Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора ще е по-скъп от строежа на участъка

Нови 90 млн. лв. получава държавната компания "Автомагистрали" само за едното платно

28 коментара
Ремонтът на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора ще е по-скъп от строежа на участъка

Ремонтът на нагънатия на вълни 52-километров участък между Чирпан и Стара Загора на магистрала "Тракия" ще струва повече от построяването на участъка. Той тръгва до дни и ще се извършва на етапи без да е ясно колко дълго ще продължи. Това се разбра от думите на Иван Досев, член на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), пред БНТ.

Ремонтът ще започне с платното в посока София - Бургас и неговата прогнозна стойност е около 90 млн. лв., каза инж. Досев.

Това е рекордна цена за ремонт на магистрала, построена преди десетина години. Участъкът от двете платна от 38.6 км, от 171 до 210 км на аутобана, беше изграден в периода 2003 - 2007 г. от "Джойинт Венчър Рануей" АД с изпълнител "Пи Ес Ай" Стара Загора за 104.7 млн. лв. с ДДС или средно по 2.7 млн. лв. за километър на двете платна.

Сега без публично възлагане третият кабинет на Бойко Борисов дава 1.7 млн. лв. само за ремонт на едното платно, без да представи никаква обосновка и дори плановете и етапите за извършване на ремонта.

Той се възлага на пътноподдържащата фирма на магистрала "Тракия" - държавната "Автомагистрали". В момента тя е ангажирана с изграждането на магистрала "Хемус", ремонтите на виадуктите по магистралите и тунел "Витиня", укрепването на свлачища - общо поръчки за около 3 млрд. лв. възложени и директно от държавата.

Тъй като няма капацитет - техника и работници, "Автомагистрали" по непрозрачен начин преотдава обектите на частни фирми чрез договори за наемане на техника и материали. Така неизвестно в чии джобове потъва комисионната, а ремонтите се точат с години - например виадуктите на "Хемус", изнервяйки пътуващите по това направление.

Първоначалната идея за ремонта на участъка между Чирпан и Стара Загора беше да започне през втората половина на септември и да бъде направен за 3 месеца, но за съжаление това не може да стане и затова ще се прави на етапи, каза Иван Досев.

Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, допълни той. Посочи, че строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази.

Пътният шеф обаче не каза нито колко време ще продължи ремонтът, нито на колко етапа е разделен участъкът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. bez_ime
    #28

    Магистралите на ГЕРБ излизат по-скъпо отколкото да се асфалтира Млечния път...

  2. Коментарът е изтрит в 03:18 на 14 октомври 2023 от автора.
    #27
  3. Един препатил
    #26
    Отговор на коментар #24

    Вярно е, че отсечката е построена и открита от Тройната коалиция. Но нека все пак припомним, че през 2005 г. за депутат от една от партиите в Тройната коалиция - НДСВ - беше избран някой си Бойко Борисов. Който днес вече като министър-председател ще направи ремонт на същата отсечка за повече пари отколкото е струвало построяването ѝ. Т.е. неговите съпартийци навремето са откраднали 50% от парите за строителството, а той сега ще открадне 50% от парите за ремонта. За да може да нас отсечката да ни излезе 4 пъти по-скъпа.

  4. mediaman
    #25

    Да уе! А вие чакайте за оставка. Оставка на-най. Тук не ден година храни, тук ден - поколения напред охранва. Още има да се оглозва кокалът.

  5. ефрейтора
    #24

    Господа , отсечката е построена и открита от Тройната коалиция . Факт . Всякакви коментари в друга посока маркират нарисуваните тролове...

  6. someone
    #23

    Ей тва е, като от 2001вс насам ви управляват все пребоядисани комунисти, чудете се що нищо на тая територия ме вирее и що всичко е опоскано и окрадено. Строено от мадридския троянски кон, ремонтирано от шофьора на комунистите... После били десни...те са си постлали от тогава за правнуците да им хрантутите!

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #22
  8. marij
    #21

    Поредният пример, че ни изпълнителната власт е мафиотска Единствено ги интересува да крадат и да изпратят в чужбина за наша сметка! Оставка е малко Съд в Хага за унищожение на българския народ и присвояване на парите на данъкоплатците от ЕС!!!

  9. Георги Петров_fb
    #20
    Отговор на коментар #11

    Почти съм сигурен че той на 5.10.ще изкръшка - или ще вдигне кръвно и ще влезе в болница или ще измисли неотложна среща или ще хване гората както го е учила партията БКП !!!

  10. Георги Петров_fb
    #19
    Отговор на коментар #14

    Другарю Бочев един човек запознат с пътно строителство веднага ще види гигантската далавера - 2 700 000 на километър за изграждането и 1 700 000 за ремонт !!!Хората за 1 700 000 правят нови магистрали на които не се прави ремонт на ремонта на ремонтите !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.