Ремонтът на жп линията Русе – Варна ще струва 305 млн. евро, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов при посещението си в Русе.
Проектът е готов, като трасето е разделено на два участъка, а финансирането ще бъде по оперативна програма "Транспорт" през следващия програмен период 2014-2020, уточни министър Папазов.
"С реализацията на проекта ще се възстановят параметрите на линията като целта е развитието ѝ като товарен коридор между дунавското и черноморското пристанище във Варна", каза Данаил Папазов. По думите му, в момента линията е в лошо техническо състояние и не позволява високи скорости на движение.
Изграждането на интермодален терминал в Русе е друг проект, за който са отпуснати близо 5 млн. лв. за предпроектни проучвания и другите съпътстващи дейности от настоящата оперативна програма "Транспорт". Все още обаче не е взето решение от къде ще дойдат средствата за финансирането му, като се обсъждат няколко варианта, стана ясно от думите на министър Папапзов.
На съвместна среща с бизнеса, местната власт и депутати беше представена идеята за изграждане на градска железница, която да свърже индустриалната част на града с централната. Проектът кандидатства за финансиране по европейската инициатива "Джесика". Министър Папазов посочи, че ако бъде осигурено финансиране за проекта, Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще съдейства при реализирането му.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За тези пари линията в по-голямата си част може да се приведе за скорости 160/250 км/ч., а не да се възстановяват само проектните параметри, които са за 70-120 км/ч.! Кому е нужен нов междувидов/интермодален/контейнерен терминал, след като има поне 3? Като ЖП градската Железничца на Русе е изградена с формата на "6". Необходими са само перони за спирките и евентуално преминаване към слънчево електрозахранване по система 1500 В. постоянен ток. Липсват около 500 м ЖП за да придобие Градската Железница формата на "8".
7) Пишеш пълни глупости. Пий си хапчетата и кротувай. Околовръстната линия дори и сега да беше цяла и да имаше редовно движение по нея, нямаше да върши същата работа като метрото. Би била полезна, но не може да го замести.
По ред на номерата: 1) Линията се използва доста интензивно за товарни влакове и определено има нужда да бъде ремонтирана. Само дано ремонта да не стане като одисеята с Пловдив-Бургас, че там положението е трагично. 2) КАТЕГОРИЧНО в момента няма риск за сигурността. Просто скоростите са ниски, а от това страда пропускателната способност и отблъсква пътниците. 3) и 4) Метрото е необходимост за София. Стига сте говорили глупости. А за магистрала Хемус имайте в предвид, че оставащия терен не е много лесен и ще глътне доста пари.
4, то в София живее половината от работоспособното население, независимо кой му е родния край, така че не се притеснявай - метрото е от полза за всички.
Значи за нов лъч на метрото ,който ще обслужва население колкото Русе ще има 680 мил.евро,а с тия пари може да се построи Хемус ,която да обслужва цяла северна България,че и да останат,но нали цялата страна работи за тези столични хрантутници със стотиците си агенции,министерства,парламент и каквото се сетите,а на простака който не вижда ползата от тази железница щеприпомня ,че турците са я проумели още през 1866г.,а сега ще привлече още туристи от Румъния и товари между Ч.Море и Дунав.Петролът е на свършване и бъдещето е на скоростния жп транспорт.Цял свят строи модерни жп трасета ,а ние откриваме топлата вода.
Капка в морето в сравнение с парите, които се наливат в софийското метро!
1, кое не е чсно бе селски? Това, че има риск за сигурността, това че не отговаря на съвременните изисквания, това че е доста натоварена?! Знаеш ли какво ще кажа на всички като теб - цялата ви смешна държава БГ е БЕЗПОЛЕЗНА ама си я таралянкате!!!
305 млн. евро ще потънат защото не е ясна ползата от ремонта на тази жп линия...