Ремонтът на трамвай №5 е спъван от секретни кабели, жега и дъжд

Закъснението е между 14 и 40 дни

Ремонтът на трамвай №5 е спъван от секретни кабели, жега и дъжд

Между 14 и 40 дни закъснява ремонтът на най-натовареното трамвайно трасе в София - номер 5. Дейностите започнаха в началото на април, но живеещите по линията не виждат да се работи активно за изминалите близо четири месеци.

Причините за забавянето са дъждът през юни, който е довел до преовлажняване на почвата, жегата през юли, която не разрешава да се работи целодневно и да се лее бетон, и изникнали кабели, подмяна на ВиК мрежа и топлопроводи. Това стана ясно от обясненията на заместник-кмета по строителството Ангел Джоргов пред Mediapool.

Той уточни, че обектът закъснява с две- три седмици, които ще бъдат наваксани от изпълнителя.

От "Спаси София" обаче твърдят, че закъснението на обекта е около 40 дни от общо 90 дни работа на обекта. Работници им разказали, че работата на ул. "Алабин" се забавила, заради открити секретни кабели на институциите. В района се намира Съдебната палата и има стари сгради на МВР.

Неправителствената организация се включи на живо в 9:30 часа, в понеделник,от ул. "Алабин", която е разкопана от 6 седмици. Малко след старта на фейсбук предаването, на обекта се появиха само двама работници. Жители от съседните кооперации твърдят, че се работи до около 13 часа, след което се прибират, заради опасно горещото време.

От "Спаси София" разбират този проблем и предлагат да се работи на две и дори три смени. Рано сутрин и късно вечер, а през нощта да се излива бетонът, когато температурите са подходящи за това.

До момента е свършена много малка част от работата и то най-лесната - демонтажа на стария релсов път, посочиха от "Спаси София".

От организацията твърдят още, че дори ремонтираното ляво платно от площад "Македония" до площад "Руски паметник" не е направено както трябва. Паважът не е добре поставен и само след година ще доведе до пропадания и надигане на гранитните блокчета. И с невъоръжено око се вижда, че има доста голямо разстояние между отделните павета.

Дълго чаканият ремонт на трамвай №5 започна на 10 април. Той се осъществява на два етапа.

До април 2022 г. трябва да бъде завършен участъкът от Съдебната палата до кв. "Овча купел", но това е малко вероятно да се случи предвид забавянето на обекта, липсата на работници и техника.

След това трябва да започне вторият етап - до Княжево. Обектът трябва да бъде изцяло приключен до края на 2023 г., за да не се изгуби европейското финансиране.

Изпълнител на ремонтните дейности е "ВДХ" - новото име на "Водстрой 98", които спечелиха обществената поръчка с цена от 48 млн. лв. с ДДС.

Финансирането на трамвайното трасе е от оперативната програма "Региони в растеж". Той е част от по-мащабен проект за интегриран градски транспорт в София за 125 млн. лв. Сумата включва освен ремонта на трасето на трамвай №5 и закупуването с 44.8 млн. лв. на 13 нови трамвайни мотриси, които да обслужват линията, и надграждане на интелигентната система за управление на трафика.

Споделяне

Още от Бизнес

Подкрепяте ли партия на Кирил Петков и Асен Василев и ще гласувате ли за нея?