Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на Централната жп гара в София се удължава

1 коментар
Ремонтът на Централната жп гара в София се удължава

Вместо в края на октомври, ремонтът на Централната жп гара в София ще приключи през януари.

Удължаването на срока е заради непредвидени строителни дейности, свързани с усилване на греди и колони.

Това съобщи изпълнителният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев пред Mediapool.

Риск за европейското финансиране няма, защото до края на годината ще бъде завършена съществената част от реконструкцията на Централната жп гара. Така в началото на новата година обектът ще бъде довършен със средствата от съфинансирането, които се осигуряват от държавата.

Документите за въвеждане на сградата в експлоатация т.нар. Акт 16 ще бъде издаден през март 2016 г., уточни Ламбрев.

Съгласно европейските правила до края на годината трябва да бъдат фактурирани всички дейности с европейски средства. Българските власти обаче имат право да изпратят сметките в Европейската комисия до края на март.

Централната жп гара е поредният инфраструктурен обект по оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., чието изпълнение закъснява. Съгласно първоначално сключения договор с изпълнителя ремонтът трябваше да стане за 26 месеца и да приключи до края на октомври 2015 г.

При започването на ремонта обаче се е оказало, че има неточности по чертежите. Наложило се е усилване на греди и колони. Това е била причината изпълнителят да поиска удължаване на срока, което е одобрено.

В момента на обекта се работи денонощно на три смени, заявиха от обединение "ГБС - Централна гара София". Около 300 работници се трудят всеки ден. Ремонтът допълнително се затруднява от факта, че строителите работят през т.нар. времеви прозорци, така че да не се нарушава обслужването на пристигащите и заминаващи влакове.

Според очевидци към момента са ремонтирани половината от пероните на гарата, както и около една трета от централното здание.

Според шефа на НКЖИ източната част на гарата е готова, както и част от западната. В момента се работи в едната част на приемното отделение, където е залата за пътниците. Реконструкцията на сградата струва малко над 57 млн. лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знайко
    #1

    Да, бе, да! "Главболгарстрой" (ега ти българското име - напомня ми за ТАБСО, ГОРУБСО, КОРБСО и пр.) е свещена крава (нещо като "Лукойл-Нефтохим" и всички прегрешения му се прощават.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.