Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на пътя към пещерата "Леденика" най-после тръгна

Новите търгове за поддръжката на пътища ще бъдат пуснати в началото на ноември

0 коментара
Ремонтът на пътя към пещерата "Леденика" най-после тръгна

Ремонтът на пътя от Враца до пещерата "Леденика" (17 км) най-после тръгна, след като повече от година беше загубена в обжалване на тръжната процедура. Министърът на регионалното развитие Николай Нанков даде старта на строителството във Враца.

През следващите години там ще бъдат направени редица пътни отсечки, които са в плачевно състояние. Предстои да започне ремонтът на 24-километров участък от пътя от Михайлово, през Хайредин, Хърлец, Крушовица и Мизия, към Оряхово. За него правителството осигури 9.6 млн. лв. от държавния бюджет. Включихме и ремонта на пътя Белимел – Монтана, ще довършим надлеза, свързващ ремонтирания участък на бул. "Васил Кънчов" с пътя за Криводол, изреди обектите Нанков.

Винаги сме казвали, че Северна и в частност Северозападна България ще бъдат приоритетно разглеждани като инвестиции през настоящия мандат, допълни регионалният министър. Той констатира, че толкова инвестиции за пътната инфраструктура във Враца в рамките на две години в предишни мандати не е имало.

Новите обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на пътната инфраструктура ще бъдат обявени в края на октомври, началото на ноември, съобщи още Нанков. Четиригодишните договори с настоящите изпълнители изтичат през 2018 г.

"Прави се необходимата подготовка за зимата. Ще се стараем с добро качество, необходимите материали и техника да се справим и този зимен сезон", каза регионалният министър.

Ремонтът на пътя Враца – Леденика ще струва над 14.4 млн. лв.

След година и два месеца ремонтът на пътя от Враца до пещерата "Леденика" трябва да приключи. 17-километровият участък е връзка към магистрала "Хемус", каза Нанков. Според него след ремонта Враца ще стане още по-привлекателна туристическа дестинация, защото всички любители на туризма и спелеологията ще могат да дойдат.

Проектът е сложен, в него е включено едно тежко мостово съоръжение, укрепвания на скатове, преминаване на река Лева при Дома на туриста във Враца, в началото на пътя към пещера "Леденика", каза Нанков. Той посочи, че изцяло ще бъде подменена пътната настилка, ще бъде направена вертикална и хоризонтална маркировка и отводняване с водостоци.

В чертите на града ремонтът ще бъде изпълнен по метода "студено рециклиране", предвидено е и изграждане на колекторна система за дъждовна вода.

"Убеден съм, че ремонтните дейности ще приключат в срок с необходимото качество и след около година и два месеца ще имаме завършен перфектен участък с финансиране от оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020", каза регионалният министър.

Изпълнител на обекта е ДЗЗД "Пътища Северозапад 2016", в което участват "Галчев Инженеринг" ЕООД и "Фармвил" ЕАД. Стойността на договора с тях е 13.6 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява обединение "ТСП Консултанти" ДЗЗД с участници "Три Ес" ЕООД, "Строл 1000" АД и "Пи Ес Консулт" ЕООД. Техният договор е за 202 787 лв. с ДДС. Авторският надзор ще е на "Виа План" ЕООД за 2935 лв. с ДДС.

Общата стойност на проекта е 14.4 млн. лв. с ДДС за близо 17.5 км. Финансирането идва от оперативна програма "Региони в растеж", като 85% са от Европейския регионален фонд (12.2 млн. лв.), а останалите са национално съфинансиране.

Търг за обновяване на Враца за 6.8 млн. лв.

Подписан е договорът за обновяване на образователната инфраструктура във Враца за 6.8 млн. лв. по оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР). Средствата ще отидат за модернизиране на училища, детски градини и два спортни салона.

До 12 октомври се подават оферти за участие в обществената поръчка за градската среда и от следващата година ще започне и проектът за обновяване на централна част и междублоковите пространства на кварталите в периферните райони с финансиране от ОПРР.

Още пътни обекти в Северозапада, за които се говори от десетилетие

Николай Нанков разказа докъде са стигнали редица други инфраструктурни обекти в Северозападна България, за които се говори повече от десетилетие.

"Текат отчуждителни процедури за пътя Ботевград - Мездра, има технически проект. В края на годината възлагаме на инженеринг работно проектиране и строителство. Това е приоритетният участък по направлението Ботевград - Видин. Трябва да приключим възможно най-бързо с четирите платна на пътя Ботевград - Мездра", каза Нанков.

Този обект беше сред топ прироитетите през първия програмен период 2007 – 2013 г., но изпадна от програма "Транспорт" за сметка на изграждането на други магистрални участъци. През настоящия програмен период 2014 – 2020 г. не е включен сред приоритетните по програмата, защото парите не стигат.

Сега със средства от програма "Транспорт" се проектира трасето Бела – Ружинци – Димово. Вторият приоритетен участък е обходът на Димово, за да изнесем тежкия трафик от общинския център, каза регионалният министър.

Нанков обеща след въвеждането на тол системата "в рамките на 4-5 години" да бъде направена "коренна промяна и в поддръжката на републиканските пътища, в ново строителство на магистрални отсечки и скоростни пътища, за които ще има необходимия ресурс".

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам