Според получилата най-много точки оферта на “СК 13 Трансстрой”

Ремонтът на трамвайните релси по бул. “България“ ще струва 8.4 млн. лв.

Проектът за обновяване на градския транспорт на София за 122 млн. лв. остава рисков

Ремонтът на трамвайните релси по бул. “България“ ще струва 8.4 млн. лв.

“СК 13 Трансстрой” би трябвало да спечели поръчката за основен ремонт на трамвайните релси по столичния бул.”България”, стана ясно при отварянето на ценовите оферти в Столичната община във вторник.

 

Общо петима кандидати бяха подали оферти, като до отваряне на цените бяха допуснати само трима. Най-евтино бе предложението на “СК 13 Транстрой” - 8.39 млн. лв. с ДДС. Пернишката компания на Николай Таков получи още максималните 30 точки за техническо предложение и 8.78 точки за срок за изпълнение и с общ резултат 98.78 точки би трябвало да спечели търга.

 

Втори оставаха консорциум “Трамвай България 2013 г.”, в който влизат “ГБС Инфраструктурно строителство” и “Вектор Бул”. Те дадоха цена от 10.54 млн. лв. с ДДС, получиха максималните 30 точки за техническа оферта и за срок за изпълнение 10 точки, но събират общо 87.74 точки.

 

На трето място е обединението “Бултрам 2013” между испанската “Гея” 21 и “Екип 2000 Костов и сие”. Тяхната цена е 10.29 млн. лв. с ДДС, а офертата им получи също 30 точки за техническото предложение, но взе най-малко за срок за изпълнение 4.83 точки. Така те останаха с 83.77 точки.

 

До отваряне на ценовите оферти не бяха допуснати две обединения с водещи партньори "Трейс Груп Холд" и "ПСТ Холдинг".

 

Това е втори опит да избор на изпълнител на поръчката, след като миналата година тя беше прекратена след като до отваряне на ценовата оферта остана само сегашния очертаващ се победител “СК 13 Трансстрой”.

 

Отново скрито-покрито

 

Въпреки че по Закона за обществените поръчки председателят на комисията е длъжен да оповести публично какъв срок за изпълнение в дни са посочили кандидатите, Георги Тодоров, който е началник на дирекция “Транспортна инфраструктура” в Столична община, отказа да стори това. Така остана скрито за общество колко дни бъдещият изпълнител ще извършва ремонта на релсовия път, както и не е ясно как комисията е пресметнала точките за срок за изпълнение. В конкретния случай това се пресмята по формула, в която се взима най-краткия срок спрямо предложения от участника и се умножава по десет. Съгласно тръжните условия максималният срок е 250 дни.

 

Бъдещият изпълнител ще трябва да направи основен ремонт на 3.7 км релсов път, по който в момента се движи трамвай номер 7. Ремонтът ще бъде в участъка от бул.”Витоша” до крайното обръщателно колело в жк.”Борово”. За изпълнението му е необходимо строителят да има траверсоподбивна машина с междурелсие 1009 мм. Такава машина има само една фирма в България, става ясно от тръжната документация. По време на ремонта ще бъде подменена още контактната мрежа и кабелното захранване. Ще бъдат обновени и 14 спирки като ще се направи ремонт на пероните, ще се поставят навеси и електронни информационни табла.

 

Ремонтът на релсовия път е част от европроекта за модернизация на градския транспорт в София за над 122 млн. лв. Той се изпълнява по оперативна програма “Регионално развитие”. Столичната община трябва да осигури 24.5 млн. лв., а останалите 97.8 млн. лв. са безвъзмездната помощ, сочи справка в информационната система ИСУН.

 

Рисков проект

 

Проектът за интегрирания градски транспорт е сред рисковите и все още свети в червено, казаха от оперативна програма “Регионално развитие”. Причината е, че по нито един от компонентите все още не е приключила работата, а за някои дори не са пуснати обществените поръчки. В същото време изпълнението на проекта трябва да приключи на 23 август 2014 г.

 

Това няма как да се случи за един от компонентите на проекта - продължението на релсовия път от Семинарията до Студентски град. За него все още не е обявена обществената поръчка за избор на изпълнител. Има и проблеми с отчуждавания по трасето. Вариантите са два – или този компонент да отпадне от общия проект, за да приключи целият в срок, или да се иска удължаване на срока на целия проект.

 

Все още публично не е оповестено кой печели търга за доставка на 50 нови тролейбуса.

 

Няма избран изпълнител и за купуването на специализиран автомобил за поддръжка на контактна мрежа за 800 хил. лв., според регистъра за обществените поръчки. Оферти за този търг бяха две - на "Трейдбус 2007" и "SaZ"s.r.o.

 

Няма избран изпълнител и за внедряването на интелигентната система за управление на трафика на 20 кръстовища.

 

Освен това по проекта трябва да бъдат монтирани и 600 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт, които показват времето за пристигане на следващия автобус.

 

Към момента единствените избрани изпълнители по проекта са общинското дружество “Софинвест”, което ще контролира ремонта на релсовия път по бул.”България” и на новата линия от Семинарията до Студентски град.

 

Срещу 100 000 лв. пък “Инфрапроект консулт” е ангажирана да изготви тръжната документация по отделните компоненти по проекта.

 

“Евролекс България” също участва в този проект, но от информационната система за управление на еврофондовете ИСУН не става ясно каква дейност извършва фирмата. Най-вероятно компанията прави маркетинговия и правен анализ за възможностите и условията за отдаване правото на монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на градския транспорт.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес