Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на "вълните" по "Тракия" се удължава с месец

4 коментара
Ремонтът на "вълните" по "Тракия" се удължава с месец

С месец се удължава ремонта на автомагистрала"Тракия" в известния с вълните си участък между Чирпан и Стара Загора в област Стара Загора, съобщи бТВ, като се посова на съобщение на старозагорската община. Отстраняването на дефектите започна в началото на май и трябваше да приключи до края на юни.

Става дума за последните 23 км от общо 53-километровия вълнообразен участък, които трябваше да бъдат готови до 30 юни.

В понеделник Агенция "Пътна инфраструктура" е издала заповед, по силата на която обходният маршрут на ремонта по Околовръстния път на Стара Загора и през селата по стария път за столицата към морето, се запазва до края на юли.

Като причина за удължаването на срока са посочени лошите атмосферни условия, които не са позволявали строително-ремонтните дейности да се извършват в пълен обем.

От областното пътно управление в Стара Загора подчертаха, че ще направят всичко възможно ремонтните дейности да приключат по-рано.

Свръхскъпите и бавни ремонти на участъци от магистрала "Тракия" се правят некачествено и без контрол, установи в началото на юни проверка на новия председател на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Апостол Минчев.

При проверката бе констатирано влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали. Освен това строителят не е изпълнил техническите указания. На мястото не е имало и компетентен технически ръководител по асфалтополагане, а техническият надзор на обекта също е липсвал.

Ремонтът на "вълнистия" участък на "Тракия" започна миналата година и се прави на етапи. Цената на отделните участъци обаче непрекъснато растеше без обяснения от страна на старото ръководство на пътната агенция. Първоначално АПИ обяви, че 53-километровият участък между Чирпан и Стара Загора ще струва около 90 млн. лв.

В периода октомври – ноември 2020 г. бяха ремонтирани 12.5 км от магистрала "Тракия", а АПИ плати 24 млн. лв. на държавната компания "Автомагистрали". После се оказа, че не всичко по тях е направено и трябваше да се довършва.

През пролетта на 2021 г. ремонтните дейности бяха подновени и за ремонта на още 16.5 км между Оризово и Чирпан бяха отпуснати 70 млн. лв. Така цената за ремонт на километър магистрала стигна космическите 4.2 млн. лв..

Бившият премиер Бойко Борисов редовно проверяваше как върви ремонтът на магистрала "Тракия". Обещанията на Бойко Борисов бяха ремонтът да приключи до началото на летния сезон.

Ремонтът беше възложен на държавната компания "Автомагистрали" по договора ѝ за поддържането на "Тракия". Тя обаче го превъзлага на свързваната в строителния бранш с ДПС компания "Европейски пътища" като подизпълнител и дружеството реално го извършва.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Вели
    #4

    Сега им разрешихая още един месец ДА КРАДАТ!!! Ей, край няма герберщината.... Крадене, крадене, крадане ...!!!

  2. Вели
    #3

    а НЕУСТОЙКАТА колко милиона е? И ще ги плати ли некадърниците строители??? До кога ние, ДАНАКОПЛАТЦИТЕ ще им плащаме КРАЖБИТЕ?? НЕОБХОДИМО Е ДА СЕ СЪЗДАДЕ ГРАЖДАНСКА ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ ОТ КРАЖБИТЕ НА Герп !!!!

  3. .text
    #2
    Отговор на коментар #1

    бе те и денем толкова могат :)

  4. roser
    #1

    Хайде сега пък метеорологичните условия им били виновни...Ако беше някоя западна държава, щяха да работят на денонощен режим и за 1 седмица щяха да са приключили. Имам чувството, че само строителите в България не умеят да асфалтират нощем!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.