изцяло ще бъде подменена пътната настилка, ще бъде направена вертикална и хоризонтална маркировка и отводняване с водостоци.

В чертите на града ремонтът ще бъде изпълнен по метода "студено рециклиране", предвидено е и изграждане на колекторна система за дъждовна вода.

"Убеден съм, че ремонтните дейности ще приключат в срок с необходимото качество и след около година и два месеца ще имаме завършен перфектен участък с финансиране от оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020", каза регионалният министър.

Изпълнител на обекта е ДЗЗД "Пътища Северозапад 2016", в което участват "Галчев Инженеринг" ЕООД и "Фармвил" ЕАД. Стойността на договора с тях е 13.6 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява обединение "ТСП Консултанти" ДЗЗД с участници "Три Ес" ЕООД, "Строл 1000" АД и "Пи Ес Консулт" ЕООД. Техният договор е за 202 787 лв. с ДДС. Авторският надзор ще е на "Виа План" ЕООД за 2935 лв. с ДДС.

Общата стойност на проекта е 14.4 млн. лв. с ДДС за близо 17.5 км. Финансирането идва от оперативна програма "Региони в растеж", като 85% са от Европейския регионален фонд (12.2 млн. лв.), а останалите са национално съфинансиране.

Търг за обновяване на Враца за 6.8 млн. лв.

Подписан е договорът за обновяване на образователната инфраструктура във Враца за 6.8 млн. лв. по оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР). Средствата ще отидат за модернизиране на училища, детски градини и два спортни салона.

До 12 октомври се подават оферти за участие в обществената поръчка за градската среда и от следващата година ще започне и проектът за обновяване на централна част и междублоковите пространства на кварталите в периферните райони с финансиране от ОПРР.

Още пътни обекти в Северозапада, за които се говори от десетилетие

Николай Нанков разказа докъде са стигнали редица други инфраструктурни обекти в Северозападна България, за които се говори повече от десетилетие.

"Текат отчуждителни процедури за пътя Ботевград - Мездра, има технически проект. В края на годината възлагаме на инженеринг работно проектиране и строителство. Това е приоритетният участък по направлението Ботевград - Видин. Трябва да приключим възможно най-бързо с четирите платна на пътя Ботевград - Мездра", каза Нанков.

Този обект беше сред топ прироитетите през първия програмен период 2007 – 2013 г., но изпадна от програма "Транспорт" за сметка на изграждането на други магистрални участъци. През настоящия програмен период 2014 – 2020 г. не е включен сред приоритетните по програмата, защото парите не стигат.

Сега със средства от програма "Транспорт" се проектира трасето Бела – Ружинци – Димово. Вторият приоритетен участък е обходът на Димово, за да изнесем тежкия трафик от общинския център, каза регионалният министър.

Нанков обеща след въвеждането на тол системата "в рамките на 4-5 години" да бъде направена "коренна промяна и в поддръжката на републиканските пътища, в ново строителство на магистрални отсечки и скоростни пътища, за които ще има необходимия ресурс".

Още от Бизнес

Кой според вас стои зад решението за отстраняване на Силвия Великова?