Ремонтът на вълнистата "Тракия" поскъпна до рекордни нива

Участъкът между Оризово и Чирпан ще е затворен до края на март, обходният маршрут е през Плодовитово

Ремонтът на вълнистата "Тракия" поскъпна до рекордни нива

В разгара на поредните престрелки между президент и правителство ремонтът на т.нар. вълниста част на магистрала "Тракия" в участъка между Оризово и Чирпан достигна цена от 4.4 млн. лв./км, поставяйки нов рекорд по скъпо строителство у нас без ясни правила.

Предишният рекорд се държеше от участък на магистрала "Марица" за 3.5 млн. лв./км.

Във вторник затворен за ремонт бе трасето от "Тракия" от 168-ми до 185-ти километър. За сравнение участъкът  от 171 до 210 км на аутобана беше изграден в периода 2003 - 2007 г. от "Джойинт Венчър Рануей" АД с изпълнител "Пи Ес Ай" Стара Загора за 104.7 млн. лв. с ДДС или средно по 2.7 млн. лв./км.

Цената за ремонт, която е с две трети по-висока от тази за строителството на магистралата, беше обяснена от шефа на пътната агенция Георги Терзийски с по-високите разходи за труд и материали сега. Според него не е коректно да се сравнява строеж на нова магистрала с ремонта на същия участък.

Четири месеца са продължили анализите на какво се дължи нагъването на магистралата. Установени са подпочвени води, каза представител на АПИ пред Нова телевизия. Сега след ремонта изпълнителят - държавната компания "Автомагистрали", обещава проблемът да бъде решен.

Около 4 години шофьорите пътуваха по участък от около 40 км на магистрала "Тракия" със 90 км/час заради неравностите.

Плановете са ремонтът да приключи со края на март. Дотогава обходният маршрут е през село Плодовитово. Шофьори се оплакаха, че трудно се ориентират поради липса на табели и знаци.

За реконструкцията на 16.5 км участък между Оризово при отбивката за магистрала "Марица" и Чирпан ще бъдат дадени около 70 млн. лв., казаха от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

При старта на ремонта на магистрала "Тракия" през есента на 2020 г. АПИ обяви, че 52- километровият нагънат участък между Чирпан и Стара Загора ще струва около 90 млн. лв.

В периода октомври – ноември 2020 г. бяха ремонтирани 12.5 км от магистрала "Тракия", а АПИ плати 24 млн. лв. на държавната компания "Автомагистрали". Сега тя отново поема новите 16.5 км за 70 млн. лв., с което вече е надхвърлена първоначално предвидената сума от 90 млн. лв.

Георги Терзийски не съобщи колко ще струват последните 24 км от планирания ремонт, но ако се съди от досегашната практика, ще са необходимо още 90 млн. лв. или така цялостния ремонт на проблемните 52 километра може да достигне цена от 180 млн. лв.

Средствата за ремонта са от държавния бюджет и се дават без обществена поръчка директно на "Автомагистрали", която отговаря за поддържането на магистралата. Тя от своя страна превъзлага работата с договори за доставки на услуги и наемане на техника.

След ремонта на този участък се предвижда да започне реконструкцията на оставащите 24 км. Към момента няма яснота колко ще струват те. Планира се този ремонт да приключи за Великден, ако времето е добро.

Предстои ремонт и на участъка при 234-ти км от магистрала "Тракия" в област Бургас, каза Георги Терзийски. Той каза, че в този участък от дъждовете и интензивния трафик са се отворили дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес.

Споделяне

Още от Бизнес